طریقه استفاده از باربیکیو سنگی

طریقه استفاده از باربیکیو سنگی چگونه است؟ باربیکیو سنگی علاوه بر ظاهری زیبا، از عملکردی عالی نیز برخوردار است. امروزه در سرتاسر جهان از باربیکیو گازی و ذغالی برای طبخ غذا استفاده می شود که از متریال مختلفی ساخته می شوند. برخی از افراد از سنگ و برخی دیگر از آجر یا سیمان برای ساخت باربیکیو استفاده می کنند. 

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

باربیکیو سنگی

بسیاری از افراد با طریقه استفاده از باربیکیو سنگی آشنا نیستند. باربیکیوها از جوانب گوناگون به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شوند. به طور مثال می توان آن ها را از نظر نوع سوخت، متریال، ایستاده یا رومیزی و … تقسیم بندی کرد. باربیکیو سنگی از نظر زیبایی در جایگاه ویژه ای قرار گرفته است و طرفداران زیادی دارد. این دستگاه برای به سیخ کشیدن گوشت و مرغ و آماده سازی سایر مواد غذایی طراحی و ساخته شده است. اغلب باربیکیوهای سنگی از سوخت ذغال برای طبخ کباب استفاده می کنند. اما دارای صفحه گریل نیز می باشند که به افراد این اجازه را می دهند که بدون قرار دادن مواد غذایی در معرض حرارت مستقیم، مواد غذایی را با بهترین کیفیت طبخ کنند. باربیکیو سنگی دارای لوازم جانبی شامل گیره، انبر، دمنده، توری و … نیز می باشد.

طریقه استفاده از باربیکیو سنگی

مزایای باربیکیوهای سنگی چیست؟

اگر به خوبی با طریقه استفاده از باربیکیو سنگی آشنا باشید شاهد یک طبخ دلپذیر خواهید بود. اغلب آشپزهای حرفه ای به خوبی می دانند که برای حفظ آب میان بافتی گوشت نباید آن را در معرض حرارت مستقیم قرار دهند. زیرا گوشت خشک می شود و به سرعت لایه رویی آن می سوزد. این در حالی است که هنوز مغز آن خام است و قابل مصرف می باشد. باربیکیوهای سنگی امکان تنظیم حرارت را دارند و می توانید از میزان حرارت دلخواه برای طبخ انواع گوشت، کباب، ماهی، سبزیجات و … استفاده کنید.
برخی از این باربیکیوها از سوخت ذغال و برخی دیگر از سوخت گاز استفاده می کنند. نوع گازی آن از امنیت بالایی برخوردار است و اگر توسط یک برند معتبر ساخته شده باشد دارای سیستم قطع خودکار خواهد بود. برند یوزتک استیل از برترین برندهای تولیدکننده باربیکیو در کشور محسوب می شود که تاکنون توانسته نوآوری های زیادی در این زمینه داشته باشد. اگر مطالب قبلی وب سایت ما را دنبال کرده باشید به خوبی می دانید که یوزتک استیل نخستین برندی بود که اقدام به تعبیه فر پیتزا و فر صنعتی در باربیکیو آیلند کرد.

بهترین روش برای استفاده از باربیکیوی سنگی

قبل از آنکه به طریقه استفاده از باربیکیو سنگی باربیکیوی سنگی بپردازیم باید بدانید که هر کدام از مواد غذایی نیاز به حرارت خاصی دارند. اگر از ذغال برای روشن کردن دستگاه استفاده می کنید تنظیم حرارت آن مقداری دشوار است. برای این کار با کم یا زیاد کردن میزان ذغال انجام می شود. اما اگر از سوخت گاز استفاده می کنید تنظیم حرارت آسان تر خواهد بود. میزان تجهیزات بکار رفته در باربیکیو گازی بیشتر از باربیکیو ذغالی است و با کمک یک شیر می توانید حرارت را به مقدار دلخواه درآورید. قبل از استفاده از باربیکیو باید آن را کاملا تمیز و ضدعفونی کنید. آلوده بودن باربیکیو می توانید باعث ایجاد آلودگی مواد غذایی نیز بشود. تمیز کردن دستگاه مراحل سخت و پیچیده ای ندارد. کافیست بعد از هر بار پخت، با استفاده از یک دستمال، بخش های مختلف آن را تمیز کنید.

برای شناخت بیشتر باربیکیو کلیک کنید

ساختار باربیکیوی سنگی

پس از آنکه به طریقه استفاده از باربیکیو سنگی پرداختیم نوبت به این می رسد که به ساختار آن اشاره کنیم. سنگی که در این نوع باربیکیو مورد استفاده قرار می گیرد از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است. این سنگ ها که می توانند از نوع مصنوعی یا طبیعی باشند در ابعاد مختلف تولید می شوند و شما می توانید آن را بر اساس متراژ فضای خود انتخاب کنید. لازم به ذکر است که باربیکیو هیچ محدودیتی در مکان نصب ندارد. فقط توصیه می کنیم آن را در محیط داخلی خانه نصب نکنید. بالکن، تراس، روف گاردن، حیاط و … از بهترین مکان ها برای نصب باربیکیوی سنگی محسوب می شوند. زیرا دود و بوی ناشی از طبخ غذا بسیار زیاد است و می تواند مشکلات زیادی را برای ساکنین به همراه بیاورد. پیشنهاد ما این است از سنگ هایی برای ساخت باربیکیو استفاده کنید که در برابر حرارت و دما مقاوم باشند و بتوانند به شکل طولانی مدت، گرما را در خود نگه دارند. در ادامه شما را با سنگ های مناسب برای ساخت این باربیکیو آشنا می کنیم.
طریقه استفاده از باربیکیو سنگی

بهترین سنگ ها برای ساخت باربیکیو

سنگ آنتیک

سنگ آنتیک جزو آن دسته از سنگ هایی است که علاوه بر ساخت باربیکیو، قابل استفاده در دکوراسیون داخلی منزل نیز می باشند. این سنگ ها از مقاومت بی نظیری برخوردارند و از نظر قیمت گران هستند. اگر محدودیتی در بودجه ندارید می توانید به سراغ این سنگ های زیبا و کاربردی بروید.

سنگ آجرنما

نوع دیگری از سنگ که در طراحی باربیکیو سنگی کاربرد دارد سنگ آجرنما می باشد. دلیل نامگذاری آن، شباهت بی نظیرش به آجر می باشد. این سنگ نه تنها در ساخت باربیکیو سنگی کاربرد دارد بلکه می توان آن را در ساخت شومینه های سنگی، نمای ساختمان و … نیز بکار برد.

سنگ گابیون

اگر به دنبال یک گزینه مقرون به صرفه برای ساخت باربیکیو هستید توصیه می کنیم به سراغ سنگ گابیون بروید. آن ها نسبت به سایر سنگ ها ارزان تر هستند و به همین دلیل، کاربرد زیادی دارند. ساختار آن ها از توری هایی تشکیل شده که درون آن ها پر از سنگ و سایر مصالح است. این توری ها از مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی از جمله رطوبت، گرما و … برخوردار هستند.

برای مشاهده قیمت های انواع باربیکیو میتوانید کاتالوگ زیر را دانلود کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *