کباب پز چرخان

آشنایی با کباب پز چرخان و ویژگی های آن

کباب پز چرخان یکی از پرکاربردترین انواع کباب پز می باشد که به وسیله آن می توان انواع مواد غذایی را آماده سرو کرد. بهترین مکان برای قرارگیری کباب پز چرخان در تراس یا بالکن می باشد. بهتر است آن را در فضای سربسته مانند آشپزخانه قرار ندهید و به جای آن از کباب رومیزی یا کباب پز تابشی استفاده کنید. امروزه بسیاری از مشتریان به سراغ خرید کباب پز چرخان می روند.

کباب پز چرخان

کباب پز چرخان

از مهم ترین ویژگی های کباب پز چرخان این است که افراد زحمت زیادی برای پخت غذا نمی کشند. این کباب پزها توسط منابع انرژی مختلف از جمله ذغال و چوب روشن می شوند. کباب پز چرخان می توانند جایگزین باربیکیو گازی و ذغالی باشند. اما برخی از مشتریان هنوز هم خرید باربیکیو گازی ذغالی را ترجیح می دهند. خصوصا اگر بخواهند از آن به عنوان باربیکیو آیلند استفاده کنند. زیرا باربیکیو آیلند گزینه ای مناسب برای نصب در مکان هایی مانند حیاط و ویلا می باشد و همانند یک آشپزخانه کوچک و مستقل عمل می کند.
کباب پزهای چرخان از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. زیرا به دلیل ساختاری که دارند باعث پخت یکنواخت گوشت می شوند. در این دستگاه شاهد چرخش مداوم سیخ ها هستیم و به هیچ عنوان کباب دچار سوختگی نمی شود. اگر افراد در آپارتمان زندگی می کنند هیچ محدودیتی در استفاده از این دستگاه وجود ندارد می توانید آن را در بالکن، حیاط خلوت، تراس و … قرار دهید. درون این کباب پز، موتوری تعبیه شده که قادر به چرخاندن سیخ ها می باشد. برخی از افراد تصور می کنند چرخیدن سیخ ها درون این کباب پز توسط نیروی برق انجام می شود. در حالی که منبع انرژی آن باتری است.

انواع کبابپز چرخان

کباب پز جوجه گردان

اگر تا به حال به رستوران های لوکس و لاکچری رفته باشید قطعا با گریل های رومیزی آشنا شده اید. این گریل ها نسبت به سایر دستگاه ها فضای بسیار کمی را اشغال می کنند و از جذاب ترین مدل ها محسوب می شوند. همان طور که از نام آن ها پیداست سیخ ها را به آرامی می پرخاند و کباب ها به خوبی مغز پخت می شوند. این نوع از کباب پزها نوعی باربیکیو چرخان نیز به شمار می روند اما باعث نمی شود که گوشت خام بماند یا بسوزد. کباب پز چرخان رومیزی به دلیل ویژگی هایی که دارد دود تولید نمی کند و می توان آن را در محیط های سربسته نیز مورد استفاده قرار داد.
برخی از مدل های کباب پز چرخان ابعاد بزرگی دارند که در رستوران ها، فست فودها و آشپزخانه های صنعتی بکار می روند. معمولا چربی و آب گوشت به طور مستقیم بر روی شعله نمی ریزد. یک سینی در زیر آن تعبیه شده که چربی و آب در آن جمع می شود. این امر از کثیف شدن کباب پز در حین پخت جلوگیری می کند. کباب پزهای چرخان به صورت نیمه اتوماتیک هستند و همان طور که در بخش قبل اشاره کردیم توسط باتری تغذیه می شوند.

کباب پز چرخان

کباب پز چرخشی

کباب پز چرخشی یکی دیگر از مدل های پرطرفدار محسوب می شود که در دو نوع ایستاده و رومیزی تولید می شود. مشتریان می توانند یکی از مدل ها را بر اساس نیاز، سلیقه یا بودجه خود انتخاب کنند. معمولا کباب پزهای ایستاده به دلیل ابعاد و حجم بیشتری که دارند از نظر قیمت گران تر می باشند و تعداد سیخ های بیشتری در آن تعبیه می شود. معمولا کباب پزهای ایستاده کمتر دچار آلودگی و کثیفی می شوند و در صورتی که کثیف شوند با سهولت بیشتری تمیز می شوند. بدنه آن ها از استیل ضد زنگ می باشد که در معرض عوامل طبیعی دچار فرسودگی نشود. از مهم ترین ویژگی های کباب پز چرخشی تولید صدای بسیار کم است.
کباب پز چند کاره
کبابپز چرخان از نوع چندکاره گزینه مناسبی برای مسافرت و گردش می باشد. این دستگاه می تواند کار افراد را در سفر راحت کند. زیرا برای مصارف مختلفی قابل استفاده می باشد. اغلب مدل هایی که به عنوان کباب پز چندکاره طراحی می شوند قابلیت جابجایی دارند. توجه داشته باشید که علی رغم چندکاره بودن، کاربری محدودی دارند و معمولا می توانید از آن به جای کتری استفاده کنید.

کباب پز چند کاره

کبابپز چرخان از نوع چندکاره گزینه مناسبی برای مسافرت و گردش می باشد. این دستگاه می تواند کار افراد را در سفر راحت کند. زیرا برای مصارف مختلفی قابل استفاده می باشد. اغلب مدل هایی که به عنوان کباب پز چندکاره طراحی می شوند قابلیت جابجایی دارند. توجه داشته باشید که علی رغم چندکاره بودن، کاربری محدودی دارند و معمولا می توانید از آن به جای کتری استفاده کنید.
باربیکیو گازی زغالی آیلند خطی 5 متری یوزتک استیل

سایر مدل های کباب پز

پس از آنکه با کباب پز چرخان آشنا شدید نوبت به این می رسد که به بررسی مدل های دیگر آن نیز بپردازیم. کباب پزهای حرارت از بالا یکی از ایده آل ترین دستگاه ها برای آپارتمان می باشد. زیرا می تواند در مدت زمانی کوتاه، مواد غذایی را آماده کند و انواع کباب از جمله کباب بختیاری، وزیری، کوبیده، جوجه و … را با آن طبخ کرد. پخت گوشت با این دستگاه باعث می شود که تمام چربی ها در سینی زیر آن جمع آوری شود و بتوانید به راحتی آن را بشوئید. اگر مطالب قبلی وب سایت ما را دنبال کرده باشید به خوبی می دانید که نحوه تمیز کردن کباب پز چگونه است. اگر دارای خانواده ای پرجمعیت هستید می توانید ابعاد بزرگ آن را انتخاب کنید. در غیر این صورت با انتخاب ابعاد کوچک تر، جوابگوی نیاز خانواده خواهید بود. کباب پز دیواری از دیگر مدل های کباب پز می باشد که نه تنها کاربرد زیادی در طبخ انواع کباب دارد بلکه از نظر ظاهری بسیار زیباست و می تواند جلوه ای فوق العاده برای محوطه خانه شما ایجاد کند. این مدل فقط در فضای باز کاربرد دارد و می توانید آن را در حیاط، روف گاردن، تراس، بالکن و … نیز نصب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *