باربیکیو ذغالی دیواری چیست

باربیکیو ذغالی دیواری چیست و چه کاربردی دارد؟

منظور از باربیکیو ذغالی دیواری چیست ؟ باربیکیو دیواری علاوه بر زیبایی و ظاهری شکیل، برای مکان هایی کاربرد دارد که از فضای کمی برخوردارند و نمی توانند از دستگاه های بزرگ برای باربیکیو کردن انواع مواد غذایی استفاده کنند.

باربیکیو ذغالی دیواری چیست ؟

باربیکیو ذغالی دیواری چیست و چرا در برخی از مکان ها از آن استفاده می شود؟ باربیکیو دیواری یکی از جدیدترین مدل های باربیکیو می باشد که نه تنها در مکان های کوچک و کم متراژ، بلکه در محوطه های بزرگ مانند روف گاردن نیز قابل نصب است. این دستگاه فضای زیادی را اشغال نمی کند و به شما این امکان را می دهد که بتوانید بعد از اتمام طبخ غذا، آن را جمع آوری کنید و به دیوار بچسبانید. در حال حاضر می توان از این دستگاه به جای باربیکیو آیلند نیز استفاده کرد. باربیکیو آیلند یک دستگاه بزرگ برای طبخ انواع غذا می باشد که معمولا در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرد. این باربیکیو دارای تمام تجهیزات و امکانات است.

ویژگی های باربیکیو ذغالی دیواری چیست ؟ این دستگاه باید علاوه بر داشتن سینی قطره چکان با قابلیت حمل از سایر ویژگی ها همچون طراحی قفسه و کشو برای نظم دهی به وسایل، میله یا صفحه گریل برای طبخ غذا بدون سیخ، دما سنج، قابلیت تا شوندگی و … برخوردار باشد. همان قدر که عدم زنگ زدگی و فرسودگی در باربیکیو گازی و ذغالی از نوع آیلند اهمیت دارد باید به این خصوصیت در باربیکیو دیواری نیز توجه داشته باشیم. این دستگاه همانند سایر دستگاه ها در فضای باز تعبیه می شود و عوامل مخرب محیطی می تواند بر طول عمر آن تاثیرگذار باشند.

باربیکیو ذغالی دیواری چیست

محل قرارگیری و نصب باربیکیو دیواری ذغالی

همان طور که از نام این دستگاه پیداست بر روی دیوار نصب می شود تا بتواند بستری مناسب برای طبخ غذا در اختیار شما قرار دهد. نحوه کار با آن مانند سایر باربیکیوهای ذغالی است و تنها تفاوت در محل قرارگیری آن می باشد. جالب است بدانید که باربیکیو دیواری قابلیت تاشوندگی دارد و افراد می توانند بعد از اتمام پخت غذا، صفحه گریل را از آن جدا کنند و بدنه را به دیوار بچسبانند. برخی از باربیکیوهای دیواری به نحوی طراحی می شوند که می توان آن ها را از دیوار جدا و به مکانی دیگر حمل کرد.

ایجاد طعمی فوق العاده

طعمی که باربیکیو ذغالی به غذا می دهد با هیچ وسیله دیگری بدست نمی آید. در باربیکیو ذغالی حرارت زیادی از سوی ذغال ایجاد می شود و به طور غیر مستقیم وارد بافت گوشت می شود. از آنجایی که این حرارت کاملا غیرمستقیم است آب میان بافتی گوشت را از بین نمی برد و می تواند یک غذای آبدار و کاملا پخته شده را در اختیار شما قرار دهد. پخت غذا با سایر روش ها از جمله باربیکیو گازی یک ایراد عمده دارد و آن هم این است که با تولید حرارت مستقیم، آب گوشت را از بین می برد و در نهایت غذا کاملا خشک و برشته می شود. برخی از افراد تمایلی به صرف غذاهای خشک ندارند اما برای برخی دیگر خوشایند است.

حفظ مواد مغذی

منظور از حفظ مواد مغذی در استفاده از باربیکیو ذغالی دیواری چیست ؟ حتما می دانید که تنها دلیل طبخ غذا بر روی باربیکیو، طعم لذیذ آن نیست. بلکه این روش از پخت قادر است تمام مواد مغذی گوشت، کباب، مرغ و … را در آن نگه دارید. به طور مثال از مهم ترین مواد مغذی موجود در گوشت می توان به ریبوفلاوین و تیامین اشاره کرد. این مواد در هنگام طبخ غذا با باربیکیو ذغالی بهتر حفظ می شوند تا باربیکیو گازی، فر و … !

باربیکیو ذغالی دیواری چیست

تولید چربی کمتر

هنگامی که انواع گوشت یا کباب را درون ماهی تابه طبخ می کنید چربی زیادی از خود تولید می کند و به دلیل فرآیندی که در این روش طی می شود، چربی مورد نظر به طور مجدد به گوشت جذب می شود. اما زمانی که گوشت را بر روی سیخ یا صفحه گریل قرار می دهید چربی از آن خارج نخواهد شد و در نهایت نیازی به اضافه کردن روغن یا کره به آن احساس نمی شود. به همین دلیل می توانید با استفاده از باربیکیو ذغالی ، یک غذای سالم و مقوی میل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *