مزایای باربیکیو گازی و ذغالی

مزایای باربیکیو گازی و ذغالی چیست؟

یکی از سوالاتی که اغلب مشتریان می پرسند این است که مزایای باربیکیو گازی و ذغالی چیست؟ کدام یک از آن ها بهتر است و چه ویژگی هایی دارد؟ در این مطلب قصد داریم به بررسی پاسخ این سوال بپردازیم و شما را با مزایای باربیکیو گازی و ذغالی آشنا کنیم.

مزایای باربیکیو گازی و ذغالی

مزایای باربیکیو گازی و ذغالی

بهتر است قبل از اینکه به بررسی مزایای باربیکیو گازی و ذغالی به یک موضوع مهم اشاره کنیم. هنگامی که صحبت از پخت کباب می شود اولین چیزی که در ذهن افراد تداعی می شود استفاده از منقل های سنتی  و قرار دادن آن در فضای باز می باشد. در حالی که امروزه شیوه طراحی و ساخت منقل تغییر کرده و اکنون آن را با نام باربیکیو می شناسیم. قطعا طبخ غذاهایی مانند کباب و مرغ بر روی منقل های سنتی، دود فراوان به همراه دارد اما برخی از باربیکیوها به نحوی ساخته شده اند که شما می توانید انواع کباب ها را بدون دود بر روی آن ها بپزید و از طعم لذیذ آن ها بهره مند شوید. در ادامه مزایای باربیکیو گازی و ذغالی مورد نقد و بررسی قرار می دهیم.

باربیکیو گازی

استفاده از باربیکیو گازی بسیار آسان است و تنها شیوه ای که برای روشن کردن آن وجود دارد پیچاندن یک سوئیچ است تا جریان گاز در لوله ها به وجود آید. بسیاری از افراد به منظور خرید باربیکیو گازی ذغالی به سهولت استفاده از آن فکر می کنند. به همین دلیل نوع گازی آن را انتخاب می کنند تا بتوانند در محیط های باز و بسته از آن استفاده کنند. البته ناگفته نماند که بهتر است از باربیکیو گازی بدون دود در محیط های بسته و آپارتمانی استفاده کنید. یکی از برندهایی که اقدام به تولید نوع بدون دود آن کرده باربیکیو آیلند می باشد.

مزایا باربیکیو گازی

  • از مهم ترین باربیکیو گازی است که سرعت آن در طبخ غذا بسیار زیاد است و می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن، یک کباب دلچسب را برای مهمانان و اعضای خانواده خود آماده کنید. همچنین ایمنی آن قابل قبول می باشد و می توانید به راحتی آن را روشن و بعد از اتمام کار خاموش کنید.
  • اگر قصد خرید باربیکیو گازی و ذغالی را دارید که بتوانید حرارت آن را تنظیم کنید باید به سراغ نوع گازی و پیشرفته آن بروید. در حال حاضر نوعی از باربیکیو طراحی و تولید شده که شما می توانید به راحتی حرارت آن را بر اساس میزان دلخواه تنظیم کنید تا کیفیت پخت کباب، سبزیجات، مرغ و … افزایش پیدا کند.
  • به طور معمول باربیکیوهای گازی از 2 الی 3 مشعل بهره می گیرند و حرارت در آن ها به طور مستقیم پخش می شود. این ویژگی سبب شده تا طبخ غذا و انواع کباب به طور یکنواخت انجام شود.

 

مزایای باربیکیو گازی و ذغالی

باربیکیو ذغالی

در خصوص بررسی مزایای باربیکیو گازی و ذغالی باید به این نکته اشاره کنیم که طبخ غذا با باربیکیو ذغالی نیاز به زمان بیشتری دارد. به همین دلیل باید در استفاده از آن صبر و حوصله بیشتری به خرج دهید. افرادی که به غذاهای کبابی علاقه مند هستند به خوبی می دانند که باربیکیو ذغالی، طعم بهتری به غذا می بخشد و به عنوان کباب پز همه کاره شناخته می شود.

مزایا باربیکیو ذغالی

  • ذغال هایی که برای روشن کردن باربیکیو وجود دارند بسیار متنوع هستند. بعد از انتخاب ذغال، باید به سراغ روش روشن کردن آن بروید. زیرا می توان با استفاده نفت، بنزین، ژل آتش زنه و … ذغال را روشن کرد. اگر بخواهید از بنزین استفاده کنید ممکن است طعم کباب تغییر کند و باب میل و ذائقه افراد نباشد. به همین دلیل توصیه ما استفاده از آتش زنه است.
  • شما می توانید برای درست کردن کباب یا استیک، آن را به طور منظم بر روی باربیکیو بچرخانید تا پخت آن به طور یکنواخت انجام شود. در رستوران های مشهور و با کیفیت از باربیکیو ذغالی استفاده می شود تا طعم غذا مرغوب و درجه یک شود.
  • برای طبخ سایر غذاها مانند سیب زمینی، می توانید آن را درون فویل های آلومینیومی بپیچانید تا از سوختن آن ها توسط ذغال جلوگیری شود. اما اگر قصد دارید گوشت را بر روی باربیکیو طبخ کنید بهتر است آن را به طور مستقیم بر روی ذغال قرار دهید.

بهترین نوع ذغال برای باربیکیو ذغالی

اگر بعد از خواندن این مطلب تصمیم گرفته اید به سراغ خرید باربیکیو ذغالی بروید باید توجه زیادی به نوع ذغال آن داشته باشید. همان طور که اشاره کردیم ذغال ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن ها می تواند تاثیر ویژه ای بر طعم غذا داشته باشد.

جالب است بدانید که برای روشن کردن برخی از ذغال ها نیاز به بنزین یا ژل آتش زنه ندارید. زیرا به طور خودکار روشن می شوند. توجه داشته باشید ذغال هایی که به طور خودکار روشن می شوند ممکن است طعم نهایی غذا را تحت تاثیر قرار دهند. پس توصیه می کنیم از ذغال هایی استفاده کنید که برای روشن کردن آن ها نیاز به ژل آتش زنه وجود دارد.

بهتر است ذغال هایی برای روشن کردن باربیکیو استفاده کنید که قطعات بزرگ تری دارند. این ذغال ها معمولا گران تر هستند. اما ذغال های کوچک ممکن است باعث سوختن غذاهایی همچون برگر و تکه های کوچک کباب شوند.

مزایای باربیکیو گازی و ذغالی

کلام آخر !

به طور کلی استفاده از باربیکیوهای ذغالی از نظر میزان مصرف انرژی، مقرون به صرفه تر از باربیکیو گازی است. زیرا قابلیت جابجایی دارد و می توانید به راحتی آن را روشن کنید. اما اگر باربیکیو گازی را انتخاب کرده اید باید حتما در جایی از آن استفاده کنید که گاز شهری یا کپسول گاز مایع وجود داشته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *