طراحی بالکن ویلا

نکات مهم در طراحی بالکن ویلا با باربیکیو

طراحی بالکن ویلا با باربیکیو منظره ای بسیار زیبا برای خانه شما می سازد. بسیاری از افراد توجهی به فضای بالکن و تراس ندارند و از آن به عنوان انباری استفاده می کنند. در صورتی که می توانید با صرف هزینه ای بسیار کم و نصب باربیکیو، یک فضای دنج برای دورهمی های دوستانه بسازید. در این مطلب شما را با نکات مهم در طراحی بالکن ویلا با باربیکیو آشنا خواهیم کرد.

طراحی بالکن ویلا

طراحی بالکن ویلا

طراحی بالکن ویلا با باربیکیو چگونه است؟ آیا تا به حال به این فکر کرده اید که از فضای محدود بالکن و تراس بهترین استفاده را ببرید؟ قطعا گذراندن اوقات فراغت در کنار خانواده و دوستان لذتی بی انتها دارد. اما مکانی که دورهمی را برگزار می کنید نیز مهم است. اگر خانه شما دارای بالکن می باشد و آن را به عنوان یک فضای بلااستفاده می دانید توصیه می کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا نحوه طراحی بالکن ویلا با باربیکیو را به شما آموزش دهیم.

باربیکیو نه تنها در بالکن خانه، بلکه در مکان هایی مانند روف گاردن، حیاط، حیاط خلوت و … نیز طراحی و راه اندازی می شود. در مطالب گذشته به اصول طراحی باربیکیو در این مکان ها پرداخته ایم. بسیاری از افراد باربیکیو را نوعی آشپزخانه کوچک اما مجهز می دانند که امکان طبخ انواع گوشت، کباب و سبزیجات را فراهم می کند. این موضوع صحیح است. زیرا هنگامی که باربیکیو را راه اندازی می کنید امکانات مختلفی در اختیار شما قرار می گیرد.

زندگی در شهرهای بزرگ که اغلب خانه ها به شکل آپارتمانی طراحی می شوند ساخت باربیکیو را با دشواری مواجه می کند. به همین دلیل اکثر افراد ترجیح می دهند از فضای بیرون که بالکن نام دارد برای قرار دادن این دستگاه استفاده کنند. بالکن محوطه ای می باشد که متراژ آن بر اساس مساحت خانه حساب می باشد. به این معنا که بالکن خانه های بزرگ، از متراژ مناسبی برخوردار است و شما می توانید با استفاده از چمن مصنوعی، مبلمان، میز و صندلی، چراغ های ال ای دی و … اقدام به زیباسازی آن کنید. همچنین با خرید باربیکیو گازی ذغالی تجهیزات آن را کامل کنید.

طراحی بالکن های بزرگ با باربیکیو

برای طراحی بالکن هایی که بزرگ هستند می توانید میزهایی به دور باربیکیو قرار دهید تا آشپزخانه شما بسیار حرفه ای به نظر برسد. این فضا برای سرویس دهی کامل و آماده سازی غذا مناسب می باشد. قرار دادن میز و صندلی هایی با ارتفاع بالا در کنار میز باربیکیو این امکان را به افراد می دهد تا از تمام مراحل آشپزی دیدن کنند و تجربه ای لذتبخش داشته باشند. اگر فضای مورد نظر بسیار باز است نیازی به تعبیه دودکش نیست. زیرا دود حاصل از طبخ غذا در هوا پراکنده می شود و آسیبی به سلامتی افراد نمی زند. اما اگر محیط کوچک باشد باید حتما از دودکش هایی به منظور هدایت دود استفاده کرد.

طراحی بالکن های کوچک با باربیکیو

در خصوص طراحی بالکن ویلا با باربیکیو باید اشاره ای به بالکن های کوچک نیز داشته باشیم. اگر بالکن خانه شما کوچک باشد نمی توانید امکاناتی که در بخش قبل به آن اشاره کردیم را پیاده سازی و اجرا کنید. اما هیچ محدودیتی در انتخاب باربیکیو گازی و ذغالی نخواهید داشت و می توانید دستگاه مورد نظر را از برند باربیکیو آیلند انتخاب کنید.

معمولا در بالکن های کوچک یک پیشخوان آجری می سازند و قبل از آن نیز یک پرگولا کوچک را در نظر می گیرند. بعد از اینکه فضای پرگولا تعیین شد و پیشخوان مورد نظر ساخته شد دستگاه درون آن قرار داده می شود. اگر بالکن خیلی کوچک است می توانید از طرح کوره ای برای باربیکیو استفاده کنید. این طرح از نوع کلاسیک است و کاربرد آن ها خیلی ساده می باشد. طعمی که باربیکیو کوره ای به غذا می دهد بسیار دلچسب و دلپذیر خواهد بود.

طراحی بالکن ویلا

کباب پز دیواری مناسب برای بالکن های کوچک

جالب است بدانید که نوعی کباب پز به نام کباب پز دیواری طراحی و تولید شده که قابلیت جمع شوندگی و تاشوندگی دارد. این ویژگی سبب می شود تا هیچ محدودیتی در استفاده از آن نداشته باشید و بتوانید طراحی بالکن ویلا با متراژ کم را نیز انجام دهید. این کباب پز ها به دلیل ظاهر بسیار زیبا و شکیل، به عنوان باربیکیو مدرن معرفی می شوند.

لازم به ذکر است که در هنگام آشپزی با باربیکیو باید از نور و روشنایی مناسب بهره مند باشد تا بتوانید عملکرد مناسبی در حین آشپزی داشته باشید. به همین دلیل برخی از افراد با استفاده از پایه چراغ، چراغ های LED و … اقدام به نورپردازی بالکن می کنند. علاوه بر آن یک فضای رمانتیک و زیبا خلق می کنند که تجربه ای بسیار شیرین برای افراد خواهد بود.

سبک های مختلف در طراحی باربیکیو

در طراحی و ساخت باربیکیو هیچ محدودیتی از نظر متریال ندارید. به این معنا که می توانید این دستگاه را با آجر، سنگ، چوب، استیل و … بسازید. افرادی که به سبک های ساده گرایی یا مینیمال علاقه دارند معمولا متریال استیل را ترجیح می دهند. استیل علاوه بر ساده بودن جزو طرح های مدرن نیز محسوب می شود. اگر به سبک های سنتی یا روستیک علاقه مند هستید باربیکیو آجری انتخاب مناسبی خواهد بود. زیرا احساس طبیعت را در شما زنده می کند و می تواند جلوه ای زیبا و به دور از آلایش داشته باشد. باربیکیوهایی که با سنگ تولید می شوند از قیمت بسیار بالاتری برخوردارند. سنگ ها در دو نوع طبیعی و مصنوعی وجود دارند که اگر می خواهید هزینه کمتری پرداخت کنید می توانید به سراغ سنگ های مصنوعی بروید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *