روش طراحی تراس با باربیکیو

5 روش طراحی تراس به کمک باربیکیو

در این مطلب 5 روش طراحی تراس با باربیکیو را مورد بررسی قرار می دهیم و به شما کمک می کنیم تا تراس را به بهترین شکل طراحی کنید. برای قرار دادن  باربیکیو نیاز به یک فضای باز دارید. اما اگر می خواهید آن را در یک فضای سرپوشیده احداث کنید توصیه ما تعبیه دودکش برای آن است تا دود حاصل از طبخ غذا به فضا برگشت نکند. 

روش طراحی تراس با باربیکیو

طراحی تراس با باربیکیو

 طراحی تراس با باربیکیو چگونه است؟ معمولا باربیکیو  آپارتمانی را در فضاهایی مانند تراس، بالکن  و … نصب می کنند. زیرا طبخ غذا بدین روش، سبب تولید دود خواهد شد. اگر به هر دلیلی تمایل دارید  باربیکیو سنگی در تراس یا محیط داخلی مانند آشپزخانه قرار دهید باید حتما از نوع بدون دود آن بهره بگیرید. این دستگاه ها به شکل عمودی طراحی شده اند و مناسب برای محیط های آپارتمانی و سرپوشیده هستند. روش طراحی تراس با باربیکیو نیاز به ایده و خلاقیت دارد تا بتوانید بهترین استفاده را از این فضای محدود ببرید. توصیه می کنیم طراحی باربیکیو را به نحوی انجام دهید که بتوانید در فصل زمستان آن را سرپوشیده کنید.

تعبیه باربیکیو در تراس، جلوه ای مانند یک آشپزخانه کوچک را ایجاد خواهد کرد. در این فضا نیاز به قفسه های ذخیره سازی مواد غذایی، صفحات گریل، کانتر و … دارید. اگر می خواهید جلوه آشپزخانه به سبک سنتی یا روستیک نزدیک شود باید از متریالی مانند سنگ، چوب و آجر کمک بگیرید. زیرا این عناصر تداعی کننده طبیعت در ذهن ما هستند و علاوه بر زیبایی، آرامش خاصی به ما القا می کنند.

باربیکیو با طرح سنتی

همان طور که در بخش قبل اشاره شد طراحی سنتی جلوه ای بسیار خوشایند و مطلوب ایجاد می کند. در مطالب گذشته راجع به طراحی باربیکیو باغی با متریال مختلف صحبت کردیم. اگر می خواهید طرح سنتی را پیاده سازی کنید باید از سنگ، چوب و آجر کمک بگیرید. باربیکیو سنگی مدرن به وسیله سنگ طبیعی یا مصنوعی تولید می شود. سنگ های مصنوعی که از مواد پلیمری تولید می شوند دارای طول عمر بالاتر و مقاومت بیشتر در برابر تغییرات دمایی می باشد. اما سنگ های طبیعی علاوه بر قیمت بسیار بالا، آسیب پذیری بیشتری دارند و روند نصب آن ها به دلیل وزن زیاد، طولانی تر خواهد بود.

باربیکیو با طرح مینیمالیستی

یک روش طراحی تراس با باربیکیو، استفاده از طرح مینیمالیستی می باشد. معنای این سبک، ساده گرایی است که از کمترین عناصر در اجرا و پیاده سازی استفاده می شود. افراد زیادی به دنبال سبک های مینیمال هستند. زیرا وجود عناصر اضافه در محیط می تواند باعث آشفتگی ذهن آن ها شود. برای تکمیل این سبک می توانید یک کانتر متحرک در مجاورت نیمکت قرار دهید. در بخش فوقانی کانتر از یک گریل و در بخش زیرین آن هیزم قرار دهید. در طراحی باربیکیو به سبک مینیمال، از متریال بتن یا سیمان استفاده می شود. اما بهره مندی از فلز و استیل نیز جلوه بسیار دلنشینی را ایجاد می کند. استیل و انواع فلزات براق نه تنها در خرید باربیکیو آیلند  کاربرد دارد بلکه در سبک دکوراسیون داخلی منزل نیز از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار است.

روش طراحی تراس با باربیکیو

باربیکیو مدرن

طرح های مدرن طرفداران بی شماری دارند. اگر سبک های قبلی را نمی پسندید می توانید از این طرح به عنوان روش طراحی تراس با باربیکیو استفاده کنید. در سبک مدرن شاهد استفاده از متریالی مانند چوب و استیل هستیم. شما قادر خواهید بود یک درب چوبی بر روی باربیکیو تعبیه کنید تا در مواقعی که نیاز به آن ندارید درب آن را بگذارید. این امر علاوه بر تمیز نگه داشتن و مراقبت از تجهیزات باربیکیو، جلوه ای امروزی و مدرن به آن می بخشد. طرح های مینیالمیستی زیر مجموعه ای از سبک مدرن محسوب می شوند.

باربیکیو با طرح چوب

وجود چوب در ساخت باربیکیو حوادثی مانند آتش سوزی را ایجاد می کند. به همین دلیل به طور مستقیم در تولید آن از چوب استفاده نمی شود. اما می توانید به منظور استفاده از بهترین روش طراحی تراس با باربیکیو، از میز و صندلی چوبی بهره بگیرید. توصیه می کنیم از چوب ترموود بدین منظور استفاده کنید. زیرا چوب های ترموود نوعی چوب نیم سوز هستند که به دلیل فرآیندهای شیمیایی، از مقاومت بی نظیری در برابر رطوبت، حرارت و … برخوردار می باشند.

انتخاب بهترین نوع باربیکیو برای تراس

باربیکیو در چند نوع گازی، ذغالی و برقی طراحی و تولید می شود. اگر قصد جابجایی مداوم باربیکیو ندارید می توانید از نوع گازی یا برقی آن استفاده کنید. زیرا این دستگاه ها فقط با انرژی گاز و برق روشن می شوند. البته نوعی از آن ها به صورت چندکاره هستند. به این معنا که می توانید از گاز شهری یا ذغال برای روشن کردن آن ها بهره بگیرید. اگر قصد جابجایی باربیکیو و حمل آن ها در سفر را دارید بهتر است نوع ذغالی را خریداری کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *