باربیکیو گازی یا ذغالی

باربیکیو گازی یا ذغالی ؟ کدام بهتر است؟

یکی از سوالاتی که اغلب مشتریان با آن مواجه هستند این است که باربیکیو گازی یا ذغالی ؟ کدام یک گزینه بهتری می باشد؟ واقعیت این است که انتخاب دستگاه پخت غذا از جمله باربیکیو، بر اساس نیاز افراد انجام می شود. اگر در خانه ای زندگی می کنید که یک فضای باز مانند حیاط یا روف گاردن دارد می توانید از باربیکیو ذغالی استفاده کنید تا دود حاصل از طبخ غذا به فضای داخلی خانه وارد نشود. اما اگر در یک محیط کوچک مانند آپارتمان زندگی می کنید بهتر است از باربیکیو گازی استفاده کنید. البته باربیکیو برقی نیز از دیگر گزینه های مناسب برای محیط های آپارتمانی می باشد.

باربیکیو گازی یا ذغالی

باربیکیو گازی یا ذغالی ؟

باربیکیو گازی یا ذغالی ؟ هر کدام از آن ها چه ویژگی هایی دارند و محاسن و معایب هر کدام چیست؟ اغلب مشتریان در هنگام خرید باربیکیو گازی ذغالی دچار سردرگمی و تردید می شوند. تنوع باربیکیو گازی و ذغالی در بازار از نظر کاربرد، برند، طراحی و … بسیار زیاد است. به همین دلیل توصیه می کنیم قبل از هر اقدامی نیاز خود را بسنجید. زمانی که نام کباب به میان می آید ذهن ما به سمت منقل های قدیمی و روش پخت سنتی می رود. باربیکیو ذغالی نسخه جدیدی از منقل های قدیمی باشد که ظاهر زیباتری به خود گرفته است. اما کاربرد آن فرقی نکرده است. باربیکیو گازی از نظر تجهیزات و عملکرد، متفاوت از باربیکیو ذغالی می باشد.

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

دلیل انتخاب باربیکیو گازی

نخستین دلیلی که باعث می شود افراد به سراغ انتخاب و خرید باربیکیو گازی بروند سهولت استفاده از آن است. در این دستگاه تجهیزاتی از جمله شیر و سوئیچ تعبیه شده است که کافیست برای روشن کردن باربیکیو آن ها را بچرخانید. استفاده از این دستگاه باعث می شود که دود زیادی تولید نشود و بتوان از آن در مکان های کوچک نیز استفاده کرد. حرارتی که توسط باربیکیو گازی تولید می شود از نوع حرارت مستقیم است که مدت زمان طبخ غذا را کاهش می دهد.

مزایا باربیکیو گازی

اولین موردی که در خصوص مزایا باربیکیو گازی وجود دارد سهولت در طبخ غذاست. این دستگاه از ایمنی بالایی برخوردار است به شرط آنکه آن را از برندهای معتبر همچون برند یوزتک استیل انتخاب کنید. باربیکیوهای گازی در مدل های مختلف طراحی و تولید می شوند و شما می توانید مواردی همچون میزان حرارت را در طول پخت غذا تنظیم کنید. این دستگاه ها از 2 یا 3 مشعل برخوردار هستند و حرارت به طور یکنواخت در زیر غذا پخش می شود. این موضوع باعث پخت یکدست انواع کباب و گوشت خواهد شد. در خصوص قیمت باربیکیو گازی یا ذغالی باید بگوییم که قیمت دستگاه های گازی گران تر است. زیرا از تجهیزات و فناوری پیشرفته تری در آن استفاده شده است.

معایب باربیکیو گازی

یکی از ایراداتی که می توان به باربیکیوهای گازی نسبت داد این است که باید در هنگام طبخ غذا، درب آن را ببندید تا گوشت و کباب به خوبی مغزپخت شوند. در غیر این صورت ممکن است با کبابی مواجه شوید که مغز آن هنوز خام است و خوردن آن خوشایند نیست. برخی از برندهای تولید کننده باربیکیو به منظور جبران این ایراد از صفحات سرامیکی بر روی دستگاه استفاده کرده اند. اما این صفحات نمی تواند باعث برشته کردن استیک یا تکه های بزرگ گوشت شود.
باربیکیو گازی یا ذغالی

دلیل انتخاب باربیکیو ذغالی

باربیکیو ذغالی یا منتقل های مدرن با وجود سادگی هنوز هم طرفداران بی شماری دارند و بسیاری از مشتریان با انتخاب آن تلاش می کنند تا طعم غذا را بهبود ببخشند. قطعا ذغال به دلیل طعم دودی و همه پسند، غذای لذیذتری برای شما آماده می کند. به جرات می توان گفت که باربیکیو ذغالی به عنوان یک دستگاه همه کاره شناخته می شود. اما اگر بخواهید زمان طبخ غذا را با باربیکیو گازی بسنجید باید بگوییم که زمان طبخ غذا با دستگاه های ذغالی بیشتر است و باید صبور باشید. زیرا حرارتی که از ذغال ساطع می شود از نوع حرارت غیر مستقیم است.

مزایا باربیکیو ذغالی

باربیکیو گازی یا ذغالی ؟ منبع سوخت باربیکیوهای ذغالی، ذغال است که در انواع مختلف در بازار وجود دارد. شیوه روشن کردن آن نیز متنوع می باشد که برخی از افراد از بنزین یا نفت و برخی دیگر از ژل های آتش زنه استفاده می کنند. قطعا نفت می تواند طعم بهتری ایجاد کند. زیرا در برخی از مواقع شاهد تغییر طعم غذا به دلیل استفاده از ژل های آتش زنه می باشیم. در هر صورت بهتر است ماده غذایی را با ذغال فاصله دهید و از نزدیک کردن بیش از حد آن جلوگیری کنید تا طعم ماده روشن کننده به غذا منتقل نشود. از مزایا باربیکیو ذغالی این است که مواد غذایی به خوبی بر روی آن پخته می شود و طعم بی نظیری پیدا می کند. در اغلب رستوران ها و فست فودها، کباب، گوشت و همبرگر را بر روی این دستگاه طبخ می کنند. لازم به ذکر است که باربیکیو آیلند می تواند به طور همزمان ذغالی یا گازی باشد. اگر می خواهید که ماده غذایی به خوبی بر روی باربیکیو ذغالی پخته شود باید در حین طبخ سیخ ها را بچرخانید.

معایب باربیکیو ذغالی

افرادی که قصد دارند آشپزی با باربیکیو ذغالی را انجام دهند باید در این زمینه مهارت داشته باشند تا بتوانند به خوبی حجم ذغال و میزان آتش را تنظیم کنند. معمولا این دستگاه ها دود زیادی در حین طبخ غذا از خود تولید می کنند به همین دلیل استفاده از آن ها در مکان های کوچک مانند آپارتمان توصیه نمی شود. اما اگر بتوانید آن را در بالکن، تراس یا روف گاردن قرار دهید هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت. زمان طبخ غذا با این دستگاه مقداری طولانی است. به همین دلیل اگر می خواهید زمان زیادی را در کنار دوستان خود بگذرانید بهتر است از باربیکیو گازی استفاده کنید.

برای مشاهده قیمت های انواع باربیکیو میتوانید کاتالوگ زیر را دانلود کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *