تفاوت باربیکیو گازی با باربیکیو برقی

تفاوت باربیکیو گازی با باربیکیو برقی چیست؟

تفاوت باربیکیو گازی با باربیکیو برقی موضوعی است که قصد داریم در این مطلب راجع به آن صحبت کنیم. به روش پخت غذا با حرارت غیر مستقیم باربیکیو گفته می شود. این دستگاه در مدل های مختلفی از جمله گازی، برقی، ذغالی و .. طراحی و تولید می شود که هر کدام از آن ها دارای خصوصیات منحصر به فرد می باشند. با ما همراه باشید تا به بررسی تفاوت باربیکیو گازی با باربیکیو برقی بپردازیم.

تفاوت باربیکیو گازی با باربیکیو برقی

تفاوت باربیکیو گازی با باربیکیو برقی

مهم ترین تفاوت باربیکیو گازی با باربیکیو برقی، در سوخت مورد نیاز است. همان طور که نام باربیکیو گازی پیداست نیاز به انرژی گاز شهری یا کپسول های گاز مایع دارند و باربیکیو برقی از انرژی الکتریکی استفاده می کند. باربیکیو برقی دارای روش پخت سالم تری است زیرا از میله های داغ برای طبخ غذا استفاده می شود. با این روش هیچ گونه آلودگی مانند دود نیز ایجاد نمی شود. معمولا از باربیکیو برقی در محیط های آپارتمانی استفاده می شود. از دیگر مواردی که در خصوص تفاوت باربیکیو گازی با باربیکیو برقی وجود دارد ابعاد، تجهیزات، قیمت و … است.

باربیکیو برقی

استفاده از باربیکیو برقی در هر مکانی که پریز برق وجود داشته باشد امکان پذیر است. این دستگاه قابلیت جابجایی دارد و این موضوع یک مزیت ویژه برای او تلقی می شود. به طور معمول افرادی اقدام به خرید باربیکیو برقی می کنند که قصد دارند آن را در یک جای ثابت تعبیه کنند. زیرا برقی بودن آن، محدودیت های زیادی به وجود می آورد. این دستگاه غالبا از سایز کوچکی برخوردار است که می توان از آن به شکل رومیزی نیز استفاده کرد.

باربیکیو گازی

باربیکیوهای گازی در دو مدل سیلندردار و فاقد سیلندر طراحی و تولید می شوند. نوع سیلندر دار آن قابلیت حمل و نقل دارد و از ابعاد بزرگ تری نسبت به باربیکیوهای بدون سیلندر برخوردار است. زیرا ابعاد سیلندرها بزرگ است و شما مجبور هستید که مساحت بیشتری برای نگهداری آن در نظر بگیرید.

باربیکیو گازی فاقد سیلندر باید به طور مستقیم به شیر گاز شهری وصل شوند. اغلب افراد ترجیح می دهند از آن در روف گارد، تراس، بالکن و … استفاده کنند. در مطالب گذشته راجع به ” 5 روش طراحی تراس با باربیکیو ” و ” طراحی حیاط خلوت با باربیکیو ” صحبت کردیم.

 

تفاوت باربیکیو گازی با باربیکیو برقی

مقایسه باربیکیو گازی و برقی

  • باربیکیوهای برقی آلودگی هایی مانند دود ایجاد نمی کنند. زیرا روش طبخ غذا توسط آن ها با میله های داغ می باشد که ما آن ها را به نام المنت می شناسیم. ولی باربیکیو گازی در حین پخت غذا دود ایجاد می کند. اما اگر بخواهیم هر دوی این دستگاه ها را با باربیکیو ذغالی مقایسه کنیم باید بگوییم که نوع ذغالی بیشترین آلودگی را ایجاد می کند اما طعمی بی نظیر به غذا می بخشد. خرید باربیکیو گازی ذغالی به عنوان دستگاه های دوکاره، مقرون به صرفه هستند.
  • باربیکیو گازی و ذغالی نسبت به باربیکیو برقی، از ابعاد بزرگ تری برخوردار است. به همین دلیل باید قبل از خرید، به مکانی که قصد تعبیه آن را دارید توجه کنید. شما می توانید این دستگاه را از برندهای مختلف مانند برند باربیکیو آیلند و یوزتک استیل خریداری کنید و از خدمات بی نظیر این شرکت برخوردار شوید.
  • اگر قصد ندارید که باربیکیو را به دفعات زیاد جابجا کنید می توانید از نوع برقی آن کمک بگیرید. در غیر این صورت با همراه داشتن کپسول گاز مایع می توانید باربیکیو گازی را در مسافرت ها با خود همراه کنید.
  • از دیگر مواردی که در تفاوت باربیکیو گازی با باربیکیو برقی مطرح می باشد ابعاد آن هاست. کباب پز گازی به دلیل بزرگ تر بودن امکان پخت حجم بیشتری از مواد غذایی را در اختیار شما قرار می دهد که این موضوع می تواند در مهمانی ها و دورهمی ها کارآمد باشد.
  • طعم غذایی که با باربیکیو گازی پخته می شود بهتر از باربیکیو برقی است. به همین دلیل از طرفداران بیشتری برخوردار است.

باربیکیو گازی دوکاره

همان طور که اشاره شد باربیکیو گازی نسبت به باربیکیو برقی محبوبیت بیشتری دارد. زیرا می توان نوع دوکاره آن را نیز انتخاب کرد و علاوه بر گاز، اقدام به استفاده از ذغال کرد. اما این ویژگی در خصوص باربیکیو برقی وجود ندارد. زیرا تجهیزاتی که درون آن تعبیه می شود بسیار متفاوت است. معمولا در تولید باربیکیو برقی از جنس استیل یا چدن برای بدنه استفاده می شود اما باربیکیو گازی می تواند از آجر یا سیمان نیز تولید شود.

جالب است بدانید که باربیکیو گازی دارای شعله پلوپز نیز می باشد. به همین دلیل برای استفاده از آن نیازی به آشپزی حرفه ای نیست. بلکه می توانید با قراردادن آن در مکان هایی مانند روف گاردن، اقدام به پخت یک غذای بی نظیر کنید. اگر به هر دلیلی امکان آشپزی در بیرون از خانه را ندارید باید از باربیکیو برقی که فاقد دود هستند کمک بگیرید. طراحی آن ها به نحوی است که به صورت رومیزی و ایستاده تولید می شود. شاید این سوال برای شما به وجود بیاید که چرا دستگاه های برقی دود تولید نمی کنند؟

در پاسخ باید بگوییم که طراحی ایستاده و عمودی باربیکیو برقی به نحوی است که چربی و آب گوشت بر روی میله ها ریخته نمی شود و همین امر سبب می شود تا گزینه مناسبی برای محیط های آپارتمانی شناخته شود. زیبایی این دستگاه ها سبب شده تا در بسیاری از رستوران ها نیز مورد استفاده قرار بگیرد. شما عزیزان می توانید سفارش باربیکیو مورد نظر خود را به شرکت یوزتک استیل کنید تا کارشناسان ما بعد از تماس با شما، دستگاه مورد نظرتان را بر اساس معیارهای شما تولید کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *