طراحی حیاط خلوت با باربیکیو

5 ایده برای طراحی حیاط خلوت با باربیکیو

طراحی حیاط خلوت با باربیکیو نیاز به ایده دارد. حیاط خلوت به عنوان بهترین مکان برای نصب و راه اندازی انواع باربیکیو گازی و ذغالی، آجری، سنگی و … می باشد. در این مطلب تلاش داریم تا بهترین ایده ها را برای این موضوع ارائه دهیم تا بتوانید از طراحی حیاط خلوت با باربیکیو لذت ببرید.

طراحی حیاط خلوت با باربیکیو

طراحی حیاط خلوت با باربیکیو

طراحی حیاط خلوت با باربیکیو می تواند مکانی دنج و زیبا در خانه شما بسازد. اغلب خانه های ویلایی دارای حیاط خلوت هستند اما می توانیم از تراس یا بالکن در خانه های آپارتمانی با متراژ بالا نیز استفاده کنیم و طراحی بی نظیری را برای ساخت باربیکیو درنظر بگیریم. ایده هایی مانند محوطه سازی و اجرای فضای سبز، عدم استفاده از زوایای تیز، بهره مندی از میز و صندلی های مدرن و … می تواند طراحی حیاط خلوت با باربیکیو را جذاب تر کند.

اجرای فضای سبز

باربیکیو هر چقدر هم که زیبا باشد، بدون محوطه سازی نمای جذابی به حیاط خلوت شما نمی دهد. اگر نگاهی به تصاویر باربیکیو در حیاط خلوت یا تراس بیندازید به خوبی متوجه می شوید که گل و گیاه به عنوان یک عنصر ثابت در تمام آن ها قابل مشاهده است. قطعا محوطه سازی کار پیچیده ای نیست. اگر می خواهید به نحو حرفه ای آن را انجام دهید بهتر است به دست یک فرد متخصص در این زمینه بسپارید. در غیر این صورت می توانید با چیدمان چند گلدان زیبا، ایجاد یک باغچه کوچک و … نیز به یک محیط زیبا دست پیدا کنید.

اگر در منطقه گرمسیر زندگی می کنید باید از گیاهانی بهره بگیرید که مقاومت زیادی در برابر حرارت داشته باشند. زیرا علاوه بر گرم بودن هوا، شاهد تولید گرما از باربیکیو نیز می باشیم. اما اگر در اقلیم متعادل زندگی می کنید امکان استفاده از طیف وسیعی از گیاهان را خواهید داشت. در مطالب قبل ذکر کردیم که در نزدیکی باربیکیو از اشیای مشتعل شونده استفاده نکنید. پس بهتر است کاشت گل و گیاه را با فاصله ای معقول از باربیکیو در نظر داشته باشید.

عدم استفاده از زوایای تیز

هنگامی که طراحی حیاط خلوت با باربیکیو را انجام می دهید یک محیط دلنشین برای گذراندن اوقات فراغت خود به وجود آورده اید. پس مهم ترین اصل در آن، ایجاد حس آرامش است. به همین دلیل توصیه می کنیم در طراحی این فضا از زوایای تیز استفاده نکنید. اگر قصد دارید برای باربیکیو، سایه بان ایجاد کنید آن را به شکل منحنی بسازید. حتما تا به حال باربیکیوهای سنگی و آجری را دیده اید. اغلب آن ها دارای سایه بانی از جنس خودشان و به شکل منحنی هستند که علاوه بر زیبایی، احساس بسیار خوبی را به شما منتقل می کنند. اگر حیاط خلوت به شکل ساده طراحی شده باشد امکان زیباتر کردن آن با عناصر همچون چراغ، باکس، گلدان و … وجود دارد. استفاده از چراغ های دکوراتیو و ریسه های ال ای دی به میزان زیادی در خیره کردن چشمان شما به زیبایی تاثیرگذار است.

طراحی حیاط خلوت با باربیکیو

ایجاد نقطه کانونی

منظور از نقطه کانونی، قرار دادن یک عنصر در وسط و چیدمان سایر عناصر در اطراف آن است. اگر بخواهیم نقطه کانونی را در دکوراسیون داخلی منزل بررسی کنیم می توانیم به چیدمان مبلمان در اطراف تلویزیون اشاره کنیم. اما ارزیابی این تکنیک در طراحی حیاط خلوت با باربیکیو متفاوت است. شما می توانید از یک حوضچه، تخت یا درخت به عنوان نقطه کانونی استفاده کنید. برخی از افراد تصور می کنند که میز و صندلی ها باید دورتا دور باربیکیو چیده شوند. در صورتی که این امر بسیار اشتباه است. باربیکیو محل طبخ غذاست و خطرات زیادی برای حضور در نزدیکی آن وجود دارد. پس بهتر است نقطه کانونی را با حفظ فاصله مناسب از باربیکیو در نظر بگیرید تا با آرامش خیال از محیط لذت ببرید.

استفاده از رنگ های متضاد و شاد در تخت، میز و صندلی و … می تواند جلوه بصری حیاط خلوت را بیشتر کند. اگر تمایل دارید این مکان را به طور اختصاصی طراحی کنید باید به سراغ طراح دکوراسیون بروید. زیرا افرادی که به طور حرفه ای طراحی دکوراسیون را انجام می دهند دارای اطلاعات وسیعی در این زمینه هستند که افراد عادی از آن آگاهی ندارند.

ایجاد مسیر

اگر حیاط خلوت متراژ زیادی ندارد می توانید با قرار دادن مسیرهای مختلف، توهم وسعت قلمرو را در ذهن مهمانان خود ایجاد کنید. ایجاد مسیرهای منحنی و زیبا در حیاط خلوت، می تواند جزو طراحی دکوراسیون محسوب شود. این مسیرها را با چیدن گلدان های رنگارنگ و زیبا، درختچه ها و … جذاب تر کنید. پیچاندن ریسه های چراغ در بین درختچه ها و روشن کردن آن ها در شب می تواند یک فضای رویایی برای شما تداعی کند.

تناسب باربیکیو با سبک حیاط خلوت

در حال حاضر خرید باربیکیو گازی ذغالی ارجحیت بیشتری نسبت به باربیکیوهای تک کاره دارد. زیرا نوع ذغالی آن قابل حمل است و می توانید آن را در مسافرت ها نیز با خود همراه کنید. باربیکیو آیلند و سایر برندهای فعال در این حوزه اقدام به طراحی های مختلف برای باربیکیو می کنند. اگر سبک حیاط خلوت شما به گونه ای است که  سبک روستیک یا روستایی را القا می کند بهتر است از باربیکیو آجری استفاده کنید. اما اگر تمایل به سبک های مدرن و امروزی دارید می توانید از طرح های استیل، فلزی و چوبی بهره مند شوید. زیرا این متریال از زیبایی منحصر به فردی برخوردار هستند. باربیکیو در ابعاد مختلف طراحی و تولید می شود که توصیه می کنیم قبل از خرید، متراژ حیاط خلوت را در نظر بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *