طراحی روف گاردن با باربیکیو

مراحل طراحی روف گاردن با باربیکیو

طراحی روف گاردن با باربیکیو نیازمند تخصص و دانش است. معمولا این امر بر عهده طراحان دکوراسیون می باشد. اما در این بخش تصمیم داریم به اصولی اشاره کنیم که به شما کمک می کند تا یک طرح ویژه برای روف گاردن همراه با باربیکیو را پیاده سازی کنید. بهتر است قبل از انتخاب و خرید باربیکیو گازی و ذغالی، برای طراحی روف گاردن با باربیکیو به سبک پشت بام توجه کنید.

طراحی روف گاردن با باربیکیو

بهترین روش برای طراحی روف گاردن با باربیکیو چیست؟ روف گاردن نام دیگر باغ بام، در تعریف عامیانه به فضای سبز روی پشت بام گفته می شود. که به گرین روف نیز مشهور است. منظور از گرین روف، فضایی سبز است که محوطه ای دنج و دلپذیر ایجاد می کند. اغلب افراد ترجیح می دهند با قرار دادن تجهیزاتی مانند میز و صندلی، باربیکیو و … روف گاردن را به محلی برای دورهمی های دوستانه تبدیل کنند. در غیر این صورت روف گاردن به عنوان یک فضای غیر قابل استفاده تلقی خواهد شد. واژه روف گاردن از دهه 60 میلادی بر سر زبان ها افتاد و در بسیاری از کشورهای اروپایی، روف گاردن های ساده رواج پیدا کردند و اکنون خانه های متعددی در این کشورها، از فضای سبز بهره مند هستند. طراحی روف گاردن با باربیکیو یک ایده وسوسه کننده و البته جذاب است که باید در طراحی آن سبک روف گاردن را درنظر بگیرید.

روف گاردن متمرکز

یکی از محبوب ترین روف گاردن ها، به نام روف گاردن متمرکز شناخته می شود. این سبک در ساختمان هایی قابل اجراست که تحمل بار گیاه را داشته باشد. زیرا از پوشش های متعدد گیاهی استفاده می شود. در این روش گیاه کاری به صورت تکه ای انجام می شود و تمام سطح روف گاردن پوشیده نمی شود.

شما می توانید باربیکیو و سایر تجهیزات مانند میز گریل و …. را در بخش هایی قرار دهید که فاقد پوشش گیاهی است. اگر مطالب قبلی وب سایت ما را دنبال کرده باشید به خوبی می دانید که اگر قصد خرید باربیکیو گازی ذغالی را دارید باید آن را در مکانی نصب کنید که در اطراف آن مواد اشتعال زا مانند گیاه و درخت وجود نداشته باشد. زیرا خطراتی مانند آتش سوزی را در پی خواهد داشت.

روف گاردن گسترده

روف گاردن های گسترده در ساختمان هایی اجرا می شوند که میزان تحمل باز سقف و سازه، در کمترین حالت خود قرار داشته باشند. در این سبک از گیاهان رونده مانند پیچک استفاده می شود و معمولا پوشش گیاهی آن از تنوع کمی برخوردار است. فضایی که در آن گیاهان رشد می توانند ارتفاع کمی دارد و نیاز به عایق بندی مناسب نیز خواهد داشت. اگر از میزان مقاومت سازه اطلاع ندارید بهتر است از این روش برای طراحی روف گاردن استفاده کنید.

از آنجایی که مناسب ترین گیاه برای این نوع از پشت بام ها، گیاهان رونده مانند پیچک است توصیه می کنیم محل آن ها را دور از باربیکیو و میز آشپزی قرار دهید. زیرا رشد گیاه در نزدیکی باربیکیو می تواند سبب آسیب دیدگی آن شود. حرارت ناشی از انواع باربیکیو مانند باربیکیو آیلند سلامت گیاهان را به خطر می اندازد

طراحی روف گاردن با باربیکیو

روف گاردن مدلار

روف گاردن مدلار یکی از روف گاردن هایی محسوب می شود که در تمام ساختمان ها قابل اجرا می باشد. در این روش شاهد استفاده از گیاهان جعبه ای هستیم که آبیاری آن ها به شکل قطره ای انجام می شود. ساختمان های قدیمی که از مقاومت کمی برخوردار هستند می توانند از سبک مدلار استفاده کنند. زیرا هزینه آن نیز مناسب تر است.

از وجود فاصله میان جعبه های گیاه و باربیکیو اطمینان داشته باشید. اغلب جعبه ها و باکس های گیاه از جنس چوب است. چوب به دلیل اشتعال زا بودن باید از فاصله زیادی با باربیکیو و آتش برخوردار باشد تا مشکلاتی از جمله تغییر رنگ چوب بر اثر حرارت و سوختگی آن به وجود نیاید.

انواع سبک باربیکیو مدرن

پس از آنکه به طراحی روف گاردن با باربیکیو پرداختیم نوبت به این می رسد که متداول ترین انواع باربیکیو را مورد بررسی قرار دهیم. افرادی که روف گاردن های متمرکز را می پسندند می توانند از سبک های مدرن آن استفاده کنند. در سبک های مدرن شاهد بکارگیری استیل و فلز در ساخت این دستگاه هستیم. زیرا از براقیت و جذابیت زیادی برخوردار است و می تواند جلوه روف گاردن را زیباتر کند.

باربیکیو چوبی

بهتر است از چوب برای تمام بخش های باربیکیو استفاده نشود. زیرا چوب اشتعال زاست و بر اثر حرارت زیاد، رنگ آن تغییر پیدا می کند. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که تمایل به اکسسوارهای چوبی دارید توصیه می کنیم برای پایه های میز از چوب بهره بگیرید. باربیکیو چوبی جزو سبک های روستیک یا سنتی محسوب می شود که تمام سلیقه ها آن را می پسندند.

باربیکیو سنگی

باربیکیو سنگی مدرن از تنوع بسیار زیادی برخوردار است. طراحی روف گاردن با باربیکیو سنگی می تواند زیبایی محوطه را بیشتر کند. شما می توانید از سنگ های طبیعی یا مصنوعی برای ساخت این دستگاه استفاده کنید. قطعا سنگ های طبیعی از هزینه بیشتری برخوردار خواهند بود و اجرای آن نیز دشوارتر است. اما سنگ های مصنوعی وزن کمتری دارند و اجرای آن ها نیز در زمان کوتاه تری انجام می شود.

طراحی روف گاردن با باربیکیو

مزایای طراحی روف گاردن با باربیکیو

  • اگر در مرکز شهر ساکن هستید طراحی باربیکیو در روف گاردن می تواند شما را از امواج صوتی و مزاحم دور کند و آلودگی هوا را نیز کاهش دهد.
  • هنگامی که آلودگی هوا در یک ناحیه کاهش پیدا کند مکان مناسبی برای رشد انواع گیاهان و سبزیجات خواهد بود. بسیاری از افراد از روف گاردن برای کاشت گیاهان مختلف استفاده می کنند.
  • روف گاردن می تواند به عنوان یک عایق برای ساختمان محسوب شود. به این معنا که در فصول سرد سال، نیاز کمتری به سیستم های گرمایشی خواهید داشت.

 

برای مشاهده قیمت های انواع باربیکیو میتوانید کاتالوگ زیر را دانلود کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *