مزایای باربیکیو گازی آپارتمانی

مزایای باربیکیو گازی آپارتمانی چیست؟

از مهم ترین مزایای باربیکیو گازی آپارتمانی، طبخ غذا بدون تولید دود است. این دستگاه در ابعاد مختلفی تولید می شود که می توان به راحتی آن را در خانه های کوچک و آپارتمانی مورد استفاده قرار داد. در این مطلب قصد داریم علاوه بر پرداختن به مزایای باربیکیو گازی آپارتمانی، به بررسی جوانب گوناگون آن نیز اشاره کنیم.

باربیکیو گازی آپارتمانی

آیا با مزایای باربیکیو گازی آپارتمانی آشنا هستید؟ زندگی در خانه های آپارتمانی دغدغه های فراوانی برای افراد به وجود می آورد که یکی از آن ها طبخ غذا به روش باربیکیو است. افراد زیادی به این روش از طبخ غذا علاقه مند هستند و با خرید باربیکیو گازی ذغالی از مزایای آن برخوردار می شوند. این دستگاه از سوخت های مختلفی بهره می برد که می توان به ذغال، گاز و برق اشاره کرد. برای باربیکیوهای آپارتمانی از نوع گازی و برقی استفاده می شود. تولید این دستگاه در ابعاد گوناگون از مزایای آن به شمار می رود.

در سال های گذشته که استفاده از دستگاه های باربیکیو گازی و ذغالی، باربیکیو آیلند و … رواج نداشت افراد از منقل و کباب پزهای ذغالی استفاده می کردند. اما از زمانی که این محصول طراحی و روانه بازار شد استقبال بی نظیری از آن شد. اگر مطالب قبلی وب سایت ما را دنبال کرده باشید قطعا می دانید که طراحی باربیکیو برای مکان های متنوع از جمله روف گاردن، تراس، بالکن، محوطه، پاسیو و … امکان پذیر است و جلوه ای بی نهایت لوکس و جذاب به آن می بخشد. پس از آنکه باربیکیوها روانه بازار شدند استفاده از منقل به سرعت منسوخ شد و جای خود را به محصولات امروزی و مدرن داد. هم اکنون انواع باربیکیو از جمله باربیکیو دیواری مورد توجه مشتریان می باشد.

مزایای باربیکیو گازی آپارتمانی

ابعاد باربیکیو گازی آپارتمانی

باربیکیوهای گازی که برای محیط های آپارتمانی مناسب هستند قابلیت تنظیم حرارت را دارند و در حین طبخ غذا دود کمی از خود تولید می کنند. سوخت مورد نیاز برای روشن کردن آن ها گاز شهری است. اما اگر به لوله کشی گاز شهری دسترسی ندارید می توانید از یک کپسول سوخت مایع استفاده کنید. مدل هایی که برای این دستگاه طراحی و تولید می شود در ابعاد مختلف است. به طور مثال می توانید ابعاد رومیزی آن را برای قراردادن بر روی پیشخوان یا کابینت آشپزخانه انتخاب کنید. باربیکیوهای گازی که در محوطه ویلا، باغ و … طراحی می شوند از ابعاد بسیار بزرگ تری برخوردار هستند و از متریالی مانند آجر، سنگ، سیمان و … در آن ها بکار می رود.

مزایای باربیکیو گازی آپارتمانی

اگر بخواهیم نظافت و پاکسازی باربیکیوهای گازی را نسبت به سایر مدل ها از جمله ذغالی مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم که سریع تر و راحت تر تمیز می شوند. به طور مثال در دستگاه های ذغالی، شاهد خاکستر شدن تمام ذغال ها بعد از اتمام پخت هستیم. تمیز کردن کف باربیکیو ذغالی دشوار است و نیاز به زمان زیادی دارد. اما در خصوص دستگاه های گازی فقط کافیست تا سینی آن را خارج کنید و چربی های آن با آب و شوینده بشوئید. البته در پخت برخی از مواد غذایی مانند سبزیجات هیچ گونه آلودگی مانند ریختن چربی بر روی سینی وجود نخواهد داشت و فقط کافیست تا با یک دستمال، میله های آن را تمیز کنید.

امکان تنظیم حرارت

حرارت باربیکیو گازی به راحتی قابل تنظیم است و می توانید با در نظر گرفتن نوع و حجم غذا، حرارت مورد نیاز را برای دستگاه تعیین کنید. این ویژگی در خصوص باربیکیو ذغالی وجود ندارد. همچنین باربیکیو گازی حرارت را به طور یکنواخت در زیر مواد غذایی پخش می کند و این امر سبب پخت یکدست و عالی انواع گوشت و کباب خواهد شد. دستگاه های گازی به سرعت گرم و سرد می شوند و نیازی به صرف زمان طولانی برای آماده سازی آن نخواهید داشت.

قابل نصب در مکان های مختلف

از دیگر مزایای باربیکیو گازی آپارتمانی این است که می توانید آن را در مکان های گوناگون قرار دهید. زیرا از ابعاد کوچکی برخوردار است و علاوه بر تراس و بالکن امکان قراردادن آن در حیاط و محوطه نیز وجود دارد. توجه داشته باشید که باربیکیوهای گازی دارای تجهیزات و امکانات بیشتری نسبت به نوع ذغالی هستند. این امر اهمیت مراقبت و نگهداری از دستگاه را بیشتر می کند.

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

سوخت کم هزینه

گاز به عنوان یکی از سوخت های کم هزینه در کشور ما به شمار می رود. زیرا کشور ایران یکی از منابع غنی در گاز و نفت می باشد. سوخت مورد نیاز باربیکیوهای آپارتمانی گازی، گاز شهری می باشد. اگر می خواهید دستگاه را در منزل نگهداری کنید می توانید آن را به طور مستقیم به لوله کشی گاز متصل نمایید. اما اگر می خواهید آن را به مکانی بیرون از خانه مانند پارک یا مسافرت ببرید می توانید از کپسول گاز مایع استفاده کنید. مراقبت از کپسول گاز مایع اهمیت زیادی دارد. به طور مثال نباید به شکل طولانی مدت در معرض تابش مستقیم نور خورشید و گرما قرار بگیرد. زیرا احتمال انفجار برای آن وجود دارد.

مزایای باربیکیو گازی آپارتمانی

کلام آخر !

پس از آنکه مزایای باربیکیو گازی آپارتمانی را مورد بررسی قرار دادیم نوبت به این می رسد که چند نکته مهم در خصوص خرید و نگهداری از دستگاه اشاره کنیم. بهتر است قبل و بعد از استفاده از باربیکیو گازی، به وسیله یک دستمال میله ها و سینی دستگاه را تمیز کنید تا باقی مانده چربی و آب مواد غذایی از روی پاک شود. در صورتی که نسبت به این موضوع سهل انگاری کنید در حین طبخ غذا با بوی نامطبوع و تولید دود زیاد مواجه خواهید بود که طعم غذا را نیز تغییر می دهد.

در هنگام خرید باربیکیو گازی مدل هایی را انتخاب کنید که جنس صفحات گریل آن ها از استیل ضد زنگ یا چدن باشد. برخی از برندهای نامعتبر با استفاده از آهن روکش دار یا لعاب دار محصول خود را تولید می کنند که این امر می توانید به مرور زمان باعث از بین رفتن شکل اولیه دستگاه شود و طبخ غذا بر روی آن برای سلامتی مضر باشد. برند یوزتک استیل یکی از برندهای معتبر و قابل اعتماد در این زمینه است که می توانید نمونه کارهای جذاب آن را در همین وب سایت مشاهده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *