ویژگی کباب پز ایستاده

ویژگی کباب پز ایستاده

ویژگی کباب پز ایستاده چیست؟ استفاده از کباب پزهای ایستاده بسیار متداول شده است و بسیاری از رستوران ها، منازل، آشپزخانه های صنعتی و … از این مدل کباب پز برای طبخ غذا بهره می گیرند. تولید دود در هنگام طبخ با این دستگاه بسیار کمتر است و می توان از نمونه های کوچک آن برای خانه های آپارتمانی نیز استفاده کرد. با ما همراه باشید تا به بررسی ویژگی کباب پز ایستاده بپردازیم.

کباب پز ایستاده چیست؟

مهم ترین ویژگی کباب پز ایستاده این است که سرعت طبخ غذا را افزایش می دهد و گزینه مناسبی برای رستوران ها و آشپزخانه های صنعتی می باشد. زیرا قادر است حجم زیادی از انواع کباب و مرغ را در مدت زمانی کوتاه طبخ کند. در حال حاضر به دلیل ویژگی کباب پز ایستاده، شاهد جایگزینی آن با روش های سنتی از جمله منقل های ذغالی هستیم. کباب پزهای ایستاده جزو تجهیزات بسیار مهم و البته پر فروش در بازار محسوب می شوند. این دستگاه بر اساس عملکرد، ابعاد و ظرفیت به دسته های گوناگونی تقسیم می شود.

ویژگی کباب پز ایستاده

انواع کباب پز ایستاده بر اساس عملکرد

برخی از افراد ترجیح می دهند به جای خرید باربیکیو گازی ذغالی یا باربیکیو آیلند، کباب پزهای ایستاده را خریداری کنند. زیرا طراحی آن ها به نحوی است که آب و چربی اضافه گوشت به طور مستقیم بر روی شعله نمی ریزید و دود زیادی حاصل نمی شود. اغلب این افراد ساکن خانه های آپارتمانی هستند و می خواهند که آشپزی را با کمترین میزان دود و بو انجام دهند. کباب پزهای ایستاده از نظر عملکرد به سه دسته اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی تقسیم می شوند. هر کدام از این کباب پزها دارای ویژگی ها و قابلیت های خاصی هستند. قطعا مدل اتوماتیک دارای قیمت بیشتری نسبت به مدل های نیمه اتوماتیک و دستی می باشد.

ویژگی کباب پز ایستاده

طبخ کامل انواع گوشت و کباب

کباب پزهای ایستاده می توانند انواع کباب و گوشت را به خوبی مغزپخت کنند. طراحی این دستگاه به نحوی است که دارای پایه می باشد و افراد می توانند به راحتی سیخ های کباب را به حالت افقی قرار دهند و سرعت آماده سازی غذا را بیشتر کنند. اگر مطالب قبلی وب سایت ما را دنبال کرده باشید به خوبی با تفاوت باربیکیو ایرانی و خارجی آشنا هستید. در کباب پزها یا باربیکیوهای خارجی محلی برای قرار دادن سیخ ها تعبیه نشده است. زیرا افراد ساکن در کشورهای خارجی ترجیح می دهند غذا را گریل کنند و آشنایی زیادی با سیخ ندارند. ولی در کشور ایران شاهد تعبیه محلی در باربیکیو گازی و ذغالی هستیم که می توان به راحتی کباب را طبخ کرد.

ویژگی کباب پز ایستاده

سرعت در آماده سازی غذا

جالب است بدانید که کباب پزها یا باربیکیوهای ایستاده قادرند 450 سیخ کباب را در 1 ساعت آماده سازی کنند که این سرعت در مقایسه با باربیکیوهای ذغالی بسیار چشمگیری است. به همین دلیل اصلی ترین مشتری کباب پزهای ایستاده  رستوران ها و آشپزخانه های صنعتی می باشند. ویژگی کباب پز ایستاده این است که پخت آن به صورت یکنواخت می باشد و کباب ها را مغز پخت می کند. در کف کباب پز یک سینی تعبیه شده که آب و چربی اضافه کباب ها جمع آوری شده و می توانید آن را به راحتی دور بریزید و سینی را بشوئید. توجه داشته باشید که عدم شستن سینی در طولانی مدت می تواند بوی نامطبوعی در حین طبخ غذا ایجاد کند.

مناسب برای مکان های بسته

افرادی که در خانه های آپارتمانی زندگی می کنند دارای یک دغدغه مهم هستند و آن هم کباب کردن انواع مواد غذایی بدون تولید بو و دود می باشد. باربیکیوهای ایستاده یا کباب پز آپارتمانی گزینه بسیار مناسبی هستند. آن ها در ابعاد و ظرفیت های متعدد تولید می شوند که دست مشتری را در انتخاب باز می گذارند. بهتر است این دستگاه در مکانی مانند تراس و بالکن قرار داده شود. در غیر این صورت می توانید آن را در فضای داخلی آشپزخانه نیز قرار دهید.

ساختار فیزیکی باربیکیو ایستاده

بدنه کباب پزهای ایستاده از 2 لایه استیل ضد زنگ ساخته شده است. به همین دلیل بدنه آن کاملا قابل شستشو می باشد و در برابر عواملی مخرب همچون حرارت، آب و … از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشد. ضخامت بدنه کباب پز ایستاده 1 میلیمتر استنلس استیل می باشد. این دستگاه قادر است وزن سیخ ها به خوبی تحمل کند زیرا از پروفیل های مقاوم در آن استفاده شده است.

یک ویژگی کباب پز ایستاده که می تواند باعث تسریع در فرآیند پخت غذا شود ریل های آن است. ریل های آن باعث می شود که پخت غذا بسیار راحت و قابل مدیریت باشد. سوراخ هایی که در این دستگاه وجود دارد باعث خروج شعله گاز می شود. در بالای سوراخ ها شاهد سنگ هایی از جنس چدن هستید. این سنگ ها با گرمای شعله دمای زیادی ایجاد می کنند و باعث می شوند تا انتقال دما به مواد غذایی پخت آن ها را بهتر کند.  هر چه میزان ضخامت سنگ های چدنی بیشتر باشد پخت غذا نیز بهتر انجام خواهد شد.

مزایای استفاده از کباب پز ایستاده

  • در کباب پزهای ایستاده شاهد کاهش میزان مصرف گاز نسبت به مدل های ساده می باشیم.
  • پخت کباب و انواع گوشت در باربیکیوهای ایستاده بدون تولید بو و دود می باشد. این ویژگی به دلیل طراحی خاص آن است.
  • در ساخت بدنه باربیکیو ایستاده نکات ایمنی به کامل رعایت شده و هیچ نگرانی از این بابت برای افراد وجود نخواهد داشت.
  • استفاده از منقل ایستاده بسیار آسان است و نیازی به آموزش در این زمینه وجود ندارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *