چرا کباب پز گازی دود میکند

چرا کباب پز گازی دود میکند ؟

یکی از سوالاتی که افراد با آن مواجه هستند این است که چرا کباب پز گازی دود میکند ؟ چه عواملی باعث می شود تا در حین طبخ غذا با باربیکیو گازی، این مشکل رخ دهد؟ معمولا انتخاب باربیکیو گازی به این دلیل است که دود کمتری نسبت به باربیکیو ذغالی تولید می کند و این امر باعث می شود تا استفاده از آن در محیط های آپارتمانی آسان تر شود. با ما همراه باشید تا به پاسخی برای این سوال که ” چرا کباب پز گازی دود میکند ؟ ” برسیم.

چرا کباب پز گازی دود میکند

کباب پز گازی

قبل از آنکه بگوییم چرا کباب پز گازی دود میکند باید به این نکته اشاره کنیم که در حال حاضر سبک زندگی افراد تغییرات زیادی کرده است. اغلب آن ها در محیط های کوچک و آپارتمانی زندگی می کنند. به همین دلیل نمی توانند از روش های متنوع در طبخ غذا استفاده کنند. در سال های گذشته که افراد در خانه های ویلایی و حیاط دار زندگی می کردند از منقل و باربیکیوهای ذغالی بهره می گرفتند. تولید دود زیاد توسط آن ها هیچ مشکلی برای اطرافیان ایجاد نمی کرد. اما امروزه محیط زندگی انسان ها کوچک شده و فضای محدودی در اختیار دارند. از این جهت انتخاب های آن ها دستخوش تغییرات زیادی شده است. در حالت کلی کباب پزهای گازی نسبت به کباب پزهای ذغالی دود کمتری تولید می کنند اما در برخی از مواقع شاهد این امر هستیم که دود حاصل از آن ها بسیار زیاد است.
کباب پزهای گازی مزایای زیادی دارد که می توان به سرعت بالای طبخ غذا توسط آن ها اشاره کرد. حرارتی که توسط شعله های این کباب پز ایجاد می شود از نوع حرارت مستقیم می باشد. این دستگاه ها قابلیت شستشو دارند و می توان به راحتی بخش های مختلف آن را تمیز کرد. اگر مطالب قبلی وب سایت ما را در خصوص باربیکیو گازی و ذغالی یا خرید باربیکیو گازی ذغالی مطالعه کرده باشید به خوبی می دانید که وجه تمایز آن ها در تنظیم حرارت یا شعله است. در کباب پزهای ذغالی نمی توان حرارت را به طور دستی کنترل کرد. اما این ویژگی در کباب پزهای گازی وجود دارد. اکنون به پاسخ این سوال که چرا کباب پز گازی دود میکند خواهیم پرداخت.

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

آلودگی و گرد و غبار

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث دود کردن کباب پزهای گازی می شود آلودگی هایی نظیر گرد و غبار می باشد. این امر به چند دلیل رخ می دهد. نخست آنکه به تمیز کردن و پاکسازی دستگاه اهمیتی نمی دهید. به طور مثال قصد دارید به طور طولانی مدت از آن استفاده نکنید اما بر روی آن کاور نمی کشید و اجازه می دهید تا آلودگی های مختلف بر روی تجهیزات آن بنشینند. دومین عامل بی کیفیت بودن کباب پز گازی می باشد. عدم استفاده از متریال درجه یک در تولید دستگاه باعث می شود تا بخش های مختلف آن به سرعت زنگ زنند و در هنگام روشن کردن آن با مشکلاتی نظیر دود کردن مواجه شوید. اگر باربیکیو گازی یا کباب پز گازی دارای درب است باید بعد از هر بار استفاده آن را ببندید. در غیر این صورت باید کاورهای برزنتی برای آن تهیه کنید.

باقی مانده مواد غذایی

چرا کباب پز گازی دود میکند ؟ یکی از پاسخ هایی که می توان برای این سوال در نظر گرفت باقی ماندن مواد غذایی و پسماندهاست. اگر بعد از هر بار طبخ غذا، کباب پز را به خوبی تمیز نکنید در طبخ های بعدی پسماندهای غذا می سوزند و دود زیادی از خود تولید می کنند. این موضوع باعث می شود که بوی نامطبوعی از آن ساطع شود و طعم اصلی غذا نیز تحت تاثیر قرار بگیرد. تمیز کردن کباب پزهای گازی کار دشواری نیست. در مطالب قبل ذکر کردیم که نیاز به یک دستمال یا برس داریم.
چرا کباب پز گازی دود میکند

مسدود شدن شعله ها

اگر شعله ها دچار انسداد شده باشند در هنگام روشن کردن آن و طبخ انواع گوشت و کباب دود زیادی از آن تولید می شود. انسداد شعله ها به دلایل مختلفی رخ می دهد که می توان به ریختن مداوم چربی گوشت بر روی شعله ها و عدم تمیز کردن آن ها اشاره کرد. مشعل یکی از اجزای مهم و اصلی در کباب پز گازی می باشد که خراب شدن آن می تواند عملکرد کلی دستگاه را با اختلال زیادی مواجه کند.

عدم استفاده صحیح

توصیه می کنیم چند دقیقه قبل از آنکه مواد غذایی را بر روی کباب پز گازی قرار دهید آن را روشن کنید. این کار باعث می شود تا مواد غذایی به شعله ها نچسبد و مشکلاتی مانند سوختن آن ها به وجود نیاید. گرم شدن کباب پز می تواند عملیات طبخ غذا را نیز بهتر انجام دهد و در نهایت غذای شما لذیذتر شود. این موضوع در خصوص پخت انواع کباب و گوشت اهمیت بیشتری دارد. اگر شعله های کباب پز دچار مشکل باشند و نتوانند به خوبی روشن شوند و حرارت مورد نیاز را تامین کنند شاهد دود کردن آن خواهیم بود. این نکته در خصوص باربیکیو آیلند نیز حائز اهمیت است.

چرا کباب پز گازی دود میکند

کلام آخر !

پس از آنکه گفتیم چرا کباب پز گازی دود میکند نوبت به این می رسد که به راهکارهایی برای رفع این مشکل اشاره کنیم. همان طور که گفتیم آلودگی کباب پز و شعله های آن عامل مهمی در دود کردن آن به شمار می رود. پس تمیز کردن مداوم آن توصیه می شود. بدین منظور باید تمام اجزای جداشدنی آن را جدا کنید و در محلولی مانند آب داغ و جوش شیرین قرار دهید. محلول آب داغ و سرکه نیز گزینه مناسبی می باشد. اجزای کباب پز گازی را درون محلول قرار داده و چند دقیقه صبر کنید. سپس از محلول آب و صابون برای تمیز کردن بدنه بیرون و سایر بخش های کباب پز کمک بگیرید.

برای مشاهده قیمت های انواع باربیکیو میتوانید کاتالوگ زیر را دانلود کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *