نکات قبل از خرید باربیکیو ذغالی

نکاتی که قبل از خرید باربیکیو ذغالی باید به آن توجه کنید!

مهم ترین نکات قبل از خرید باربیکیو ذغالی کدامند؟ بسیاری از افراد در هنگام خرید باربیکیو، دچار اشتباهات فاحشی می شوند. به طور مثال نیاز خود را درنظر نمی گیرند یا با پرداخت مبلغی ارزان، یک باربیکیو بی کیفیت را خریداری می کنند. در این مطلب به شما کمک می کنیم تا بتوانید یک دستگاه ایده آل تهیه کنید. با نکات قبل از خرید باربیکیو ذغالی با ما همراه باشید.

خرید باربیکیو ذغالی

اطلاع و آگاهی از نکات قبل از خرید باربیکیو ذغالی به شما کمک می کند تا یک خرید عالی را تجربه کنید. اغلب افراد ترجیح می دهند برای کباب کردن مواد غذایی از جمله گوشت و مرغ، از باربیکیو گازی و ذغالی استفاده کنند. اگر بخواهیم این دو دستگاه را با یکدیگر مقایسه کنیم باید بگوییم که میزان استقبال و خرید باربیکیو ذغالی نسبت به گازی بیشتر است. اما برخی از مشتریان با خرید باربیکیو گازی ذغالی، یک دستگاه دوکاره را انتخاب می کنند تا علاوه بر کارایی، از نظر هزینه نیز مقرون به صرفه باشد.

همان طور که می دانید منبع مورد نیاز برای روشن شدن باربیکیو ذغالی، ذغال است. البته از سایر متریال مانند چوب نیز می توان برای روشن کردن دستگاه استفاده کرد. اما طعمی که ذغال به کباب و گوشت می دهد با هیچ چیز دیگر قابل مقایسه نیست. مخصوصا اگر بخواهید برای مهمانان خود استیک آماده کنید!

باربیکیو ذغالی نه تنها در منازل بلکه در رستوران ها، آشپزخانه های صنعتی و … نیز کاربرد دارد و بخش عمده ای از مشتریان ترجیح می دهند غذاهایی با طعم باربیکیو را سفارش دهند. توجه داشته باشید که ابعاد و اندازه باربیکیوهای صنعتی نسبت به نوع خانگی، بزرگ تر است و از وزن بالاتری نیز برخوردار می باشد. با این دستگاه می توان علاوه بر گوشت و مرغ، سایر مواد غذایی مانند سبزیجات را نیز کاملا گریل کرد.

نکات قبل از خرید باربیکیو ذغالی

باربیکیو محبوب ترین روش برای طبخ غذا !

قبل از آنکه به بررسی نکات قبل از خرید باربیکیو ذغالی اشاره کنیم باید بگوییم که طعم باربیکیو نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورهای جهان، بسیار محبوب است. در حال حاضر اغلب ما تصور می کنیم که باربیکیو نام یک دستگاه است. در حالی که نام یک روش پخت است !

در سال های گذشته برای باربیکیو کردن مواد غذایی و گوشت از منقل استفاده می کردند. البته امروزه نیز استفاده از منقل رواج دارد. اما از زمانی که باربیکیو طراحی و تولید شد اغلب افراد ترجیح دادند آن را جایگزین منقل کنند. یکی از مهم ترین مزایای باربیکیو، داشتن ارتفاع است و افراد برای کباب کردن مواد غذایی می توانند ایستاده کار خود را انجام دهند.

نوع دیگری از باربیکیو نیز وجود دارد که به عنوان باربیکیو رومیزی شناخته می شود. این دستگاه در آشپزخانه های صنعتی و کوچک، منازل و … کاربرد دارد. می توان آن را بر روی کابینت، کانتر آشپزخانه و یا تراس قرار داد. اما ابعاد این دستگاه ها مقداری کوچک تر از باربیکیو صنعتی است. باربیکیو آیلند نیز نوع دیگری از باربیکیو ذغالی است که شاهد طراحی و تولید آن ها در نوع گازی و برقی نیز هستیم. باربیکیو آیلند به عنوان یک آشپزخانه مستقل و جمع و جور شناخته می شود که در فضای باز قابل استفاده خواهد بود. این دستگاه دارای قفسه، کابینت و … می باشد که می توانید تمام ابزارهای مورد نیاز برای آشپزی را در آن قرار دهید.

مهم ترین نکات قبل از خرید باربیکیو ذغالی

باربیکیو ذغالی در ابعاد و اندازه های گوناگون تولید می شود. به دلیل ساختار، عملکرد و نوع طراحی، شاهد قیمت ارزان تر آن نسبت به نمونه های گازی و برقی هستیم. زیرا ساختار پیچیده ای ندارد و از تجهیزاتی همچون شیرآلات، رگلاتور و … در آن استفاده نشده است. اگر بخواهیم به روش استفاده از این دستگاه اشاره کنیم باید بگوییم که ابتدا درون آن با ذغال پر شده و بعد از روشن کردن آن، اقدام به قرار دادن توری چدنی بر روی ذغال ها می کنیم. بهتر است چند دقیقه صبر کنیم تا توری داغ شود. سپس مواد غذایی مورد نظر را بر روی آن قرار می دهیم.

قابلیت استفاده از سیخ

جالب است بدانید که تفاوت باربیکیو ایرانی و خارجی در این است که در باربیکیوهای ایرانی محلی برای قراردادن سیخ ها در نظر گرفته شده است. در حالی که این موضوع در خصوص باربیکیوهای خارجی صدق نمی کند. زیرا فرهنگ استفاده از سیخ در کشورهای اروپایی رواج ندارد. پس نخستین نکته ای که باید در هنگام خرید این دستگاه در نظر داشته باشید این است که حتما نوع ایرانی آن را انتخاب کنید. برندهایی که در کشور ایران در زمینه تولید باربیکیو فعالیت می کنند بسیار زیادند اما برند یوزتک استیل به عنوان معتبرترین برند، در جایگاه ویژه ای قرار گرفته است. شما می توانید قبل از خرید دستگاه موردنظر، با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید و همچنین برای خرید باربیکیو آیلند با بهترین نوع باربیکیو را متناسب با نیاز خود خریداری کنید.

مقاوم در برابر شرایط محیطی

برندهای معتبر مانند یوزتک استیل، از متریال مرغوب در تولید باربیکیوهای خود استفاده می کند. یکی از بهترین آلیاژهایی که در برابر شرایط محیطی مقاوم است، استیل می باشد. استیل ضد زنگ است و بر اثر رطوبت، دچار اکسیداسیون نمی شود. همچنین شستشوی آن بسیار راحت است و می توانید از این دستگاه در فضای باز استفاده کنید. گرما و تابش مستقیم نور خورشید هیچ گونه تاثیر منفی بر ساختار و حالت دستگاه ایجاد نخواهد کرد.

قابلیت تنظیم ارتفاع

از دیگر نکات قبل از خرید باربیکیو ذغالی توجه به نوع پایه آن است. قبلا اشاره کردیم که باربیکیو در دو نوع رومیزی و پایه دار طراحی و تولید می شود. اگر قصد دارید نوع پایه دار آن را خریداری کنید توجه داشته باشید که پایه ها قابلیت تنظیم ارتفاع را داشته باشند. علاوه بر آن جنس صفحه گریل نقش مهمی در افزایش کیفیت طبخ غذا دارد. اگر مواد غذایی به طور مستقیم با صفحه گریل در تماس است باید جنس آن به نحوی باشد که به راحتی قابل شستشو و تمیز کردن باشد. بهترین صفحه چدنی باید نچسب باشد. نوعی از صفحات آهنی و دارای روکش هستند که به مرور زمان پوسته پوسته می شوند و تحمل حرارت بالا را ندارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *