تفاوت گریل با سرخ کردن

بررسی تفاوت گریل با سرخ کردن

بسیاری از افراد تفاوت گریل با سرخ کردن را نمی دانند و تصور می کنند که هر دوی آن ها یک معنی دارند. در حالی که در گریل کردن نیازی به استفاده از روغن نیست و مواد غذایی از جمله استیک و برگر کاملا پخته می شوند. اما در سرخ کردن به حجم زیادی از روغن نیاز داریم که قطعا سلامت مواد غذایی را به خطر می اندازد. خوشبختانه از زمانی که مردم با تفاوت گریل با سرخ کردن آشنا شده اند تمایل بیشتری به گریل کردن دارند.

تفاوت گریل با سرخ کردن

گریل یا سرخ کردن؟

قبل از آنکه به تفاوت گریل با سرخ کردن بپردازیم به این موضوع اشاره می کنیم که اغلب افراد تمایل زیادی به طعم غذاهای گریل شده دارند. اما از آنجایی که با تکنیک های آن آشنا نیستند نمی توانند مواد غذایی را بدین شکل طبخ کنند و مجبور می شوند با صرف هزینه های گزاف، آن را در رستوران میل کنند. در واقع فرقی نمی کند که شما در آشپزی مبتدی هستید یا حرفه ای. بلکه با استفاده از نکاتی که در این مطلب ذکر می شود می توانید مواد غذایی را به شکل گریل و خوشمزه آماده سازی کنید.
افرادی که با تفاوت گریل با سرخ کردن آشنا هستند به خوبی می دانند که گریل، یک روش پخت غذای سالم محسوب می شود که به سلامت جسمانی نیز کمک می کند. به همین دلیل به سراغ خرید باربیکیو گازی ذغالی می روند. زیرا باربیکیو گازی و ذغالی و باربیکیو آیلند ابزار مناسبی برای گریل کردن محسوب می شوند.

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

سرخ کردن چیست ؟

مکانیزم سرخ کردن مواد غذایی به این صورت است که حرارت از زیر به مواد غذایی می رسد و باید حتما از روغن استفاده شود. سرخ کردن مواد غذایی در تابه های معمولی امکان پذیر است و معمولا زمان زیادی برای آماده سازی غذا نیاز نیست. در این شیوه هیچ محدودیتی از نظر مواد غذایی وجود ندارد و می توانید سبزیجات، مرغ، برگر و … را در آن طبخ کنید. بدین منظور روغن های زیادی وجود دارند که به شما در امر سرخ کردن کمک می کنند. اما بهتر است به سراغ روغن های بدون پالم که مخصوص سرخ کردن هستند بروید. برخی از افراد از روغن زیتون، روغن کنجد و … نیز استفاده می کنند.

تفاوت گریل با سرخ کردن

گریل کردن چیست ؟

در گریل کردن بر خلاف سرخ کردن، حرارت از بالا به مواد غذایی می رسد. بهتر است در این شیوه از لایه های نازک گوشت استفاده کنید. زیرا استفاده از استیک ضخیم گوشت و لایه های کلفت باعث خام ماندن آن خواهد شد. گوشت یکی از مواد غذایی است که به هیچ عنوان نباید به طور خام مصرف شود. چون مضرات زیادی برای سلامت جسمانی و دستگاه گوارش انسان دارد. در گریل کردن هیچ نیازی به روغن نیست اما اگر بخواهید طعم مواد غذایی را تغییر دهید می توانید از مقداری روغن بر روی آن استفاده کنید. از آنجایی که در گریل کردن، چربی مواد غذایی از آن خارج می شود نیازی به استفاده از روغن اضافه نیست.

نکات مهم در گریل کردن غذا

پس از آنکه از تفاوت گریل با سرخ کردن مطلع شدید تمایل بیشتری به گریل کردن مواد غذایی پیدا می کنید. گریل کردن فقط برای گوشت و استیک مورد استفاده قرار نمی گیرد. بلکه می توانید قارچ، سبزیجات، مرغ، ماهی و … را مزه دار کنید و با قرار دادن آن در تابه های رژیمی یا باربیکیو، اقدام به طبخ آن ها کنید. برای پیاده سازی این شیوه از پخت، باید به میزان حرارت و زمان پخت توجه کنید. همچنین نباید تمام مواد غذایی را در کنار یکدیگر بر روی صفحه گریل قرار دهید. به طور مثال زمانی که برای پخت سبزیجات مورد نیاز است بسیار محدود و کوتاه می باشد. اما زمان مورد نیاز برای طبخ استیک طولانی تر است. پس این مواد را جدا از یکدیگر گریل کنید تا باعث سوختگی یا خام ماندن آن ها نشود. قطعا تجربه بهترین معلم شما در این زمینه خواهد بود.

تفاوت گریل با سرخ کردن

نمک زدن

دیگر تفاوت گریل با سرخ کردن در زمان نمک زدن به غذاست. بهتر است در گریل کردن، یک قبل نمک را به مواد غذایی اضافه کنید. قطعا نمک به عنوان بهترین و قوی ترین چاشنی برای هر غذا محسوب می شود که اگر به اندازه مصرف شود علاوه بر خوش طعم شدن غذا، به حفظ سلامتی نیز کمک می کند. جالب است بدانید که اضافه کردن نمک به گوشت می تواند علاوه بر از بین بردن رطوبت آن، به طرد شدن آن نیز کمک کند. اگر می خواهید نمک به خوبی جذب غذا شود می توانید آن را در دو مرحله به غذا اضافه کنید. مقداری از آن را یکساعت و مقداری دیگر را نیمساعت بعد اضافه کنید. معمولا گوشت قرمز و گوشت سفید دارای بوی نامطبوعی هستند. برای از بین بردن این بو توصیه می کنیم از سایر ادویه ها مانند فلفل سیاه، پودر پیاز، پودر سیر، رزماری و … در کنار نمک استفاده کنید تا طعم گوشت عالی شود و برای هر ذائقه ای خوشایند باشد. این شیوه از طعم دار کردن گوشت را می توانید در تمام رستوران های معتبر و مشهور مشاهده کنید.

عدم گریل کردن گوشت منجمد

یکی از مهم ترین نکاتی که نه تنها در گریل کردن بلکه در سرخ کردن مواد غذایی حائز اهمیت است و برخی از افراد نسبت به آن بی توجه هستند قرار دادن گوشت یخ زده بر روی صفحه گریل یا ماهی تابه است. بهتر است قبل از گریل کردن، گوشت یا مواد غذایی را از فریزر خارج کنید و اجازه دهید تا یخ آن کاملا آب شود. سپس آن را بر روی صفحه گریل قرار دهید. در غیر این صورت گوشت به طور کاملا هماهنگ و یکدست پخته نمی شود و علاوه بر سوختگی لایه بیرونی، شاهد خام ماندن آن نیز خواهیم بود.

تنظیم دمای گریل

اگر می خواهید کیفیت طبخ غذا افزایش پیدا کند باید قبل از قرار دادن مواد غذایی بر روی صفحه گریل، دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید تا صفحه به خوبی گرم شود. سه نوع حرارت در گریل کردن مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد که شمال حرارت کم، متوسط و زیاد است. قبل از قرار دادن گوشت بر روی صفحه، باید حرارت آن متوسط باشد.

برای مشاهده قیمت های انواع باربیکیو میتوانید کاتالوگ زیر را دانلود کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *