مزایای استفاده از باربیکیو

مزایای استفاده از باربیکیو چیست؟

مهم ترین مزایای استفاده از باربیکیو ایجاد طعم دودی در غذا و سهولت در پخت و پز است. آشپزی به عنوان یک هنر شناخته می شود که انتها ندارد و افراد زیادی به دنبال یادگیری فوت و فن آن هستند. در این مطلب قصد داریم علاوه بر پرداختن به مزایای استفاده از باربیکیو، به سایر جوانب آن نیز اشاره کنیم.

مزایای استفاده از باربیکیو

آیا با مزایای استفاده از باربیکیو آشنا هستید؟ غذاهای گریل شده یا باربیکیو در تمام دنیا از طرفداران زیادی برخوردار هستند. واژه باربیکیو به معنای پخت غذا در فضای باز می باشد. نمونه های اولیه دستگاه باربیکیو بسیار ساده بود اما امروزه شاهد ایجاد امکانات جدید در آن ها هستیم. اگر مطالب قبلی وب سایت ما را دنبال کرده باشید با مطلبی تحت عنوان تفاوت باربیکیو ایرانی و خارجی مواجه شده اید. غالبا دستگاه هایی که در خارج از کشور تولید می شوند فقط از صفحات گریل برخوردار هستند. زیرا فرهنگ استفاده از سیخ در کشورهای خارجی رایج نیست. اما در کشور ایران، برای پخت انواع کباب از سیخ استفاده می کنند. مزایای استفاده از باربیکیو سال هاست که توسط آشپزها کشف شده و به عنوان خوشمزه ترین روش طبخ غذا معرفی می شود.

در این روش طبخ انواع گوشت در دمای کم و به شکل تدریجی انجام می شود. گوشت توسط سیخ یا بر روی میله های صفحه گریل قرار داده می شود و در معرض آتش قرار می گیرد تا به خوبی پخته شود. انرژی موردنیاز برای روشن کردن آتش شامل ذغال، گاز یا برق است. برای هر کدام از این منابع انرژی، دستگاهی جداگانه از جمله باربیکیو گازی و ذغالی، باربیکیو برقی و … طراحی و تولید شده است.

مزایای استفاده از باربیکیو

عدم خشک شدن گوشت

یکی از مشکلاتی که در هنگام طبخ گوشت با حرارت مستقیم تجربه می کنیم از بین رفتن آب میان بافتی و خشک شدن گوشت است. تقریبا هر ماده غذایی اگر در معرض شعله و حرارت مستقیم قرار بگیرد خشک می شود. اما اگر بخواهید طبخ را با باربیکیو انجام دهید غذایی لذیذ و دلچسب خواهید داشت. هر چه دمای دستگاه کمتر باشد طعم آن بهتر می شود. برخی از افراد در هنگام خرید باربیکیو گازی ذغالی، نوع درب دار آن را انتخاب می کنند. درب آکاردئونی باربیکیو باعث می شود تا در هنگام پخته شدن غذا، درب دستگاه را بگذاریم تا حرارت به خوبی در دستگاه چرخش پیدا کند و گوشت پخته شود.

ایجاد طعم دودی

افرادی که تمایل دارند غذاهایی با طعم دودی میل کنند باید به سراغ باربیکیو ذغالی بروند. این دستگاه ها ساختار بسیار ساده ای دارند و علی رغم استقبال بی نظیر از آن ها، شاهد ارزان تر بودن آن ها نسبت به مدل های گازی و برقی هستیم. طعم دودی نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان محبوب است. در حال حاضر سس هایی با همین طعم به بازار آمده اند که می توانند طعم باربیکیو را به غذا منتقل کنند. توجه داشته باشید که افراد باید نحوه کار با باربیکیو را بدانند. به طور مثال اگر بخواهید به طور مداوم گوشت را بر روی دستگاه زیر و رو کنید، از ذغال نامناسب استفاده کنید، مدت زمان پخت گوشت را ندانید و … نباید انتظار طعمی فوق العاده را داشته باشید. 

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

قابلیت تنظیم حرارت

باربیکیو ذغالی قابلیت تنظیم حرارت را ندارد اما می توانید این موضوع را در باربیکیو گازی یا برقی مدیریت کنید. در این دستگاه ها تجهیزاتی به کار رفته که به شما امکان می دهد از شعله کم برای پخت سبزیجات و قارچ و از شعله زیادتر برای طبخ انواع کباب استفاده کنید. به همین دلیل استفاده از باربیکیو ذغالی نیازمند مهارت بیشتری است. معمولا برای افزایش حرارت ذغال، میزان آن را بیشتر می کنند و از انواع دمنده باربیکیو برای شعله ور کردن ذغال ها استفاده می کنند. در مطالب گذشته به معرفی انواع دمنده باربیکیو اشاره کردیم.

تفاوت گریل و باربیکیو چیست ؟

پس از آنکه به این سوال پاسخ دادیم که مزایای استفاده از باربیکیو چیست؟ نوبت به این می رسد که یکی دیگر از سوالات مطرح شده توسط مشتریان را پاسخ دهیم. یکی از سوالاتی که در ذهن افراد وجود دارد این است که تفاوت میان گریل کردن و باربیکیو چیست؟ در جواب باید بگوییم که در گریل کردن، گوشت یا مواد غذایی را در معرض حرارت مستقیم قرار می دهند و شعله آتش با مواد غذایی در تماس است. در این روش مواد غذایی با سرعت بالاتری آماده می شوند. گریل کردن برای موادی مناسب است که مدت زمان پخت کمتری دارند. به طور مثال برای استیک گزینه مناسبی محسوب نمی شود. زیرا تماس مستقیم شعله آتش با آن، باعث می شود که بخش خارجی آن برشته شود و احتمالا بسوزد اما مغز آن همچنان خام باشد.

در باربیکیو کردن وضعیت فرق می کند. در این روش مواد غذایی و گوشت در معرض حرارت غیرمستقیم قرار می گیرد و باید زمان طولانی تری برای پخت آن صرف کرد. این روش برای طبخ انواع کباب و گوشت مناسب است اما محدودیتی در انتخاب مواد غذایی ندارید و می توانید غذاهای دلخواه خود از جمله سبزیجات را به این روش طبخ کنید. توجه داشته باشید که باربیکیو کردن غذاها، روش سالم تری شناخته می شود و برای سلامت بدن بهتر است. زیرا تماس مستقیم شعله آتش با ماده غذایی، باعث می شود تا علاوه بر بروز مشکلات گوارشی، احتمال ابتلای فرد به بیماری های مختلف را نیز بیشتر کند.

مزایای استفاده از باربیکیو

کلام آخر !

در مطالب گذشته بارها راجع به برند یوزتک استیل صحبت کردیم. این برند و باربیکیو آیلند به دلیل کیفیت متریال بکار رفته در محصولات، طراحی زیبا، قیمت مناسب و … توانسته وارد رقابت با محصولات خارجی شود و علی رغم حفظ کیفیت، محصولات را با قیمت پایین تری به فروش برساند. برند یوزتک استیل با بهره مندی از متخصصین حرفه ای و استفاده از آخرین تکنولوژی های روز دنیا توانسته به جایگاه خوبی در میان رقبای خود برسد.

برای مشاهده قیمت های انواع باربیکیو میتوانید کاتالوگ زیر را دانلود کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *