اجرای باربیکیو روی سنگ به چه صورت می باشد؟

اجرای باربیکیو روی سنگ به نام باربیکیو سنگی شناخته می شود که یکی از بهترین تجهیزات برای طبخ غذا محسوب می شود. اغلب افراد تمایل دارند انواع کباب را بر روی این نوع از باربیکیو پخت کنند و از طعم بی نظیر آن لذت ببرند. اجرای باربیکیو روی سنگ در مدل ها و طرح های مختلفی وجود دارد و بنا بر سفارش مشتری می توان اقدام به ساخت باربیکیو گازی و ذغالی نیز کرد.

اجرای باربیکیو روی سنگ

باربیکیو سنگی

اجرای باربیکیو روی سنگ چه مزایایی دارد؟ هیچ فرقی نمی کند که شما قصد خرید باربیکیو گازی ذغالی را دارید یا می خواهید به سراغ باربیکیو آیلند بروید. بلکه مهم این است که متریال بکار رفته در ساخت باربیکیو از چه نوعی باشد. سنگ یکی از بهترین متریال برای ساخت این دستگاه می باشد که از نظر عملکرد، نوع سوخت، شکل ظاهری و … تنوع بسیار زیادی دارد. بهترین مکان برای قرارگیری باربیکیو سنگی در تراس، باغ، روف گاردن و محوطه ویلا می باشد. اجرای باربیکیو روی سنگ نیاز به مهارت و تجربه زیادی دارد. یکی از شرکت هایی که می تواند در ساخت این دستگاه به شما کمک کند شرکت یوزتک استیل می باشد. این شرکت با دریافت سفارشات مشتری و طراحی باربیکیو بر مبنای سلیقه آن ها، محصولات مورد نظر را تولید و راه اندازی می کند.

ویژگی مهم باربیکیو سنگی

وجود برخی از ویژگی ها در باربیکیو سنگی باعث شده که جایگاه خاصی در میان سایر محصولات داشته باشد و میزان استقبال مشتریان از آن افزایش پیدا کند. اجرای باربیکیو روی سنگ جلوه ای بسیار لوکس و زیبا به همراه دارد و برای خانه های مدرن گزینه مناسبی محسوب می شود. اصلی ترین متریال بکار رفته در ساخت این دستگاه سنگ است و با سرعت بیشتری ساخته می شود. همان طور که اشاره کردیم هیچ محدودیتی در احداث و راه اندازی باربیکیو سنگی ندارید. شما می توانید آن را در مکان هایی مانند حیاط، تراس و … نیز قرار دهید. مجاورت این دستگاه با رطوبت هیچ آسیبی به آن وارد نمی کند. زیرا ساختار سنگ به نحوی است که در برابر عوامل طبیعی مقاومت بی نظیری دارد. همچنین قرارگیری آن در معرض هوای بسیار سرد و بسیار گرم نیز آن را از هر گونه آسیبی مصون نگه می دارد.

اجرای باربیکیو روی سنگ

انواع باربیکیو سنگی

زغالی

از نام باربیکیو سنگی ذغالی پیداست که از سوخت ذغال برای روشن کردن آن استفاده می شود. با اجرای باربیکیو روی سنگ می توانید علاوه بر ذغال از سایر سوخت ها مانند گاز نیز بهره بگیرید. هنگامی که ذغال ها را به کمک ژل آتش زا، نفت و .. روشن می کنید حرارت زیادی از ذغال ها ساطع می شود. قرار گرفتن مواد غذایی در نزدیکی این حرارت باعث مغزپخت شدن آن ها می شود. انواع کباب، استیک، گوشت و … که با کباب پز ذغالی طبخ می شود بو و طعم ویژه ای دارد که با هیچ طعمی قابل مقایسه نیست.
یکی از نکاتی که در خصوص کار با باربیکیو ذغالی وجود دارد این است که تنظیم حرارت در آن مقداری دشوار است و بعد از اتمام طبخ غذا، شاهد خاکستر شدن تمام ذغال ها خواهیم بود. در مطالب گذشته راجع به انواع ذغال برای باربیکیو صحبت کردیم و گفتیم که بعد از اتمام طبخ غذا باید خاکسترهای ذغال را جمع آوری کنیم تا در طبخ های بعدی بوی نامطبوع و دود زیاد از آن حاصل نشود.

گازی

پس از اجرای باربیکیو روی سنگ می توانید از سوخت گاز برای روشن کردن دستگاه و طبخ غذا استفاده کنید. گاز در دو نوع شهری و کپسولی در اختیار شما قرار می گیرد. یکی از ویژگی های مثبت باربیکیو گازی این است که حرارت آن قابل تنظیم می باشد و می توانید با استفاده از شیرهایی که برای آن تعبیه می شود به راحتی حرارت مورد نیاز خود را تعیین کنید. حرارت تولید از باربیکیو گازی از نوع حرارت مستقیم می باشد. به این معنا که قدرت آن زیاد است و می تواند مدت زمان پخت غذا را کاهش دهد. هیچ محدودیتی در انتخاب مواد غذایی برای طبخ بر روی باربیکیو گازی ندارید. پخت انواع کباب، سبزیجات، استیک، برگر و … بر روی کباب پز گازی سنگی امکان پذیر است.

اجرای باربیکیو روی سنگ

زغالی و گازی

مدل دیگری از باربیکیو سنگی وجود دارد که دوکاره است و توسط گاز و ذغال روشن می شود. همان طور که از نام این دستگاه پیداست انعطاف پذیری بیشتری دارد و می تواند نیاز افراد را به دستگاه های ذغالی و گازی تامین کند. قیمت این دستگاه ها بیشتر است اما استقبال از آن ها به مراتب بالاتر از دستگاه های چندکاره می باشد. یکی از بهترین برندهای تولیدکننده باربیکیو سفارشی در ایران برند یوزتک استیل می باشد که با بهره گیری از دانش و تخصص مهندسین خود توانسته به جایگاه خوبی در میان سایر رقبا دست پیدا کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *