نکات طراحی باربیکیو

ویژگی های باربیکیو دیواری

مهم ترین نکات طراحی باربیکیو کدامند؟ معمولا باربیکیو را در مکان های روباز می سازند. زیرا پخت کباب به وسیله باربیکیو دود زیادی تولید می کند. البته اگر از نوع ذغالی آن استفاده کنید! مدل های گازی و برقی دود کمتری ایجاد می کنند اما طعم دلپذیر ذغال را به غذا نمی دهند. اگر می خواهید با نکات طراحی باربیکیو آشنا شوید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

نکات طراحی باربیکیو

قبل از آنکه به نکات طراحی باربیکیو اشاره کنیم دلیل محبوبیت این روش از طبخ غذا را مورد بررسی قرار می دهیم. باربیکیو در ابتدا نام یک روش برای طبخ غذا بود نه نام دستگاه. در این روش مواد غذایی شامل گوشت، کباب، سبزیجات و … به طور مستقیم بر روی شعله آتش قرار می گرفتند و پخته می شدند. از آنجایی که نمونه های ابتدایی باربیکیو با ذغال روشن می شدند طعم بسیار خوبی به غذا می دادند و این طعم در سراسر جهان از محبوبیت بی سابقه ای برخوردار شد. هم اکنون دستگاه هایی که ساخته می شوند باربکییو نام دارند و علاوه بر نوع ذغالی در مدل های گازی و برقی نیز تولید می شوند. اما برخی از افراد تمایل دارند تا مدل های چند کاره را انتخاب کنند. از این رو اقدام به خرید باربیکیو گازی ذغالی می کنند.

به طور معمول باربیکیو را در مکان های روباز مانند تراس، بالکن، حیاط، روف گاردن و … قرار می دهند. اما می توان نوع گازی یا برقی را در محیط آشپزخانه نیز مورد استفاده قرار داد. مدل های گازی و برقی نمی توانند طعم دلچسب ذغال را برای غذا ایجاد کنند اما مزیت هایی از جمله عدم تولید بو و دود را دارند. این دستگاه ها برای آپارتمان ها گزینه مناسبی محسوب می شوند. برخی از آن ها به شکل ایستاده طراحی شده اند تا آب و چربی گوشت به طور مستقیم بر روی شعله نریزد. در ادامه با بررسی نکات طراحی باربیکیو، می توانیم یک دستگاه ایده آل را بر اساس نیازهای خود تهیه کنیم.

ارتفاع مناسب برای پیشخوان باربیکیو

قبل از هر اقدامی باید مکان مناسب برای قراردادن باربیکیو را انتخاب کنید. ارتفاع باربیکیو باید به میزانی باید که یک نفر بتواند در حالت ایستاده آشپزی را انجام دهند. بهتر است پیشخوان برای دستگاه قرار دهید. ارتفاع پیشخوان باید استاندارد باشد تا بتوان به راحتی باربیکیو را بر روی آن نصب کرد. این موضوع در هنگام ساخت باربیکیو در تراس، روف گاردن و … اهمیت دارد. شما می توانید از سنگ برای قراردادن بر روی پیشخوان نیز استفاده کنید. توصیه می کنیم از سنگ های مسطح استفاده کنید تا در حین کار دچار مشکل نشوید.

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

طراحی کابینت در زیر پیشخوان

یکی از نکات طراحی باربیکیو این است که بتوانید از کابینت، کشو، قفسه و …. برای نظم دادن به ابزارهای آشپزی استفاده کنید. به همین دلیل توصیه می کنیم در زیر پیشخوان باربیکیو، از کمدهایی همانند کابینت استفاده کنید. جنس کابینت می تواند بر اساس سلیقه، بودجه یا نیاز شما باشد. اما بسیاری از مشتریان تمایل به کابینت های استیل و چوبی دارند. انتخاب متریال باید بر اساس سبک باربیکیو باشد. به طور مثال اگر باربیکیو گازی و ذغالی از نوع مدرن و استیل است باید کابینت هایی از این جنس را انتخاب کنید تا تناسب و هماهنگی در آن وجود داشته باشد.

نکات طراحی باربیکیو

طراحی سینک

باربیکیو به عنوان یک آشپزخانه کوچک و مستقل در نظر گرفته می شود. به همین دلیل باید دارای تمام امکانات یک آشپزخانه باشد. اما باید بدانید که هیچ محدودیتی در انتخاب سبک، متریال و … نخواهید داشت. تنها نکته ای که باید درنظر داشته باشید این است که از متریال قابل اشتعال در طراحی دستگاه استفاده نکنید. وجود سینک در باربیکیو به شما کمک می کند که آشپزی را با سهولت و بهداشت بیشتری انجام دهید. سینک ها در ابعاد مختلف وجود دارند که می توانید ابعاد آن را با هماهنگ با ظرفیت باربیکیو انتخاب کنید.

طراحی سایه بان

در بررسی نکات طراحی باربیکیو اگر نگاهی به مدل های مختلف بیندازید به خوبی متوجه می شوید که بخش عمده ای از آن ها دارای سایه بان هستند. وجود سایه بان در مکان های روباز ضروری است. اغلب افراد تمایل دارند تا روزهای تابستانی را بیرون از خانه بگذرانند و غذای مورد علاقه خود را بر روی باربیکیو طبخ کنند. اما اگر از سایه بان استفاده نکنید تابش مستقیم نور خورشید می تواند باعث آزار شما در حین آشپزی شود. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که اگر از باربیکیو آیلند از نوع گازی استفاده می کنید باید تجهیزات را دور از تابش مستقیم نور خورشید نگه دارید. باربیکیوهای گازی از گاز شهری یا کپسول گاز مایع استفاده می کنند. کپسول گاز مایع باید در سایه قرار داشته باشد تا دچار مشکلاتی از جمله انفجار نشود.

سایه بان ها در مدل های مختلف طراحی می شوند. اگر در ابتدای ساخت باربیکیو، سایه بان دائمی برای آن درنظر نگرفتید می توانید از سایه بان های چتری استفاده کنید. بهتر است ابعاد آن بزرگ باشد تا سایه اندازی لازم را ایجاد کند. مدل های چتری قابلیت های جابجایی و حمل دارند. بدین طریق می توانید آن را در طول روز جابجا کنید و بر اساس نیاز خود مکان آن را تغییر دهید.

نکات طراحی باربیکیو

استفاده از هود برای باربیکیو

اگر مطالب قبلی وب سایت ما را دنبال کرده باشید به خوبی با اهمیت هود برای باربیکیو آشنا هستید. هودهایی که برای باربیکیو طراحی می شوند در مدل های زیبا و کاربردهای گوناگون می باشند. اگر باربیکیو در فضای آزاد نصب می شود نیازی به هود ندارید. اما اگر می خواهید آن را در تراس، بالکن یا ایوان قرار دهید باید برای جلوگیری از ورود دود و بوی ناشی از طبخ غذا به درون منزل، از هودهای قدرتمند استفاده کنید.

برای مشاهده قیمت های انواع باربیکیو میتوانید کاتالوگ زیر را دانلود کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *