در این مطلب قصد داریم به ویژگی های باربیکیوهای چند کاره اشاره کنیم. باربیکیوهای چندکاره یکی از بهترین انتخاب ها برای افراد محسوب می شود.

 زیرا این دستگاه ها انعطاف زیادی در نوع سوخت و منبع انرژی دارند. برخی از آن ها با گاز و ذغال و برخی دیگر با برق کار می کنند. از آنجایی که میزان تمایل مشتریان به خرید باربیکیو ذغالی و گازی زیاد است تصمیم گرفتیم این مطلب را به بررسی ویژگی های باربیکیوهای چند کاره اختصاص دهیم.

آشنایی با باربیکیوهای چندکاره

شاید برای شما این سوال پیش آید که باربیکیو چند کاره چیست؟ پس بهتر است قبل از آنکه با ویژگی های باربیکیوهای چند کاره آشنا شویم به تعریفی مختصر از این دستگاه بپردازیم. اگر یادتان باشد در سال های نه چندان دور، از منقل های قدیمی و سنتی برای پخت انواع کباب، مرغ، ماهی و … استفاده می شد. 

منبع سوخت آن ها ذغال بود و باید توسط بنزین، نفت، ذغال و … آن را روشن می کردیم. ظاهر این دستگاه ها بسیار ساده بود و طعمی که به کباب می دادند فوق العاده لذت بخش بود. اما به مرور زمان افراد تمایل بیشتری به باربیکیو گازی و ذغالی پیدا کردند. زیرا ذغال همیشه در دسترس نیست و پخت مواد غذایی با آن به زمان زیادی نیاز دارد.

از آن زمان بود که باربیکیوهای چندکاره مطرح شدند و میزان استقبال از آن ها زیاد شد. باربیکیو آیلند یکی از انواع آن می باشد. به همین دلیل این مطلب را به بررسی ویژگی های باربیکیوهای چند کاره اختصاص دادیم تا بتوانید انتخاب بهتری در این زمینه داشته باشید. باربیکیوهای امروزی، شکل تکامل یافته ای از منقل های قدیمی هستند که تجهیزات بیشتری دارند.

اصلی ترین ویژگی های باربیکیوهای چند کاره

متناسب با نیاز

یکی از مهم ترین ویژگی های باربیکیوهای چند کاره این است که کاملا متناسب با نیاز شما طراحی شده اند. اگر سری به نمونه کارهای این وب سایت بزنید به خوبی متوجه می شوید که باربیکیوها در انواع سینک دار، یخچال دار، سرخ کن، گرم کن برقی و … طراحی می شوند.

شما می توانید هر کدام از این دستگاه ها را بر اساس نیاز خود سفارش دهید. تصور کنید که شما می خواهید یک باربیکیوی کامل در اختیار داشته باشید و آن را در فضای بیرونی خانه راه اندازی کنید. قطعا این دستگاه باید دارای تجهیزات کامل از جمله یخچال، سینک، میز آماده سازی غذا و … باشد.

 اما اگر می خواهید آن را در آشپزخانه و کنار سینک ظرفشویی قرار دهید دیگر نیازی نیست باربیکیوی مورد نظر دارای سینک ظرفشویی باشد. با حذف این ویژگی می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

متناسب با ابعاد محل مورد نظر

یکی دیگر از ویژگی های باربیکیوهای چند کاره این است که می توان آن ها را بر اساس ابعاد مورد نظر سفارش داد. به طور مثال اگر شما در یک فضای کوچک و آپارتمانی زندگی می کنید باید باربیکیویی با ابعاد کوچک تر سفارش دهید زیرا مجبور هستید آن را در تراس، بالکن یا حیاط خلوت راه اندازی کنید.

 اما اگر در یک خانه ویلایی یا باغ ساکنید می توانید آن را در ابعاد بزرگ تر تهیه کنید. در حال حاضر برند یوزتک استیل یکی از فعالان این بازار، اقدام به طراحی و ساخت باربیکیو سفارشی می کند. یکی از بهترین محصولات این برند، باربیکیو یونیک می باشد که از طول 4.5 متر برخوردار است و امکاناتی مانند یخچال، سرخ کن، باربیکیو گازی و ذغالی، قفسه، کابینت و … دارد. برند یوزتک استیل با دریافت سفارش از مشتری و ترسیم طرح در نرم افزار، پروسه ساخت را آغاز می کند.

برای شناخت بیشتر باربیکیو کلیک کنید

جنس بدنه مرغوب

معمولا باربیکیو در فضای روباز راه اندازی می شود و در معرض عوامل محیطی همچون بارندگی، تابش مستقیم نور خورشید، سرما و … قرار دارد. به همین دلیل اغلب باربیکیوها از جنس استیل ضدزنگ یا استیل 304 تولید می شوند.

 این نوع از استیل مقاومت زیادی در برابر شرایط محیطی دارد. لازم به ذکر است که باربیکیوهای یک کاره مانند باربیکیو ذغالی، تجهیزات و فناوری پیشرفته ای ندارند و در اغلب مواقع از ظاهری ساده برخوردارند. اما بهترین مدل های باربیکیو چند کاره از تجهیزات بیشتری همچون سرشعله، شیر، شیلنگ و … بهره مند هستند.

 یکی از مهم ترین مزایای استیل، سهولت در تمیز کردن و شستشوی آن می باشد. بهتر است بعد از هر بار پخت غذا، با استفاده از یک دستمال باقی مانده مواد غذایی را جمع آوری کنید و اجازه ندهید تا به میله های باربیکیو بچسبند. زیرا احتمال تولید دود و بوی زیاد در پخت های بعدی وجود دارد.

تجهیزات باربیکیوهای چندکاره

پس از آنکه راجع به ویژگی های باربیکیوهای چند کاره صحبت کردیم نوبت به این می رسد که اشاره ای به تجهیزات بکار رفته در آن ها داشته باشیم. کباب پز به عنوان اصلی ترین بخش در باربیکیوهای چندکاره محسوب می شود. زیرا امکان پخت انواع مواد غذایی را برای شما فراهم می کند.

کباب پزها می توانند در انواع ذغالی، گازی و گازی ذغالی طراحی شوند که انتخاب هر کدام بر مبنای سلیقه شما خواهد بود. اگر قصد آشپزی در محیط های سربسته را دارید می توانید به سراغ مدل گازی بروید. چون دود کمتری نسبت به ذغال تولید می کند. از دیگر تجهیزات این دستگاه ها می توان به شعله خوراک پزی اشاره کرد.

شعله خوراک پزی جزو تجهیزات اضافه محسوب می شود که امکان سرخ کردن مواد غذایی را در اختیار شما قرار می دهد. این شعله ها فقط بر روی باربیکیوهای گازی تعبیه می شوند و تعداد آن ها 2 یا 4 عدد می باشد. اگر تعداد اعضای خانواده شما زیاد است می توانید از 4 شعله آن استفاده کنید. از دیگر تجهیزات اضافه در باربیکیو چندکاره می توان به سینک ظرفشویی، سرخ کن و قفسه های نگهدارنده اشاره کرد.

برای مشاهده قیمت های انواع باربیکیو میتوانید کاتالوگ زیر را دانلود کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *