باربیکیو چند کاره چیست ؟

هدف از خرید باربیکیو چند کاره چیست ؟ باربیکیوهای چندکاره به دستگاه هایی گفته می شود که می توانند به طور همزمان از چند منبع برای روشن شدن و پخت غذا استفاده کنند. رایج ترین نوع باربیکیو چندکاره، باربیکیو گازی و ذغالی می باشد. افراد با خرید باربیکیو گازی ذغالی یا باربیکیو آیلند تلاش می کنند تا در هزینه های خود صرفه جویی کنند و اصطلاحا با یک تیر دو نشان بزنند. زیرا امکان استفاده از گاز و ذغال در این دستگاه ها امکان پذیر می باشد. در این مطلب قصد داریم که بگوییم باربیکیو چند کاره چیست و چه ویژگی ها و مزایایی دارد.

باربیکیو چند کاره چیست

انواع باربیکیو چندکاره

آشنایی با انواع باربیکیو چندکاره​ غذاهای کباب شده و گریل شده از طعم بسیار دلچسبی برخوردار هستند. زیرا به نحوی طبخ می شوند که با ذائقه افراد سازگار هستند. ابزارهای مختلفی برای طبخ غذا وجود دارد که می توان به کباب پزهای برقی، ماهیتابه رژیمی و … اشاره کرد. اما باربیکیوها به دلیل استفاده از آتش، قادرند غذا را با کیفیت و طعم بهتری آماده کنند. به همین دلیل غذاهایی که به شیوه باربیکیو آماده می شوند گزینه مناسبی برای دورهمی ها و مهمانی های خانوادگی می باشند. مدل های مختلف باربیکیو چند کاره چیست ؟ باربیکیوها در انواع مختلف مانند گازی، ذغالی و برقی طراحی وساخته می شوند.
باربیکیوهای تک کاره همان دستگاه هایی هستند که فقط با یک منبع انرژی کار می کنند. اما مدل های باربیکیو چند کاره از چند منبع استفاده می کنند. به طور مثال باربیکیو گازی و ذغالی جزو دستگاه های چندکاره محسوب می شوند. اغلب آن ها از صفحه گریل نیز برخوردار هستند و می توانند علاوه بر آماده سازی غذا با حرارت ذغال یا گاز، سبزیجات یا قارچ را نیز بروی صفحه گریل قرار دهید تا آماده شوند. مدت زمانی که برای پخت گوشت و انواع کباب مورد نیاز است طولانی تر از سبزیجات و ماهی می باشد. به همین دلیل باید این نوع از مواد غذایی را به طور جداگانه و با دماهای مختلف طبخ کنید.
از مهم ترین مزایای باربیکیو چند کاره ( ذغالی، گازی ) این است که می توانید به راحتی آن را حمل کنید و از ذغال برای روشن کردن دستگاه در هنگام مسافرت و گردش استفاده کنید. اما برای بهره مندی از گاز، باید دستگاه را در جای ثابت مانند حیاط، تراس، بالکن، روف گاردن و … قرار دهید. حمل کپسول گاز در فضای آزاد خطرات جانبی به همراه دارد.

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

مهم ترین ویژگی های باربیکیوهای چند کاره

ابعاد مناسب

یک باربیکیوی چند کاره و ایده آل باید از ابعاد مناسبی برخوردار باشد تا کارایی آن بهبود پیدا کند. این دستگاه بر اساس سفارش شما ساخته می شود و قطعا هر ابعادی که مدنظرتان باشد در ساخت آن لحاظ می شود. اما باید توجه داشته باشید که محل قرارگیری دستگاه کجاست؟ آیا می خواهید آن را در یک فضای بزرگ مانند حیاط و روف گاردن قرار دهید؟ آیا مکان مورد نظر شما تراس و بالکن است؟ قرار دادن باربیکیوی بزرگ در فضاهای کوچک مشکلات زیادی را به وجود می آورد که مهم ترین آن مشکلات مربوط به ایمنی است. در مطالب قبل بارها ذکر کردیم که در فضاهای کوچک، باید از دودکش برای باربیکیو استفاده کنید تا دود ناشی از پخت غذا به فضای داخلی خانه منتقل نشود. به همین دلیل باید ابعاد محیط و ابعاد دستگاه با یکدیگر هماهنگ و سازگار باشد.

باربیکیو چند کاره چیست

منطبق با نیاز

منظور از نیازسنجی در خرید باربیکیو چند کاره چیست ؟ هنگامی که شما به فروشگاه برای خرید این دستگاه مراجعه می کنید با مدل‌های باربیکیو چند کاره مواجه می شوید که در ابتدای مطلب به آن ها اشاره کردیم. قبل از خرید باید ابتدا نیاز خود را در نظر بگیرید. علاوه بر نوع منبع سوخت، شاهد تنوع در ساختار باربیکیوها نیز هستیم. به طور مثال برخی از آن ها به شکل رومیزی و برخی دیگر به شکل ایستاده طراحی شده اند. انتخاب هر کدام از این مدل ها ارتباط مستقیمی با نیاز شما دارد.
اگر می خواهید آن را در فضای بیرونی قرار دهید پس باید به سراغ مدل های ایستاده بروید. مدل های رومیزی برای فضاهای داخلی از جمله آشپزخانه مناسب هستند. اما توصیه می کنیم باربیکیو گازی و ذغالی را در فضای داخل خانه قرار ندهید. زیرا دود حاصل از پخت غذا در خانه پراکنده می شود و آسایش ساکنین را سلب می کند. نوعی از کباب پز وجود دارد که با انرژی برق کار می کند. این دستگاه ها برای آشپزخانه مناسب تر هستند.

امکان حمل و جابجایی

مهم ترین ویژگی‌های باربیکیوهای چند کاره این است که قابلیت جابجایی داشته باشد. لازم به ذکر است که اگر به دنبال خرید دستگاهی هستید که بتوانید آن را در مسافرت و گردش با خود همراه کنید باید به سراغ دستگاه هایی با ابعاد کوچک تر بروید. زیرا حمل دستگاه های بزرگ نه تنها دشوار است بلکه امکان آسیب به آن در حین جابجایی نیز وجود دارد. بهتر دستگاه از نوع ذغالی و گازی باشد تا بتوانید در فضای بیرون از خانه از ذغال، هیزم و چوب برای روشن کردن آن استفاده کنید.

باربیکیو چند کاره چیست

تولید شده توسط برند معتبر

توصیه می کنیم خرید یا سفارش باربیکیو چندکاره را از برندهای معتبر انجام دهید. دلیل این کار در خرید باربیکیو چند کاره چیست؟ مهم ترین دلیل آن است که برندهای معتبر از متریال با کیفیت، طراحی منحصر به فرد و گارانتی در محصولات خود استفاده می کنند. به طور مثال برند یوزتک استیل از استیل ضد زنگ و مقاوم در بدنه دستگاه استفاده می کند و این امر می تواند عمر دستگاه را به شدت افزایش دهد. ناگفته نماند که به جز متریال، شیوه نگهداری افراد از دستگاه نیز در طول عمر آن تاثیرگذار است. استفاده از کاورهای مقاوم، عدم قراردادن دستگاه در معرض رطوبت و … جزو این عوامل محسوب می شوند.

برای مشاهده قیمت های انواع باربیکیو میتوانید کاتالوگ زیر را دانلود کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *