نکات مهم در استفاده از باربیکیو

اطلاع از نکات مهم در استفاده از باربیکیو باعث می شود که در حین کار ایمنی بیشتری داشته باشید. این موضوع در خصوص باربیکیو گازی و ذغالی اهمیت بیشتری دارد. زیرا با شعله مستقیم آتش سروکار دارید و اگر از تجربه و مهارت کافی برخوردار نباشید احتمال بروز آتش سوزی وجود خواهد داشت. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی نکات مهم در استفاده از باربیکیو بپردازیم.

نکات مهم در استفاده از باربیکیو

نکات مهم در استفاده از باربیکیو

آیا با نکات مهم در استفاده از باربیکیو آشنا هستید؟ همان طور که می دانید بهترین و خوشمزه ترین روش برای طبخ غذا، باربیکیو می باشد ! این روش از پخت و پز قدمتی دیرینه دارد و در تمام کشورهای جهان می توان شاهد وجود چنین دستگاه هایی بود. لازم به ذکر است که تفاوت باربیکیو ایرانی و خارجی در برخی از قابلیت های دستگاه می باشد. به طور مثال یکی از فرهنگ هایی که در کشورهای خارجی وجود دارد گریل کردن غذا می باشد. به همین دلیل هیچ مکانی برای قرار دادن انواع سیخ بر روی باربیکیو تعبیه نمی شود. در حالی که تمام برندهای داخلی فعال در زمینه تولید انواع باربیکیو و کباب پز، مکانی برای سیخ ها نیز طراحی می کنند تا افرادی که عاشق طبخ کباب و گوشت هستند بتوانند آن را بر روی این دستگاه آماده سازی کنند.

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

بسیاری از مشتریان با خرید باربیکیو گازی ذغالی، با یک تیر دو نشان می زنند. به این معنا که پرداخت هزینه ای معقول تر، یک دستگاه دوکاره خریداری می کنند و از مزایای هر کدام به طور مجزا بهره مند می شوند. برند یوزتک استیل یکی از برندهای معتبر در کشور می باشد که چند سال است فعالیت خود را در زمینه تولید انواع باربیکیو آغاز کرده است. از محبوب ترین محصولات این گروه صنعتی می توان به باربیکیو یونیک اشاره کرد.
این دستگاه که می توان آن را نوعی باربیکیو آیلند نیز معرفی کرد دارای طول 4.5 متر می باشد که از مرغوب ترین ورق استیل، چوب ترموود و … در آن استفاده شده است. حتما تا کنون با چالش هایی نظیر نگهداری مواد غذایی در فضای باز مواجه شده اید و مجبور بوده اید که مدتی قبل از شروع طبخ، مواد را بیرون از یخچال نگهداری کنید. باربیکیو یونیک با دارا بودن یخچال این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا هر گونه مواد غذایی را در آن نگهداری کنید و از تازگی آن اطمینان حاصل کنید.

نکات مهم در استفاده از باربیکیو

بررسی نکات ایمنی در حین کار با باربیکیو

وجود فاصله بین خانه و باربیکیو

اگر از تجربه و مهارت کافی در کار کردن با باربیکیو برخوردار نباشید حتما آن را در مکانی نزدیک به خانه احداث می کنید. این موضوع از چند جهت قابل توجه می باشد. اگر باربیکیو ذغالی است در حین طبخ غذا با دود و بوی زیادی سروکار خواهید داشت و این امر باعث آزار اطرافیان و ورود دود به درون خانه می باشد. بهتر است باربیکیو را در مکانی احداث کنید که از فاصله کافی میان ساکنین، افراد و خانه برخوردار باشد تا بتوانید با خیال راحت به آشپزی مواد غذایی بپردازید. ناگفته نماند که حفظ فاصله میان باربیکیو، درختان، گیاهان و … نیز ضروری است. زیرا برگ و چوب درختان به آسانی مشتعل می شوند و تبعات منفی به همراه خواهد داشت.

اطمینان از محکم بودن پایه باربیکیو

یکی از پارامترهای انتخاب برند باربیکیو، کیفیت محصولات تولیدی می باشد. در برند یوزتک استیل با استفاده از مرغوب ترین متریال تلاش می شود تا دستگاه هایی تولید شوند که نه تنها از استحکام کافی برخوردار هستند بلکه می توانند ایمنی را تا حد قابل قبولی تامین کنند. در هنگام خرید باربیکیو گازی و ذغالی بدنه آن را با دست تکان دهید. اگر بدنه دچار لرزش شد به این معناست که استحکام کافی ندارد. اما اگر به خوبی در جای خود مستقر ماند یعنی کیفیت ساخت آن قابل قبول است. اگر دستگاه نامرغوب باشد خطرات زیادی در حین پخت غذا متوجه شما خواهد شد. این امر در خصوص باربیکیو ذغالی اهمیت بیشتری دارد.

نکات مهم در استفاده از باربیکیو

تمیز کردن باربیکیو بعد از اتمام پخت

از دیگر نکات مهم در استفاده از باربیکیو تمیز کردن مداوم آن است. در واقع فرقی ندارد که شما از باربیکیو ذغالی استفاده می کنید یا گازی و برقی. بلکه مهم این است که بعد از هر بار اتمام پخت، دستگاه را تمیز کنید. روش تمیز کردن هر کدام از دستگاه ها با دیگری متفاوت است. به طور مثال در باربیکیو ذغالی کافی است فقط خاکسترهای ذغال را از کف دستگاه جمع آوری کنید. در باربیکیو گازی باید چربی های ریخته شده در کف سینی و باقی مانده غذاها بر روی سرشعله ها را تمیز کنید. همچنین در باربیکیو برقی با استفاده از یک دستمال پسماندهای غذا را جمع آوری کنید. توجه داشته باشید که اگر باقی مانده غذاها را از روی باربیکیو تمیز نکنید در طبخ های بعدی دچار سوختگی می شوند و علاوه بر تولید دود زیاد، طعمی نامطلوب نیز به غذا می دهند که به هیچ عنوان برای افراد خوشایند نیست.

توجه به تجهیزات باربیکیو

یکی از نکات مهم در استفاده از باربیکیو که کمتر کسی به آن توجه می کند این است که اگر از باربیکیو گازی استفاده می کنید باید به طور مداوم تجهیزات آن بررسی کنید و مراقب باشید تا لوله های آن دچار نشتی نباشند. در باربیکیو گازی از تجهیزات بیشتری نسبت به سایر باربیکیوها استفاده شده است. به همین دلیل به مراقبت بیشتری نیاز دارد و باید برای خرید آن نیز هزینه بیشتری پرداخت کنید. لازم به ذکر است که اگر از مواد اشتعال زا مانند بنزین، نفت، ژل آتش زا و … استفاده می کنید باید بسیار مراقب اطراف خود باشید.

برای مشاهده قیمت های انواع باربیکیو میتوانید کاتالوگ زیر را دانلود کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *