نکات طراحی باربیکیو

ویژگی های بهترین باربیکیو گازی

بهترین باربیکیو گازی دارای چه ویژگی هایی می باشد؟ باربیکیو گازی یکی از انواع دستگاه های طبخ غذا می باشد که از گازشهری یا کپسول گاز مایع به عنوان سوخت استفاده می کند. این دستگاه قابل استفاده در محوطه ویلا، بالکن، تراس یا روف گاردن است و برای محیط های آپارتمانی نیز گزینه مناسبی محسوب می شود. با ما همراه باشید تا به بررسی ویژگی های بهترین باربیکیو گازی بپردازیم.

بهترین باربیکیو گازی

انتخاب بهترین باربیکیو گازی به شما کمک می کند طبخ غذا را با کیفیت قابل قبول انجام دهید. همان طور که می دانید این دستگاه در انواع ذغالی، برقی و گازی موجود است و اغلب افراد تمایل دارند با خرید باربیکیو گازی ذغالی از نوع چندمنظوره آن بهره مند شوند. بهتر است قبل از خرید این دستگاه چند سوال مهم از خود بپرسید تا از انتخاب تان مطمئن شوید. نخست اینکه قصد دارید آن را در چه مکانی قرار دهید؟ آیا می خواهید قابل حمل باشد یا ثابت؟

معمولا باربیکیوهای گازی قابل حمل هستند اما به دلیل استفاده از گاز شهری نمی توان از آن ها در مکان هایی مانند پارک استفاده کرد مگر آنکه کپسول گاز مایع با خود همراه داشته باشید. به همین دلیل افراد با خرید باربیکیو گازی و ذغالی، خیال خود را از این بابت راحت می کنند و در شرایطی که دسترسی به گاز وجود ندارد از ذغال برای روشن کردن باربیکیو گازی استفاده می کنند.

بهترین باربیکیو گازی را می توان به اشکال متنوعی از جمله انواع باربیکیو سنگی، آجری، سیمانی و … طراحی کرد و در محوطه ویلا قرار داد. در حال حاضر طرح های آجری برای محیط های باز گزینه بهتری هستند. زیرا آجر یکی از متریال های سازگار با شرایط آب و هوایی محسوب می شود که البته از ظاهری زیبا و منحصر به فرد نیز برخوردار است. جالب است بدانید که باربیکیو گازی گزینه مناسبی برای محیط های آپارتمانی محسوب می شود. این دستگاه به شکل ایستاده طراحی می شود تا طبخ غذا همراه با دود نباشد. عدم ریختن چربی و آب گوشت بر روی شعله های آتش باعث می شود که طبخ غذا با کمترین میزان بو و دود همراه باشد.

بهترین باربیکیو گازی

چگونه بهترین باربیکیو گازی را انتخاب کنیم؟

استفاده از بهترین جنس برای تولید بدنه

باربیکیو جزو دستگاه هایی به شمار می رود که در معرض حرارت زیاد و مستقیم قرار دارد. به همین دلیل باید جنس بدنه آن بسیار مقاوم باشد. در صورتی که متریال نامرغوب در تولید آن استفاده شود شاهد تغییر حالت و دفرمه شدن آن بعد از مدت کوتاهی خواهیم بود و به دنبال آن تخریب و پوسیدگی دستگاه را به همراه خواهد داشت. در حال حاضر بهترین انتخاب برای تولید بدنه باربیکیو، استیل، فولاد، آلومینیوم، ورق گالوانیزه و چدن است. فولاد لعابدار در برابر عواملی همچون رطوبت نیز مقاوم است. برند یوزتک استیل با تولید باربیکیوهای مدرن و استفاده از مواد اولیه باکیفیت، تلاش کرده تا به جایگاه قابل قبولی در بازار برسد و روز به روز اعتماد مشتریان به این برند خوشنام بیشتر شود.

ساختار بدنه محکم و بادوام

پس از آنکه بدنه دستگاه را مورد ارزیابی قرار دادید نوبت به این می رسد که به سراغ ساختار آن بروید. ساختار بدنه باربیکیو باید بسیار محکم شود و هنگامی که مواد غذایی را درون آن قرار دهید درب آن به خوبی کیپ شود. وجود فاصله و درز بین درب و بدنه دستگاه، باعث بیرون رفتن حرارت از آن شده و اجازه نمی دهد تا مواد غذایی مانند گوشت و کباب، مغزپخت شوند.

برخی از افراد تصور می کنند که ساختار بدنه در انتخاب بهترین باربیکیو گازی اهمیتی ندارند. در حالی که این باور اشتباه باعث می شود که بعد از مدتی شاهد عدم کارکرد مناسب دستگاه باشند و مجبور به تعمیر یا تعویض آن شوند. برای آنکه از استحکام بدنه مطمئن شوید در هنگام خرید باید باربیکیو را با دست تکان دهید. اگر شاهد لرزش و تولید صدا در آن بودید به این معناست که از دوام کافی برخوردار نیست و باید به سراغ نمونه های مرغوب تر آن بروید.

خرید باربیکیو لوکس

مجزا بودن قطعات

یکی از مواردی که اغلب افراد در هنگام خرید باربیکیو آیلند یا سایر مدل های باربیکیو به آن بی توجه هستند مجزا بودن قطعات است. دستگاه هایی که از قطعات مجزا برخوردار هستند یک ویژگی مهم دارند و آن هم این است که در صورت خرابی یکی از قطعات، می توان آن را جدا و تعمیر کرد. اما دستگاه هایی که تمام قطعات به یکدیگر متصل هستند فاقد این ویژگی می باشند و در صورت خرابی، افراد دچار دشواری در حمل و نقل و تعمیر آن خواهند شد.

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

تولید باربیکیو در ابعاد مناسب

ابعاد بهترین باربیکیو گازی بر اساس نیاز شما می باشد. اگر می خواهید دستگاه را در محیط های کوچک مانند تراس، بالکن و .. قرار دهید بهتر است از ابعاد 45 الی 80 سانتی متر استفاده کنید. تا علاوه بر جایگذاری دستگاه در مکان موردنظر، فضای کافی برای تردد افراد نیز مهیا باشد. اما اگر می خواهید آن را در فضاهای گسترده مانند روف گاردن، محوطه ویلا یا باغ قرار دهید می توانید آن را تا ابعاد 125 سانتی متر نیز تهیه کنید. سفارش ساخت باربیکیو به برندهای معتبر توصیه می شود. زیرا این برندها با درنظر گرفتن نیازهای مشتری اقدام به تولید می کنند و از خدمات پس از فروش و پشتیبانی برخوردار هستند.

استفاده از متریال مناسب برای صفحه گریل

مواد غذایی موردنظر برای طبخ بر روی صفحه گریل قرار می گیرند. جنس این صفحه اهمیت زیادی دارد زیرا باید قادر به نگهداری حرارت در خود باشد و بدون شعله مستقیم، غذا را طبخ کند. این صفحات در دو نوع شبکه ای و مسطح طراحی و تولید می شوند که هر کدام از آن ها می تواند کاربرد ویژه ای  داشته باشد. بهترین متریال برای تولید صفحات گریل، چدن، آهن و استیل است. غالبا چدن از قیمت بالاتری برخوردار می باشد.

برای مشاهده قیمت های انواع باربیکیو میتوانید کاتالوگ زیر را دانلود کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *