رعایت نکات ایمنی حین باربیکیو

رعایت نکات ایمنی حین باربیکیو

منظور از رعایت نکات ایمنی حین باربیکیو چیست؟ باربیکیو ابزاری برای پخت انواع گوشت و کباب محسوب می شود که می توانید انواع مواد غذایی را بدون یک قطره روغن طبخ کنید. اغلب باربیکیوها از ابعاد بزرگی برخوردار هستند به همین دلیل رعایت برخی از نکات ایمنی در هنگام کار با آن ها الزامی است. در این مطلب علاوه بر اهمیت رعایت نکات ایمنی حین باربیکیو به بررسی جوانب مختلف این امر نیز خواهیم پرداخت.

رعایت نکات ایمنی حین باربیکیو

کار با انواع باربیکیو

رعایت نکات ایمنی حین باربیکیو اهمیت زیادی دارد. این دستگاه در انواع ذغالی، گازی و برقی تولید می شود که هر کدام از آن ها دارای منبع سوخت متفاوت و ویژگی های منحصر به فرد می باشند. بهتر است که در هنگام کار با هر کدام از آن ها نکات ایمنی را لحاظ کنید. رعایت نکات ایمنی حین باربیکیو ذغالی اهمیت بیشتری نسبت به گازی و برقی دارد. زیرا خطرات آن بیشتر است و احتمال سوختگی پوست افراد به دلیل تماس مستقیم با ذغال وجود دارد.

تنظیم دمای مناسب

توصیه می کنیم زمانی که می خواهید انواع مواد غذایی را بر روی باربیکیو قرار دهید حرارت آن را تنظیم کنید. برخی از مواد غذایی مانند سبزیجات به سرعت پخته می شوند. پس نیازی نیست که از حرارت و شعله زیاد برای طبخ آن ها استفاده کنید. به طور کلی بهتر است که شعله را ملایم کنید و حرارت مورد نیاز برای پخت کامل هر کدام از مواد غذایی را بدانید. به طور مثال بهترین حرارت برای پخت گوشت قرمز 145 درجه فارنهایت، گوشت چرخ کرده 160 درجه، مرغ 165 درجه می باشد. پیشنهاد می کنیم که انواع گوشت را 5 دقیقه بعد از طبخ میل کنید. بهتر است قبل از لمس مواد غذایی و قرار دادن آن ها بر روی باربیکیو به خوبی دستان خود را بشوئید و ضدعفونی کنید. برخی از افراد تصور می کنند که قرار گرفتن مواد غذایی آلوده بر روی حرارت باعث می شود که ضدعفونی کردن آن به طور خودکار انجام شود. اما این تصور درباره تمام آلودگی ها صدق نمی کند. اگر آب در دسترس شما نیست می توانید از ژل های ضدعفونی کننده کمک بگیرید.

دوری کردن از گرمای بیش از حد

پیشنهاد می کنیم باربیکیو را در معرض گرمای بیش از حد یا تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید. زیرا هنگامی که دستگاه را روشن می کنید گرمای مورد نظر چند برابر می شود و تحمل ایستادن در کنار باربیکیو و طبخ غذا را نخواهید داشت. باربیکیو گازی و ذغالی را دور از آفتاب قرار دهید و هنگامی که کارتان با آن تمام می شود از کاور برای پوشاندن آن کمک بگیرید. کاورها و پوشش هایی که برای باربیکیو طراحی می شود از جنس های مختلف از جمله برزنت است که در برابر پارگی، پوسیدگی و تخریب مقاومت زیادی دارد. اگر از کپسول گاز مایع برای روشن کردن باربیکیو گازی استفاده می کنید کپسول را در سایه نگهداری کنید. بسیاری از مشتریان با خرید باربیکیو گازی ذغالی ، با یک تیر دو نشان می زنند و در هزینه های خود نیز صرفه جویی می کنند.
افرادی که در هنگام استفاده از باربیکیو با گرمای بیش از حد مواجه می شوند مشکلاتی مانند گرما زدگی، سردرد و … را تجربه می کنند که قطعا یک تجربه ناخوشایند است. اگر تحمل گرما را ندارید دو راه پیش روی شماست که می توان به قرار دادن باربیکیو در سایه و استفاده از کرم ضد آفتاب اشاره کرد.

رعایت نکات ایمنی حین باربیکیو

احداث باربیکیو دور از خانه

بهتر است باربیکیو را در مکانی احداث کنید که از فضای داخلی خانه فاصله داشته باشد. به طور مثال محوطه هایی که در خانه های ویلایی وجود دارد برای احداث باربیکیو آیلند بسیار مناسب هستند. باربیکیو آیلند به آن دسته از باربیکیوهایی گفته می شود که برای فضای باز طراحی شده اند و می توانند عملکردی مانند یک آشپزخانه مستقل داشته باشند. دور بودن دستگاه از محل زندگی باعث کاهش خطراتی از جمله آتش سوزی خواهد شد. همچنین در هنگام طبخ غذا با باربیکیو ذغالی، دود حاصل از آن به فضای داخلی خانه وارد نمی شود.

استحکام بدنه باربیکیو

در خصوص رعایت نکات ایمنی حین باربیکیو باید اشاره ای به بدنه و استحکام دستگاه نیز داشته باشیم. این مساله باید در هنگام خرید دستگاه مورد توجه قرار بگیرد. برندهایی همچون برند یوزتک استیل به دلیل بهره مندی از متریال عالی، تلاش می کند تا از آلیاژهایی مانند استیل در تولید انواع باربیکیو کمک بگیرد. بسیاری از مشتریان علاقه زیادی به چوب ترموود دارند و سفارش تولید دستگاه هایی را می دهند که با این متریال ساخته شده باشد. در حالی که چوب یک ماده اشتعال زاست و بکارگیری آن در تولید این دستگاه خطر آفرین می باشد. برند یوزتک استیل با تولید یک محصول یونیک و زیبا، از چوب ترموود در بخش هایی از دستگاه استفاده کرده که هیچ تماسی با آتش ندارد و می تواند زیبایی ظاهری باربیکیو را نیز تامین کند.

بررسی مداوم نشتی گاز

افرادی که از باربیکیو گازی استفاده می کنند باید بدانند که در باربیکیوهای گازی از تجهیزات بیشتری نسبت به باربیکیو ذغالی استفاده می شود که می توان به شیرآلات، سوئیچ ها و … اشاره کرد. در این دستگاه ها از شیلنگ برای اتصال به گاز شهری یا کپسول گاز مایع استفاده می شود. اگر به هر دلیلی با نشتی گاز یا سوراخ شدگی شیلنگ مواجه شویم مشکلات زیادی از جمله انفجار را شاهد خواهیم بود. در خصوص رعایت نکات ایمنی حین باربیکیو باید بگوییم که به طور مداوم و منظم نشتی گاز را چک کنید و در صورت مشاهده هر گونه مشکل، اقدام به رفع آن کنید.

برای مشاهده قیمت های انواع باربیکیو میتوانید کاتالوگ زیر را دانلود کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *