میخواهم یک فست فود راه اندازی کنم!

برای راه اندازی یک فست فود باید به چه عواملی فکر کنیم؟
چقدر سرمایه لازم دارم ؟

چند نوع غذا به مشتریان ارائه دهم؟

چه دستگاه هایی میبایست داشته باشم ؟

چقدر سود داره فست فود ؟

چه مجوزهایی لازم میباشد؟

چرا اصلا فست فود ؟

مسلما کسی که قصد دارد برای اولین بار یک فست فود را راه اندازی نماید به تمام این سوالات برخواهد خورد و این یک مساله طبیعی میباشد.

با توجه به بحران های اقتصادی که در کشورمان به وجود آمد خیلی از مشاغل دچار بحران شدند، از طرفی این یک واقعیت است که همچنان نقدینگی مدبربت نشده در جامعه ما بالاست، نمود آن همین شیفت شدن های انفجاری به بازارهایی از جمله طلا، سکه، بورس، دلار، مسکن، خودرو و … میباشد که هر از چندگاهی یک بازار به مرز انفجار از نظر رشد میرسد.

این نوسانات و تورم بالا باعث میشود که رسما برخی از بیزینس ها توجیه اقتصادی نداشته باشند و مردم به جای سرمایه گذاری بلند مدت در شغل اصلیشان، سرمایه مازاد را به یکی از این بازارها سوق دهند و سرمایه در گردش خود را در بیزینسی وارد نمایند که به صورت نقد و روزگردش باشد.

فست فود یکی از نقدترین مشاغل میباشد که علاوه بر تقاضای بالای بازار، گردش مالی روزانه بالایی نیز دارد. همین عامل باعث شده در چند سال گذشته شاهد رشد بسیار بالای این بیزینس باشیم.

یک فست فود با کمی دانش، جسارت، مدیریت، خلاقیت و استمرار میتواند به سرعت سودآور باشد و اگر در دسته خوش شانس ها باشید و به هر دلیل فست شما برند شود، ره صد ساله را یک ساله طی نموده اید.

تمام سعی گروه یوزتک استیل این است که فست فودهایی را راه اندازی نماید که صاحب سبک و برند شوند.

اولین مساله که فکر همه را مشغول مینماید هزینه راه اندازی فست فود میباشد.

هرچقدر پول بدی آش میخوری؟

اتفاقا ما کاملا با این ضرب المثل در اینجا مخالفیم، زیرا فست فودهایی را دیدیم که هزینه های میلیاردی در دکور، میز و صندلی خود کرده اند ولی دخلشان بسیار پایین تر از یک فست فود بیرون بر است که شاید یک دهم آنجا نیز هزینه نکرده است، حتما در سطح شهر با آنها رو به رو شده اید.

مهم تر از سرمایه، ایده، خلاقیت و بازار سنجی شماست.

برای آشنایی با هزینه های فست فود اول میبایست دستگاه های ضروری را لیست نماییم:

میزکار، اجاق گاز، گریل، استیک پز، فر پیتزا، یخچال زیر صفر،یخچال بالای صفر، کانتر تاپینگ، سرخ کن، هود، سینک شستشو و اکسسوری آشپزخانه از جمله تخته ساتور، چاقو، ظروف پخت و پز و غیره .

برای فاز اول فست فود شما همین اقلام کافی است و با هیمن دستگاه ها، بیشتر منوهای موجود بازار را ساپورت خواهید نمود.

در فاز بعدی پروژه میتوانید دستگاه های دیگری از جمله کباب ترکی، هنی پنی برای خط سوخاری، پاستا پز و …. را اضافه نمایید .

به غیر از اجاره مغازه مورد نظر، این دستگاه ها را با مبلغی در حدود 80 میلیون تومان(این قیمت در اردیبهشت 99 محاسبه گردیده است) میتوان تهیه نمود. این نکته را مد نظر داشته باشید که با مبالغ بسیار پایین تر نیز این دستگاه ها را میتوان ساخت ولی قطعا عملکرد نخواهد داشت.

اصل تجهیزات فست فود آلیاژ استفاده شده،استانداردها و کارایی آنها میباشد، به طور مثال چنانچه جنس بدنه از استیل 304 نبوده و یا از ضخامت پایین استفاده نمایند شما در اولین فرصت میبایست دستگاه را تعویض نمایید.

پشتیبانی این دستگاه ها نیز یک امر ضروری میباشد، در صورت عدم خدمات پس از فروش قطعا به مشکل برخواهید خورد.

حال شما نیاز یه یک منوی عذایی دارید، برای این مساله هیچگاه بیگدار به آب نزنید، حتما مشاوره بگیرید. مشاور میبایست اول منطقه را بررسی و نیاز سنجی نماید. بعد از نیاز سنجی با توجه به همین دستگاه های موجود منویی برای شما طراحی و آموزش های لازم جهت پیاده سازی را انتقال میدهد.

البته لازم به ذکر است بهترین روش برای شروع کار، مشاوره قبل از خرید تجهیزات میباشد تا بر اساس منوی مورد نظر، تجهیزات خریداری گردد.

نقطه استارت :

فرض را بر این میگیریم که تمام مراحل اولیه را انجام داده اید، مجوز های لازم که کار سختی نیست را هم گرفته و آماده شروع هستید.

شما مدت زیادی در هزینه بوده اید و نیاز مبرم به تزریق مالی دارید.

استارت فست فود به چند دلیل پله پرتاب شماست :

1- شما را با اولین تست به یاد میکنند

2- مشتریان نیز کنجکاو هستند و حتما از یکبار تست دریغ نخواهند نمود

3- شیوه تبلیغات در این بیزینس غوغا سالاری میباشد، چون ماهیت سینه به سینه دارد

پس اصلا عجله نکنید!

بهترین روز تقویمی و حتی بهترین ساعت را انتخاب نمایید، پیشنهاد ما دعوت از تمام دوستان خود و سرو بهترین منوی غذایی به صورت رایگان در روزهای ابتدایی میباشد.

سود فست فود :

سود شما به طور معمول 15 الی 25 درصد از فروش شماست

به تحلیل روزنامه اقتصاد فست فودها پس از 1/6 سال پول اولیه خود را برمیگردانند ولی قطعا هدف شما چیز دیگری است…

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *