معایب کباب پز تابشی

معایب کباب پز تابشی چیست؟

در این مطلب شما را با معایب کباب پز تابشی آشنا می کنیم. کباب پزهای تابشی نوعی از کباب پزها هستند که با استفاده از فناوری مادون قرمز و سیستم تابش، اقدام به پخت انواع گوشت و مواد غذایی می کنند. تابش اشعه مادون قرمز به عنوان بخشی از طیف الکترومغناطیسی محسوب می شود که اگر در طول موج کوتاه تولید شود برای چشم انسان قابل مشاهده نیست. با ما همراه باشید تا به معایب کباب پز تابشی اشاره کنیم.

معایب کباب پز تابشی

معایب کباب پز تابشی

مهم ترین معایب کباب پز تابشی کدامند؟ برخی از افراد پس از شنیدن نام اشعه مادون قرمز تصورات غلطی در ذهن آن ها شکل می گیرد. به طور مثال تصور می کنند که استفاده از این نوع کباب پز سرطان زاست و نباید از آن برای پخت غذا بهره گرفت. در حالی که این تصور کاملا نادرست می باشد و این فناوری هیچ صدمه ای برای سلامت انسان ندارد. قدمت کباب پزهای تابشی به قدمت تابش نور خورشید بر روی کره زمین است. اما اشکال آن تا کنون متفاوت بوده است.

اگر بخواهیم اشاره ای به ساختار و عملکرد کباب پزهای تابشی داشته باشیم باید بگوییم که از یک سنگ، سرامیک، آجر یا شیشه برای تولید گرما استفاده می شود. در این سیستم شاهد تولید گرمای بسیار زیاد و عمق نفوذ آن به مواد غذایی از جمله گوشت هستیم. این امر سبب می شود که گوشت کاملا مغزپخت و لذیذ شود. پخت گوشت در برخی از کباب پزها باعث می شود تا تمام آب میان بافتی گوشت از بین برود و در نهایت یک غذای خشک را تحویل بگیریم. در حالی که طبخ غذا با کباب پز تابشی باعث می شود که آب میان بافتی گوشت از بین نرود و غذایی آبدار و لذیذ داشته باشیم. تنها موردی که می توان آن را به عنوان معایب کباب پز تابشی مطرح کرد وزن زیاد آن است.

سنگین و حجیم

علی رغم تمام ویژگی های مثبت کباب پز تابشی شاهد وجود یک ایراد در آن هستیم و آن هم وزن بسیار بالای آن است. این دستگاه ها معمولا حجیم و سنگین هستند و این امر می تواند حمل و نقل آن ها را با دشواری همراه کند. حجیم بودن آن ها سبب می شود که فضای زیادی اشغال شود. به همین دلیل برای مکان هایی از جمله تراس، بالکن و … مناسب نیستند.

معمولا در خانه های آپارتمانی، فضا محدود است و افراد تلاش می کنند تا کمترین امکانات، بیشترین بهره را ببرند. در طراحی برخی از کباب پزهای تابشی از دسته یا چرخ استفاده می شود تا حمل آن ها آسان شود. این دستگاه ها را می توانید در سایر مکان ها از جمله گوشه حیاط، آلاچیق و … قرار دهید.

قیمت بالا

از دیگر معایب کباب پز تابشی قیمت بالای آن نسبت به سایر کباب پزها از جمله باربیکیو آیلند و باربیکیو گازی و ذغالی است. به همین دلیل افراد برای صرفه جویی در هزینه ها به سراغ خرید باربیکیو گازی ذغالی به عنوان یک دستگاه چندکاره می روند. اگر به هر دلیلی تمایل به خرید کباب پز تابشی دارید اما بودجه شما محدود است توصیه می کنیم اقدام به خرید کباب پز تابشی دست دوم کنید. این دستگاه ها ارزان تر هستند و می توانند تمام انتظارات شما را برآورده کنند.

عدم نیاز به صرف زمان زیاد

هنگامی که اقدام به پخت انواع کباب و گوشت با کباب پز تابشی می کنید نیازی نیست که ساعت ها زمان پای آن صرف کنید. در مطالب قبل تحت عنوان ” طریقه استفاده از کباب پز تابشی چگونه است ؟ ” ذکر کردیم که این دستگاه حرارت بسیار  زیادی تولید می کند. به همین دلیل پروسه پخت غذا بسیار سریع اتفاق می افتد. اغلب رستوران ها و آشپزخانه های صنعتی که دارای مشتریان زیاد هستند از این دستگاه برای پخت غذا در حجم زیاد استفاده می کنند. حرارتی که توسط کباب پز تابشی تولید می شود بسیار بیشتر از حرارت تولید شده توسط ذغال است. اما قطعا طعم کباب هایی که با ذغال طبخ شده اند قابل مقایسه با کباب پز تابشی نیست.

طبخ گوشت آبدار و بدون سوختگی

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که گوشت و کباب را به طور آبدار مصرف می کنید کباب پزهای تابشی گزینه مناسبی برای شما محسوب می شوند. زیرا با نفوذ اشعه مادون قرمز به عمق گوشت، آن را به خوبی طبخ می کند و آب میان بافتی آن را از بین نمی برد. این دستگاه ها کاملا بدون دود غذا را طبخ می کنند و می توانید به راحتی آن را در مکان هایی مانند آپارتمان قرار دهید. کباب پزهای تابشی آب طبیعی گوشت را به میزان 35% حفظ می کنند.

از دیگر مزایای کباب پزهای تابشی این است که گوشت را بدون ذره ای سوختگی طبخ می کند. زیرا فناوری بکار رفته در آن به نحوی است که گرما را به طور مساوی و یکنواخت در کل سطح پخش می کند. کباب پزهای تابشی از شعله باز استفاده نمی کنند به همین دلیل در مقایسه با سایر دستگاه های پخت غذا، از امنیت بیشتری برخوردار است. اگر در حین پخت، آب یا چربی گوشت بر روی حرارت بریزد آتش یا جرقه تولید نمی کند.

باربیکیو گازی ذغالی جایگزین کباب پز تابشی

بهتر است جای کباب پز تابشی ازباربیکیو گازی و ذغالی استفاده کنید زیرا سرعت آن در طبخ غذا در باربیکیو گازی و ذغالی بسیار زیاد است و می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن، یک کباب دلچسب را برای مهمانان و اعضای خانواده خود آماده کنید. 

در حال حاضر این نوع از باربیکیو در شرکت یوزتک طراحی و تولید شده که کارایی بسیاری دارد و شما می توانید به راحتی حرارت آن را بر اساس میزان دلخواه تنظیم کنید تا کیفیت پخت کباب، سبزیجات، مرغ و … افزایش پیدا کند.

خرید انواع باربیکیو گازی و ذغالی با قیمت عالی

باربیکیو استاندارد مدل lx PLUS بدون کابینت(رومیزی و پایه دار)

برای مشاهده قیمت های انواع باربیکیو میتوانید کاتالوگ زیر را دانلود کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *