خرید باربیکیو لوکس

راهنمای خرید باربیکیو لوکس

بسیاری از افراد به دنبال خرید باربیکیو لوکس هستند اما در هنگام انتخاب دچار سردرگمی می شوند. بخش اعظمی از سردرگمی آن ها به دلیل کمبود اطلاعات است. ما در این مطلب تلاش کرده ایم تا با ارائه نکات مهم به شما در خرید باربیکیو لوکس کمک کنیم.

خرید باربیکیو لوکس

در خرید باربیکیو لوکس باید به چه نکاتی توجه کنید؟ طبخ انواع مواد غذایی بر روی آتش را باربیکیو کردن می گویند و دستگاهی که بدین منظور تولید شده است باربیکیو نام دارد. سوخت این دستگاه از روش های مختلفی تامین می شود که می توان به ذغال، گاز و برق اشاره کرد. معمولا از باربیکیو گازی و ذغالی در محیط باز و از باربیکیو برقی در محیط داخلی خانه و آشپزخانه استفاده می شود. ذغال به دلیل طعم بی نظیری که به غذا می دهد به عنوان محبوب ترین سوخت برای این دستگاه معرفی می شود. توجه داشته باشید که کیفیت ذغال های موجود در بازار بسیار متنوع می باشد و بهتر است ذغالی را انتخاب کنید که از مرغوبیتی قابل قبول برخوردار باشد.

باربیکیو علاوه بر کارایی، دارای زیبایی نیز می باشد و قرار دادن آن در محوطه ویلا، روف گاردن یا تراس می تواند جلوه ای زیبا به وجود آورد. ساخت باربیکیو با آجر، سنگ، سیمان و … امکان پذیر است. بسیاری از افراد تمایل دارند با خرید باربیکیو لوکس، نمای خانه خود را جذاب تر کنند. اما اطلاعاتی در این خصوص ندارند و در هنگام خرید دستگاه دچار تردید و سردرگمی می شوند. یکی از طراحی هایی که برای باربیکیو درنظر گرفته شده است باربیکیو آیلند می باشد. منظور از باربیکیو آیلند، باربیکیو برای فضای باز است که دارای تجهیزات یک آشپزخانه نیز می باشد. شما می توانید به عنوان مشتری انتخاب کنید که چه ابزارها، وسایل یا امکاناتی به دستگاه تان اضافه شود. در ادامه به نکات خرید باربیکیو لوکس اشاره می کنیم.

جنس بدنه

معمولا باربیکیو در فضای بیرون نگهداری می شود و در معرض عوامل تخریب کننده از جمله رطوبت و هوا قرار دارد. به همین دلیل باید جنس بدنه آن از متریالی باشد که در برابر عوامل محیطی مقاوم باشد. در حال حاضر اغلب باربیکیوها را از آلومینیوم، چدن، فولاد لعاب دار یا استیل ضد زنگ می سازند. برخی از سازندگان مقاومت بدنه را با رنگ انجام می دهند. به این معنا که از رنگ مقاوم در برابر گرما استفاده می کنند. این رنگ ها تا زمانی که خش برندارند عملکرد قابل قبولی خواهند داشت. در نتیجه نیاز به نگهداری و مراقبت زیاد دارند.

فولاد لعاب دار یکی از گزینه های مناسب برای ساخت بدنه باربیکیو می باشد اما باید توجه داشته باشید که ساختار آن مقداری شکننده است و ممکن است دچار ترک شود. در هنگام خرید باربیکیو گازی ذغالی می توانید دستگاه هایی را انتخاب کنید که از استیل یا آلومینیوم ساخته شده اند. اما معمولا رنگ آن ها با گذشت زمان تغییر پیدا می کند. غالبا استیل های دولایه در مقایسه با آلومینیوم تک لایه، گرما را بهتر در خود نگه می دارند ولی قیمت بالاتری دارند و از زیبایی بیشتری برخوردارند.

ساختار بدنه

پس از آنکه جنس بدنه را در خرید باربیکیو لوکس مدنظر قرار دادید نوبت به این می رسد که ساختار بدنه بررسی کنید. باربیکیو دارای درب است. هنگامی که مواد غذایی را بر روی آن قرار دادید می توانید درب را ببندید تا گردش حرارت به درون آن، سبب پخت بهتر مواد غذایی شود. درب باربیکیو باید به خوبی کیپ و محکم شود. همچنین بدنه باید از استحکام قابل قبولی برخوردار باشد. همان طور که در مطالب گذشته ذکر کردیم برای اطمینان از استحکام بدنه باید باربیکیو را با دست تکان دهید. اگر شاهد لرزش و ایجاد صدا بودید به معنای عدم کیفیت مناسب در ساخت است.

یکی از توصیه هایی که برای خرید باربیکیو لوکس داریم این است که دستگاه هایی را انتخاب کنید که قطعات آن به صورت جداگانه رنگ کاری و متصل شده اند. این امر سبب می شود تا در صورتی که یکی از قطعات دچار خرابی شد امکان تعویض یا تعمیر سریع آن وجود داشته باشد. اما اگر تمام قطعات به صورت یکپارچه باشند برای تعمیر آن دچار دردسر زیادی خواهید شد.

ابعاد باربیکیو

در انتخاب باربیکیو لوکس باید ابعاد آن را مدنظر قرار دهید. اگر تعداد اعضای خانواده شما زیاد است یا اهل مهمان داری هستید باید از باربیکیوهای بزرگ استفاده کنید. در غیر این صورت دستگاه های کوچک نیز پاسخگوی نیاز شما خواهند بود. ابعاد استانداردی که برای ساخت باربیکیو وجود دارد از 45 الی 125 سانتی متر است. توصیه می کنیم اگر قصد دارید باربیکیو را در محوطه بزرگ نصب کنید از بزرگ ترین ابعاد آن استفاده کنید.

نوع سوخت

در سال های گذشته باربیکیوها به صورت تک کاره تولید می شدند. اما امروزه بسیاری از برندها از جمله برند یوزتک استیل اقدام به طراحی و تولید باربیکیوهای چندکاره کرده است. 

این دستگاه ها می توانند به طور همزمان از دو یا چند نوع سوخت پشتیبانی کنند. به همین دلیل اغلب مشتریان با خرید باربیکیو گازی ذغالی، علاوه بر صرفه جویی در هزینه های خود، از قابلیت های بیشتر این دستگاه بهره مند می شوند.

باربیکیوهای ذغالی قابلیت حمل و جابجایی دارند و می توان از آن ها در مسافرت ها و پیک نیک ها استفاده کرد. باربیکیوهای گازی و برقی محدودیت بیشتری در استفاده دارند. زیرا باید به منبع سوخت نزدیک باشند. به طور کلی باربیکیوهای برقی برای استفاده در محیط های داخلی و آشپزخانه ها طراحی شده است تا طبخ غذا به وسیله آن، دود و بوی زیادی تولید نکند. اما طعم دلپذیر ذغال را به غذا نخواهد داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *