کباب پز چرخان

مهم ترین وسایل جانبی باربیکیو

در این مطلب قصد داریم شما را با وسایل جانبی باربیکیو آشنا کنیم. باربیکیو گازی و ذغالی یا برقی نیاز به ابزارهای مختلفی برای طبخ غذا دارند. به طور مثال در باربیکیو ذغالی باید حتما وسیله ای به نام بادبزن یا دمنده دستی و اتوماتیک در اختیار داشته باشید تا بتوانید حرارت را به طور یکنواخت پخش کنید. اما این وسیله در باربیکیو گازی و برقی مورد نیاز نیست. برای آشنایی با وسایل جانبی باربیکیو تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

وسایل جانبی باربیکیو

مهم ترین وسایل جانبی باربیکیو کدامند و چه کاربردی دارند؟ کباب کردن مواد غذایی از جمله گوشت با باربیکیو ذغالی طعم اصلی غذا را حفظ می کند. حتما تا کنون در طبیعت اقدام به طبخ غذا کرده اید. در طبیعت از چوب و سنگ استفاده می شود. اما باربیکیو نیز می تواند همان طعم را ایجاد کند ولی بهداشتی تر و تمیزتر خواهد بود. بدین منظور باید از وسایل جانبی کمک بگیرید تا آشپزی برای شما لذت بخش و آسان شود.

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

آتش زا

اگر از آتش زا استفاده کنید در مدت زمانی کوتاه تمام ذغال ها روشن می شوند. اما اگر از آن استفاده نکنید باید زمان زیادی را برای روشن شدن تمام ذغال ها صرف کنید که این امر می تواند زمان نهایی آماده سازی غذا را نیز طولانی تر کند. آتش زا فقط در باربیکیو ذغالی کاربرد دارد و نمی توان آن را در باربیکیو گازی یا برقی مورد استفاده قرار داد.

ذغال کبابی

بسیاری از افراد نمی دانند که ذغال چه تاثیری در طعم کباب دارد و تصور می کنند که تمام ذغال ها از کیفیت یکسانی برخوردار هستند. در حالی که در مطالب گذشته به بررسی مهم ترین نکات در خصوص انتخاب ذغال باکیفیت پرداختیم. ذغال ها در دو نوع فشرده و چوبی در بازار موجود هستند که انتخاب هر کدام از آن ها می تواند قیمت های مختلفی داشته باشد. توجه داشته باشید که طبخ غذا با ذغال دود و بوی زیادی تولید می کند. به همین دلیل امکان استفاده از آن در محیط های سربسته مانند آپارتمان وجود ندارد. افرادی که در آپارتمان ساکن هستند باید به فکر خرید باربیکیو گازی ذغالی باشند تا علاوه بر خرید یک دستگاه دوکاره، بتوانند از گاز برای روشن کردن آن در محیط سربسته و از ذغال برای روشن کردن آن در فضای باز بهره بگیرند.

کباب پز چرخان

بادبزن

بادبزن یکی از مهم ترین وسایل جانبی باربیکیو شناخته می شود که در باربیکیوهای ذغالی کاربرد دارد. چون ذغال حرارت را به شکل غیر مستقیم تولید می کند و این نوع حرارت نمی تواند پخت گوشت را یکنواخت کند. به همین دلیل از وسایلی مانند بادبزن استفاده می کنیم. بادبزن ها در مدل های مختلف طراحی و تولید می شوند. اما امروزه کمتر کسی از بادبزن دستی استفاده می کند. اغلب افراد به سراغ خرید فن یا دمنده باربیکیو می روند تا مجبور نباشند مدت زمان زیادی را صرف باد زدن ذغال ها کنند. این فن ها قادرند حرارت را سریع تر و یکنواخت تر پخش کنند و پخت غذا را با کیفیت بالاتری انجام دهند.

کاور باربیکیو

معمولا زمانی که پخت غذا به اتمام می رسد و نیازی به باربیکیو ندارید از کاور استفاده می شود. کشیدن کاور بر روی باربیکیو باعث می شود تا تابش مستقیم نور خورشید آسیبی به بخش های مختلف آن وارد نکند. این موضوع در خصوص دستگاه های گازی و برقی اهمیت بیشتری دارد. زیرا از تجهیزات بیشتری در تولید آن ها استفاده می شود و امکان پوسیدگی آن ها وجود دارد. علاوه بر آن بارش نزولات آسمانی مانند برف و باران عامل دیگری در تخریب این دستگاه به شمار می رود. در حال حاضر کاور باربیکیو از متریال وینیل یا برزنت بوم تولید می شوند.

سیخ

یکی از مهم ترین تفاوت های باربیکیو ایرانی و خارجی، امکان استفاده از سیخ می باشد. در باربیکیوهای خارجی نمی توان از سیخ استفاده کرد. اما برندهای تولیدکننده داخلی توجه زیادی به این موضوع نشان می دهند. سیخ هایی که برای طبخ غذا مورد استفاده قرار می گیرند بسیار متنوع اند که می توان به سیخ های نازک و سوزنی، سیخ های چوبی، سیخ های پهن و کبابی و … اشاره کرد.

توری گریل

اگر به هر دلیلی نمی خواهید از سیخ برای پخت غذا استفاده کنید می توانید به سراغ توری گریل بروید. برخی از مواد غذایی را نمی توان بر روی سیخ طبخ کرد. استفاده از توری گریل باعث می شود گوشت و کباب ارتباط مستقیمی با حرارت نداشته باشند و فاصله ای مناسب میان آن ها به وجود آید. بسیاری از کارشناسان تغذیه بر این باورند که تماس مستقیم آتش با مواد غذایی، ماده خطرناک و سمی آزاد می کند که این ماده برای سلامت انسان بسیار مضر است. توری گریل در انواع مختلف طراحی و تولید می شود و یکی از مهم ترین وسایل جانبی باربیکیو محسوب می شود. توری گریل ماهی، توری گریل کبابی، توری گریل همبرگر و… از نمونه های پرطرفدار توری گریل هستند و معمولا جنس آن ها از چدن است.

کفگیر

کفگیر در مواقعی کاربرد دارد که هر دو طرف غذا باید پخته شود. به طور مثال همبرگر جزو این غذاها محسوب می شود. با استفاده از کفگیر می توانید به راحتی ماده غذایی را برگردانید و یا آن را بر روی بشقاب قرار دهید. این کفگیرها از ضخامت کمی برخوردار هستند تا ماده غذایی را به راحتی از باربیکیو جدا کنند. علاوه بر کفگیر می توان از چنگال باربیکیو، انبر، سنگ پیتزا، پرس پیتزا و … به عنوان وسایل جانبی باربیکیو نام برد. این وسایل در باربیکیو خانگی یا باربیکیو آیلند کاربرد دارند.

برای مشاهده قیمت های انواع باربیکیو میتوانید کاتالوگ زیر را دانلود کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *