مزایای گوشت گریل شده

مزایای گوشت گریل شده چیست ؟

از مهم ترین مزایای گوشت گریل شده عدم استفاده از روغن می باشد. اغلب افرادی که از رژیم غذایی برخوردار هستند از این شیوه برای طبخ غذا کمک می گیرند. بهترین دستگاه برای گریل کردن مواد غذایی باربیکیو گازی و ذغالی، تابه چدنی، فر و … می باشد. با ما همراه باشید تا به بررسی مزایای گوشت گریل شده بپردازیم.

مزایای گوشت گریل شده

گوشت گریل شده

آیا با مزایای گوشت گریل شده آشنا هستید؟ آیا می دانید که این شیوه از پخت محبوبیت بسیار زیادی دارد؟ در حال حاضر که سبک زندگی انسان ها تغییر کرده اغلب آن ها دچار چاقی و اضافه وزن شده اند. به همین علت به دنبال راهی برای کاهش وزن خود هستند. بهترین شیوه برای لاغری، ورزش و تغذیه مناسب است. اگر بتوانید روغن را از رژیم غذایی خود حذف کنید گام بسیار بلندی برای کاهش وزن برداشته اید. روغن صرفا باعث چاقی نمی شود. بلکه سایر مشکلات جسمانی مانند گرفتگی عروق، سکته های قلبی و .. را نیز به همراه دارد. گریل کردن مواد غذایی هیچ نیازی به روغن ندارد و انواع گوشت مرغ با ساطع شدن گرما از بالا کاملا مغز پخت می شوند. در ادامه با جوانب دیگری از گریل کردن مواد غذایی آشنا خواهیم شد.

نکات مهم در گریل کردن مواد غذایی

در حال حاضر کمتر کسی وجود دارد که نداند گریل چیست و با مزایای گوشت گریل شده آشنا نباشد. این شیوه سالم ترین راه برای طبخ غذا محسوب می شود. به شرط آنکه شعله آتش به طور مستقیم به مواد غذایی در تماس نباشد. در غیر این صورت شاهد آزاد شدن مواد سمی در گوشت خواهیم بود که قطعا برای سلامتی جسمانی و دستگاه گوارش مضر است. برخی از افراد در هنگام گریل کردن گوشت، زمان کافی برای پخت در نظر نمی گیرند و اجازه می دهند گوشت به قدری روی دستگاه بماند تا سوخته شود. این کار بدترین روش برای گریل کردن گوشت محسوب می شود که علاوه بر مضرات زیادی که دارد باعث تغییر طعم آن نیز خواهد شد. به نحوی که میل کردن آن اصلا خوشایند نیست !

مزایای گوشت گریل شده

طعم دار کردن گوشت

اضافه کردن گیاهانی مانند رزماری به گوشت قبل از گریل کردن از آن در برابر سرطانی شدن محافظت خواهد کرد. علاوه بر رزماری سایر گیاهان مانند آویشن نیز می توانند به خوش طعم شدن آن کمک کنند. هر کدام از گیاهان دارای خواص و ویژگی هایی هستند که لازم است درباره آن ها اطلاعات لازم را کسب کنید.

استفاده از فویل های مخصوص

اگر می خواهید گوشت کاملا مغز پخت شود و دچار سوختگی نشود توصیه می کنیم آن را درون فویل های مخصوص قرار دهید. این کار سبب می شود که گوشت به طور مستقیم در معرض حرارت قرار نگیرد و خواص خود را از دست ندهد. برخی از افراد سبزیجات و سایر مواد غذایی مانند قارچ را نیز درون فویل قرار می دهند. لازم به ذکر است که استفاده از فویل می تواند طعم دودی غذا را از بین ببرد. خصوصا آنکه خرید باربیکیو گازی ذغالی را بدین منظور انجام داده باشید که غذاهای دودی سرو کنید!

زیر و رو کردن مداوم گوشت

برای بهره مندی از مزایای گوشت گریل شده باید در هنگام پخت آن را به طور دائم زیر و رو کنید تا دچار سوختگی نشود. با انجام این کار هر دو طرف گوشت کاملا پخته می شود و از طعم خوبی برخوردار خواهد شد. این موضوع نه تنها در خصوص گوشت هایی مانند استیک، بلکه در خصوص برگر، مرغ، سبزیجات، قارچ و … نیز صدق می کند. برای زیر و رو کردن مواد غذایی می توانید از انبرهای مخصوص استفاده کنید. انبر یکی از مهم ترین لوازم جانبی باربیکیو محسوب می شود که در باربیکیو آیلند، باربیکیو رومیزی، باربیکیو ویلایی و … کاربرد دارد.

مزایای گوشت گریل شده

بهترین غذاهای گریل

پس از آنکه با مزایای گوشت گریل شده و روش پخت آن آشنا شدید نوبت به این می رسد که بهترین غذاها را برای گریل کردن به شما معرفی کنیم. همان طور که اشاره شد گریل کردن فقط مختص به گوشت نیست و شما هیچ محدودیتی در گریل کردن انواع مواد غذایی ندارید.

سینه مرغ

سینه مرغ یا فیله مرغ یکی از بهترین مواد غذایی برای گریل کردن، سوخاری کردن و کبابی کردن می باشد. طعم آن بسیار لذیذ است و فاقد چربی می باشد. اگر می خواهید فیله مرغ را در بهترین حالت گریل کنید و برای سرو در مقابل عزیزان خود قرار دهید توصیه می کنیم آن را طعم دار کنید و از موادی مانند آب لیموی تازه، گشنیز، سیر، ماست و … استفاده کنید. بعد از آماده سازی فیله آن را با زیتون و فلفل میل کنید. مرغ از طبع سرد برخوردار است و اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به طب سنتی پایبند می باشند بهتر است طبع مرغ را سیر، گشنیز و فلفل گرم کنید.

میگو

اگر می خواهید به سراغ گریل کردن غذاهایی دریایی بروید میگو یکی از بهترین آن هاست. بدین منظور به سراغ خرید میگوهای بزرگ بروید تا علاوه بر بهره مندی از طعم لذیذ آن، شیوه راحت تری برای پخت آن در نظر بگیرید. زیرا طبخ میگوهای ریز بسیار دشوار است. برای گریل کردن میگو از زیتون و عسل استفاده کنید.

بادمجان

بادمجان جزو صیفی جات قلمداد می شود اما از طعمی برخوردار است که بسیاری از افراد آن را دوست دارند. برای گریل کردن بادمجان می توانید از موادی مانند پنیر پیتزا استفاده کنید تا طعم آن را لذیذتر کند. اما اگر دارای رژیم غذایی هستید توصیه می کنیم به سراغ مواد دیگری برای طعم دار کردن آن بروید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *