نکات مهم استفاده از باربیکیو چیست؟

در این مطلب به بررسی نکات مهم استفاده از باربیکیو خواهیم پرداخت. باربیکیو به عنوان یکی از پرطرفدارترین دستگاه های طبخ غذا، در مدل های گازی، ذغالی، برقی طراحی عرضه شده است که در حال حاضر باربیکیو ذغالی از استقبال بیشتری برخوردار است. اطلاع از نکات مهم استفاده از باربیکیو می تواند به شما کمک کند که یک غذای عالی و دلچسب تهیه کنید.

نکات مهم استفاده از باربیکیو

نکات مهم استفاده از باربیکیو کدامند و چه کمکی به طبخ بهتر غذا می کنند؟ مواردی که در این مطلب به آن ها اشاره می کنیم به شما می کند تا غذای طبخ شده به وسیله باربیکیو گازی و ذغالی از طعم بهتری برخوردار شود. برخی از افراد به دلیل عدم اطلاع از این نکات، موفقیت چندانی در آشپزی با این دستگاه کسب نمی کنند و بر همین اساس تصور می کنند که باربیکیو نمی تواند گزینه خوبی برای پخت غذا باشد.

استفاده از ادویه جات

یکی از نکات مهم استفاده از باربیکیو این است که مواد غذایی را به ادویه آغشته کنید تا طعم آن بهتر شود. این موضوع در خصوص گوشت و مرغ اهمیت بیشتری پیدا می کند و بوی خامی آن ها را برطرف می کند. ادویه جات و چاشنی های مختلفی وجود دارند که هر کدام از آن ها طعم متفاوتی به غذا می دهند.

عدم استفاده از تمام صفحه گریل

برخی از افراد در هنگام طبخ غذا با باربیکیو، تمام صفحه گریل را پر از مواد غذایی می کنند. بهتر است اینکار را نکنید! زیرا در بعضی از مواقع لازم است مواد غذایی را به بخشی از سطح گریل منتقل کنید تا نسوزد. به همین دلیل توصیه می کنیم تمام صفحه را پر نکنید تا آشپزی با سهولت بیشتری انجام شود. همچنین زیر و رو کردن گوشت و کباب نیز راحت تر انجام شود. البته این موضوع در خصوص باربیکیو ذغالی صدق می کند چون ذغال نمی تواند حرارت را با بهترین کیفیت به طور یکنواخت پخش کند. اما اگر از باربیکیو گازی استفاده می کنید قادر به پر کردن تمام سطح گریل خواهید بود. چون با پخش حرارت به طور یکنواخت، هیچ نگرانی از بابت سوختن گوشت نخواهید داشت. در حال حاضر افراد ترجیح می دهند با خرید باربیکیو گازی ذغالی از دستگاه های دومنظوره استفاده کنند.ذغلی

گرم کردن دستگاه قبل از شروع

اگر می خواهید غذای دلچسب و خوشمزه میل کنید باید یک نکته مهم را درنظر داشته باشید که اغلب افراد از آن غافل هستند. بهتر است قبل از شروع آشپزی باربیکیو را روشن کنید و اجاز دهید به مدت 15 الی 20 دقیقه روشن بماند و گرم شود. سپس مواد غذایی را بر روی آن قرار دهید. با این کار صفحه گریل به خوبی داغ می شود و پخت غذا بهتر انجام می شود. اگر در روزهای تابستانی قرار دارید و باربیکیو در فضای باز مانند بالکن، تراس، روف گاردن یا حیاط است می توانید مدت زمان روشن نگه داشتن باربیکیو را کاهش دهید و آن را به 10 دقیقه برسانید.

جلوگیری از چسبیده شدن مواد غذایی به گریل

چسبیدن مواد غذایی به سطح گریل مشکلات زیادی را به وجود می آورد. اگر مطالب قبلی وب سایت ما را مطالعه کرده باشید به خوبی می دانید که مهم ترین عامل تولید دود در حین آشپزی با باربیکیو آیلند، باربیکیو یوزتک و … باقی ماندن مواد غذایی بر روی میله های گریل است. اگر می خواهید بعد از هر بار آشپزی، مشغول به کندن باقی مانده گوشت ها نشوید بهتر است از وقوع آن جلوگیری کنید. بدین منظور قبل از قرار دادن گوشت و انواع مواد خوراکی بر روی دستگاه، میله ها و صفحه گریل را چرب کنید. اگر نمی خواهید از روغن زیادی استفاده کنید توصیه می کنیم یک دستمال را به مقدار کم روغن آغشته کنید و آن را بر روی میله ها بکشید.

باقی ماندن مواد غذایی بر روی دستگاه باربیکیو نه تنها باعث تولید دود زیاد در طبخ های بعدی می شود بلکه می تواند علاوه بر تولید بوی ناخوشایند، طعم غذا را نیز تغییر بدهد. مردم ایران به دلیل علاقه زیاد و وافری که به کباب دارند متمایل هستند آن را با بالاترین کیفیت طبخ کنند و از طعم عالی آن لذت ببرند.

عدم زیر و رو کردن مواد غذایی به طور مداوم

از دیگر نکات مهم استفاده از باربیکیو این است که بدانید هر کدام از مواد غذایی برای پخته شدن دارای یک زمان مشخص می باشند. پس بهتر است به جای زیر و رو کردن مداوم گوشت و کباب، تایم آن را بدانید و در طول آشپزی فقط یکبار اینکار را انجام دهید. توصیه می کنیم غذا را بیشتر از تایم پخته شدن بر روی دستگاه نگه ندارید زیرا باعث سوختگی و تغییر طعم آن خواهد شد. همچنین تحقیقاتی که بر روی سبک تغذیه و سلامت انسان انجام شده نشان می دهد که مصرف غذای سوخته، تاثیرات بسیار ناخوشایندی بر روی وضعیت گوارش و سلامت افراد دارد. علاوه بر آن مصرف غذای نیم پز هم می تواند وضعیت گوارش را تحت تاثیر منفی قرار دهد. مخصوصا گوشت نیم پز که به راحتی قابل هضم نیست و باید کاملا پخته شود.

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

کلام آخر !

پس از آنکه به نکات مهم استفاده از باربیکیو پرداختیم نوبت به این می رسد که بهترین نوع آن را معرفی کنیم. همان طور که می دانید این دستگاه در انواع ذغالی، گازی و برقی تولید می شوند. معمولا افرادی که تمایل دارند این دستگاه را در آشپزخانه قرار دهند باید از نوع برقی آن استفاده کنند. زیرا دود زیادی تولید نمی کند. اما نباید انتظار داشته باشید که طعم لذیذ دودی را ایجاد کند. اما اگر می خواهید از باربیکیو در روف گاردن، حیاط و … استفاده کنید می توانید نوع ذغالی و گازی آن را انتخاب کنید. باربیکیو ذغالی قابل حمل است و امکان همراه بردن آن در پیک نیک و مسافرت وجود دارد. اما برای استفاده از نوع گازی آن باید حتما از گاز شهری یا کسپول های گاز مایع کمک بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *