نکات ساخت باربیکیو در تراس

طلایی ترین نکات ساخت باربیکیو در تراس

 بسیاری از افراد در محیط های آپارتمانی زندگی می کنند و بخشی به نام تراس دارند که بشرای دورهمی های دوستانه مناسب است. در این مطلب قصد داریم شما را با  باربیکیو آپارتمانی آشنا کنیم و راهکارهای مناسبی در این زمینه ارائه دهیم.

نکات ساخت باربیکیو در تراس

ساخت باربیکیو در تراس آپارتمان

بهتر است قبل از اینکه به نکات ساخت باربیکیو  بپردازیم به یک موضوع مهم اشاره کنیم. ما در عصری قرار گرفته ایم که زندگی در خانه های ویلایی تبدیل به رویا شده و اغلب افراد در خانه های آپارتمانی ساکن هستند. این امر سبب ایجاد محدودیت های فراوان از جمله محوطه سازی، ایجاد فضای سبز، احداث باربیکیو سنگی در تراس و … می شود. اگر تراس خانه های آپارتمانی از مساحت مناسبی برخوردار باشد می توانید به راحتی نصب باربیکیو را در آن انجام دهید.

نکات مهم!

دکوراسیون در بالکن اهمیت زیادی در زیبایی آن دارد. بهتر است به منظور ایجاد باربیکیو که می توان از آن به عنوان یک آشپزخانه مستقل نیز یاد کرد از میز و صندلی های گریل استفاده کنید و تمام وسایلی که برای سرو نیاز دارید را آماده سازی کنید و در قفسه های باربیکیو آپارتمانی قرار دهید. اگر حضور در تراس در فصل زمستان برای شما دشوار است باید آن را مسقف کنید تا در آرامش به دورهمی دوستانه خود برسید. در حال حاضر افرادی به عنوان طراح دکوراسیون وجود دارند که می توانند بهترین چیدمان را برای تراس خانه شما انجام دهند.

در برخی از تراس ها شاهد وجود سقف هستیم. به همین علت بهتر است که برای باربیکیو  ذغالی دودکش تعبیه کنید. در غیر این صورت گازهای مضر ناشی از طبخ غذا به درون باربیکیو برگشت پیدا می کند و این امر می تواند باعث از بین رفتن آسایش شما و اطرافیان تان شود. با اطلاع از نکات ساخت باربیکیو در تراس، تصمیم بهتری در این زمینه خواهید گرفت. قطعا ایده و خلاقیت جایگاه ویژه ای در زیبایی باربیکیو و محل قرارگیری آن دارد.

در زمانی که ویروس کرونا وجود نداشت اغلب افراد در فصول سرد و گرم سال بیرون از خانه جمع می شدند و اوقات فراغت خود را در پیک نیک می گذراندند. اما امروزه به دلیل همه گیری ویروس کرونا شاهد محدودیت در تردد و دورهمی های دوستانه هستیم. به همین دلیل افراد ترجیح می دهند محیط خانه خود مانند تراس یا بالکن را مجهز به باربیکیو و سایر ابزارها کنند تا محیط دورهمی را تداعی کنند.

نکات ساخت باربیکیو در تراس

انتخاب سبک های مختلف

همان طور که اشاره کردیم باربیکیو مانند یک آشپزخانه محسوب می شود اما در ابعاد کوچکتر! پس به وسایلی مانند کانتر، قفسه، گریل و … نیاز دارید.
هر فردی دارای سلیقه ای متفاوت است. برخی از افراد تمایل دارند طبیعت را به خانه خود بیاورند و دوستداری سبک های روستیک و روستایی می باشند.
این افراد باید از متریالی مانند سنگ، چوب و آجر استفاده کنند. اما اگر طرفدار سبک های معاصر و مدرن هستید باید به سراغ چوب یا فلزات بروید. در مطالب گذشته تحت عنوان ” انواع جنس بدنه باربیکیو ” به این نکته اشاره کردیم که در هنگام خرید باربیکیو گازی، باربیکیو آیلند یا یوزتک بدنه هایی از جنس ورق گالوانیزه یا استیل را انتخاب کنید. زیرا از مقاومت بالایی در برابر حرارت برخوردار هستند.

انتخاب جنس بدنه عالی

بهترین جنس برای بدنه باربیکیو شامل استیل و ورق گالوانیزه است. و اما بدترین جنس آلومینیوم می باشد. زیرا به دلیل برش هایی که بر روی آن وجود دارد به سرعت تخریب شده و مقاومت زیادی در برابر حرارت از خود نشان نمی دهد. یکی دیگر از جنس هایی که بدنه باربیکیو با آن تولید می شود پرسلان است. پرسلان از ترکیب شیشه و  سرامیک می باشد که استفاده از آن در بدنه دستگاه نیاز به مراقبت بسیار زیادی دارد. اگر گوشه ای از آن دچار لب پریدگی شود کاربرد خود را از دست می دهد. باربیکیو با هر متریالی که تولید شود می تواند دارای قفسه ها و نظم دهنده هایی باشد تا ابزارهای مختلف آشپزی را در آن ها قرار دهیم.

انتخاب باربیکیو سنگی یا ساده

از دیگر نکات ساخت باربیکیو در بالکن، انتخاب نوع سنگی یا ساده آن است. از آنجایی که اغلب خانه ها دارای تراس های کوچک هستند معمولا از دستگاه هایی با طراحی ساده در آن ها استفاده می شود. شما می توانید رنگ باربیکیو را نیز بر طبق سلیقه خود انتخاب کنید و زیبایی و جذابیت آن را چند برابر کنید.

کلام آخر !

چوب یکی از متریال بسیار جذاب، پرکاربرد و البته گران در صنایع مختلف است. به همین دلیل برخی از افراد تمایل دارند باربیکیو را با آن بسازند. در حالی که چوب یک ماده مشتعل شونده محسوب می شود و نمی تواند مقاومت زیادی در برابر دما داشته باشد. پس توصیه می کنیم از انتخاب این متریال صرف نظر کنید و از استیل یا ورق گالوانیزه استفاده کنید. اما می توانید از چوب برای تولید پایه های میز کمک بگیرید و جلوه ای کلاسیک و قابل توجه به آن دهید.

جالب است بدانید که برخی از افراد به جای خرید باربیکیو، علاقه به ساخت آن در منزل دارند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید به موادی همچون سیمان، ماسه، تراز، ریسمان، آجر، شمش، متر، کمچه، دستکش و سینی ذغال نیاز دارید. اما اگر در این زمینه تخصص ندارید بهتر است آن را شرکت های مختصص مانند شرکت یوزتک استیل بسپارید. تمام افرادی که در این مجموعه فعالیت می کنند از تجربه و مهارت کافی برخوردار هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *