طریقه استفاده از باربیکیو برقی

بهترین روش و طریقه استفاده از باربیکیو برقی چیست؟ باربیکیوهای برقی انرژی مورد نیاز خود را از برق می گیرند و معمولا افرادی به سراغ خرید آن می روند که فضای مناسب برای قراردادن باربیکیو گازی و ذغالی را در منزل ندارند.

در این مطلب قصد داریم به طریقه استفاده از باربیکیو برقی بپردازیم و نکات مهم راجع به آن را بررسی کنیم.

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

باربیکیو برقی:

بهتر است قبل از آنکه شما را با طریقه استفاده از باربیکیو برقی آشنا کنیم اشاره ای به ساختار این دستگاه داشته باشیم. برخی از افراد تمایل دارند به جای خرید باربیکیو گازی ذغالی یا باربیکیو آیلند به سراغ نوع برقی آن بروند.

زیرا باربیکیوهای ذغالی و گازی در حین طبخ کباب و مواد غذایی، دود و بوی زیادی از خود تولید می کنند. این موضوع در خصوص باربیکیو ذغالی بیشتر است. به همین دلیل برای نگهداری آن ها باید فضای کافی در اختیار داشته باشیم. 

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که در محیط های کوچک و آپارتمانی زندگی می کنید به احتمال زیاد قصد خرید باربیکیوهای برقی را دارید. اگر با نحوه استفاده از آن آشنا نیستید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.
کباب پزهای برقی یا باربیکیوهای برقی یکی از سالم ترین روش های پخت غذا محسوب می شوند. زیرا با قرار دادن مواد غذایی بر روی میله های داغ، هیچ گونه آلودگی نظیر دود و بو از آن ساطع نمی شود.

شما هیچ محدودیتی در طبخ انواع مواد غذایی با باربیکیو برقی نخواهد داشت. شما می توانید انواع گوشت قرمز، ماهی، مرغ و … را به این شیوه بپزید و از طعم آن لذت ببرید.

باربیکیوهای برقی معمولا به شکل رومیزی طراحی و ساخته می شوند اما اگر بخواهید طراحی آن به شکل ایستاده نیز انجام می شود.

برند یوزتک استیل یکی از برترین برندهای تولیدکننده باربیکیو در کشور می باشد که بخش عمده ای از تولیدات خود را بر اساس سفارش مشتری و نیاز او انجام می دهد.

چرا باربیکیوی برقی؟

 

جالب است بدانید که طعم دودی یکی طعم های پرطرفدار در جهان می باشد که افراد زیادی به آن علاقه  مند هستند.اما برخی از افراد نیز وجود دارند که تمایلی به مصرف غذاهای دودی از خود نشان نمی دهند. این افراد مهم ترین مشتریان باربیکیوی برقی می باشند. شما می توانید این دستگاه را در مکان هایی مانند تراس ، بالکن و … قرار دهید.                                                                                      اما اگر می خواهید مدل کوچک و رومیزی آن را خریداری کنید بهتر است آن را در آشپزخانه نگهداری کنید. قرار دادن باربیکیو در فضای باز نیازمند استفاده از روکش ها و محافظ هایی است که آن را از خطرات احتمالی در امان نگه می دارد.

لازم به ذکر است که هر کدام از انواع باربیکیو دارای تجهیزات منحصر به فرد می باشند. به طور مثال باربیکیو ذغالی دارای کمترین تجهیزات و باربیکیو گازی دارای تجهیزات بیشتری است.اما دستگاه هایی که از پیچیده ترین سیستم برخوردار می باشند باربیکیوهای برقی هستند.

آن ها برای  تامین انرژی مورد نیاز خود از نیروی برق استفاده می کنند. به همین علت نمی توان آن ها را جزو باربیکیوهای قابل حمل دانست. دسترسی آن ها به انرژی برق الزامی است. این نوع از کباب پزها دارای المنت هایی هستند که در زیر یک صفحه آهنی گریل تعبیه شده اند تا بتوانند حرارت لازم و مورد نیاز را برای پخت انواع مواد غذایی تامین کنند.

با اطلاع از طریقه استفاده از باربیکیو برقی می توانید مواد غذایی را در کوتاه ترین زمان ممکن آماده سازی و میل کنید.                                                                                                                           

برای شناخت بیشتر باربیکیو کلیک کنید

طریقه استفاده از باربیکیو برقی:

کباب پزها یا باربیکیوهای برقی از استفاده آسان تری نسبت به باربیکیوهای گازی و ذغالی برخوردارهستند. فقط کافیست تا دستگیره را فشار دهید و سپس حرارت آن را تنظیم کنید.                           

توجه داشته باشید باربیکیوهای ذغالی که از ترموستات و فن برخوردار هستند نیز برای راه اندازی باید حتما آن ها به برق متصل کنید. پس از آنکه باربیکیوی برقی را روشن کردید چند دقیقه منتظر بمانید تا گرم شود.

سپس مواد غذایی مورد نظر خود را در آن قرار دهیددر این شرایط مدت زمان طبخ غذا کاهش پیدا می کند. اما اگر مواد غذایی را بدون گرم شدن دستگاه در آن بگذارید کیفیت پخت آن کاهش پیدا می کند.اگر مدت زمان زیادی از کار کردن با دستگاه می گذرد حتما بخش های مختلف آن دچار آلودگی هایی همچون چربی شده است.

یکی از مهم ترین بخش ها در باربیکیوی برقی، ترموستات است.                

قبل از شروع به کار حتما اقدام به تمیز کردن آن کنید. اگر ترموستات کثیف باشد نوسانات دمایی ایجاد می کند و ممکن است حرارت را به مقدار زیاد افزایش دهد و این امر سبب سوختگی مواد غذایی شود.  

اگر بعد از قرار دادن مواد غذایی درون دستگاه متوجه شدید که فن یا ترموستات به درستی کار نمی کند باید باربیکیو را خاموش کنید و بعد از رفع ایراد مجددا آن را روشن کنید.                                         

نکات مهم در خرید باربیکیوی برقی:

 

پس از آنکه با طریقه استفاده از باربیکیو برقی آشنا شدیم نوبت به این می رسد که به نکات مهم در هنگام خرید آن اشاره کنیم.اگر قصد خرید این دستگاه را دارید باید آن را متناسب با فضا و نیازتان انتخاب کنید.

از سالم بودن بخش های مهم همچون المنت، سیم دوشاخه و … مطمئن شوید تا در آینده با مشکلاتی از جمله اتصالی مواجه نشوید. باربیکیوهایی را انتخاب کنید که از توان برقی بالا برخوردارند. زیرا این دستگاه ها کمک می کنند تا زمان پخت غذا کاهش پیدا کند. توجه به جنس بدنه باربیکیو نیزموضوع مهم دیگری است که باید مدنظر داشته باشید.                                                               

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *