باربیکیو ذغالی باغی

باربیکیو ذغالی باغی چیست؟

منظور از باربیکیو ذغالی باغی چیست؟ در حال حاضر استفاده از باربیکیو باغی بسیار رواج پیدا کرده و افراد زیادی تمایل دارند تا از این روش برای طبخ غذاهای خود استفاده کنند. باربیکیوها از انواع مختلفی برخوردارند که یکی از آن ها باربیکیو ذغالی باغی می باشد. در این مطلب قصد داریم به بررسی این دستگاه و ویژگی های مختلف آن بپردازیم.

باربیکیو ذغالی باغی

باربیکیو ذغالی باغی

آیا با باربیکیو ذغالی باغی آشنا هستید؟ باربیکیو ذغالی باغی یکی از ده ها و شاید صدها نوع باربیکیو می باشد که می تواند نیاز شما را به یک دستگاه طبخ غذای عالی تامین کند. اگر مطالب قبلی وب سایت ما را دنبال کرده باشید به خوبی با باربیکیو رومیزی، باربیکیو آیلند و … آشنا هستید. وجود این میزان از تنوع باعث می شود تا افراد در هنگام خرید باربیکیو گازی ذغالی دچار سردرگمی شوند. یکی از مدل های پرطرفدار در بازار ، باربیکیو باغی می باشد.

اجزای بکار رفته در باربیکیو باغی شامل محفظه آتش، پایه، دیواره، صفحه یا میله های گریل و محفظه ذغال می باشد. اگر باربیکیویی را انتخاب کرده باشید که گازی و ذغالی باشد شاهد وجود محفظه گاز در آن نیز خواهیم بود. امروزه اغلب خریداران ترجیح می دهند برای صرفه جویی در هزینه های خود، نوع دوکاره این دستگاه را انتخاب کنند.

 

معرفی انواع باربیکیو ذغالی باغی

باربیکیو باغی آجری

یکی از زیباترین و در عین حال محبوب ترین باربیکیوهای باغی، نوع آجری آن است. این گزینه برای افرادی که تمایل دارند اوقات فراغت خود را در فضای باز بگذرانند عالی است. باربیکیو آجری نسبت به سایر باربیکیوها از فضای بیشتری برخوردار می باشد و می توانید حجم بیشتری از غذا را در مدت زمانی کوتاه تر آماده کنید. پخت و پز با این دستگاه لذتی دارد که نمی توان به سادگی از آن گذشت. به همین علت امروزه اغلب مهندسین و معماران، فضایی را در محوطه ویلا، روف گاردن، حیاط و … در نظر می گیرند تا بتوان این دستگاه را به راحتی در آن قرار داد. وجود یک باربیکیو آجری در محوطه ویلا، منظره ای بسیار عالی و چشمگیر ایجاد می کند.

باربیکیو سیمانی

از دیگر انواع باربیکیو باغی می توان به نوع سیمانی آن اشاره کرد. همان طور که از نام آن پیداست از جنس سیمان طراحی و ساخته می شود. بهتر است برای این دستگاه ها، سایه بان و دودکش تعبیه کنید تا دود ناشی از پخت انواع کباب و گوشت به سمت بالا هدایت شود. معمولا ساخت باربیکیو سیمانی باغی، از نظر هزینه برای افراد مقرون به صرفه تر خواهد بود. نکته مهمی که باید در هنگام کار با دستگاه های سیمانی مدنظر داشته باشید این است که زمان گرم شدن آن نسبت به سایر دستگاه ها بیشتر است و باید زمان بیشتری را صرف آن کنید.

مهم ترین نکات نگهداری از باربیکیو باغی

تمیز کردن صفحه گریل

پس از آنکه طبخ و سرو غذا با باربیکیو ذغالی باغی به اتمام رسید باید اقدام به تمیز کردن صفحه گریل آن کنید. زیرا در حین طبخ غذا، شاهد ریختن چربی و آب بر روی صفحه گریل یا میله های آن هستیم. همچنین در بسیاری از مواقع تکه های غذا به آن می چسبد. چسبیدن باقی مانده غذا بر روی صفحه گریل باعث می شود که در طبخ های بعدی با دود شدید و بوی نامطبوع مواجه شوید که این امر می تواند بر روی طعم کباب تاثیر ناخوشایند داشته باشد.

ممکن است به مرور زمان با زنگ زدگی بخش های مختلف دستگاه مواجه شوید. برای جلوگیری از این مشکل، بعد از خاموش کردن و خنک شدن باربیکیو، چند قطره روغن گیاهی بر روی آن اسپری کنید. بسیاری از افراد در هنگام خرید باربیکیو هیچ اطلاعات و دانشی ندارند. به همین علت دستگاهی را خریداری می کنند که از متریال نامرغوب تولید شده و به مرور زمان دچار اکسیداسیون می شود. اگر می خواهید یک خرید موفق را تجربه کنید به سراغ محصولات برند یوزتک استیل بروید. محصولات این برند در چند نوع استاندارد، سفارشی و … طراحی و تولید می شوند.

خالی کردن خاکسترهای ذغال

یکی از کارهایی که توسط اغلب افراد مورد غفلت واقع می شود خالی کردن خاکسترهای باربیکیو ذغالی بعد از اتمام کار است. هنگامی که خاکسترها در کف باربیکیو باقی می مانند گرد و غبار، بوی نامطبوع و … در فضا پخش می شود. برخی از افراد در هنگام طبخ بعدی، ذغال ها را بر روی خاکسترهای قبلی قرار می دهند. توصیه می کنیم به هیچ عنوان این کار را انجام دهید تا طعم کباب شما لذیذ شود.

باربیکیو ذغالی باغی

کلام آخر!

پیشنهاد می کنیم قبل از قرار دادن مواد غذایی درون باربیکیو ذغالی باغی، آن را به مدت 10 دقیقه روشن کنید تا به خوبی گرم شود. این کار باعث می شود تا در حین پخت غذا بتوانید اوضاع را بهتر مدیریت کنید. اگر می خواهید غذاهایی مانند مرغ، برگر و … طعم بهتری در هنگام گریل کردن به خود بگیرند بهتر است صفحه گریل را با کمی روغن چرب کنید. اما فراموش نکنید که دلیل ابداع این دستگاه، تهیه غذاها به روش رژیمی بوده و نباید از روغن زیاد استفاده کنید.

اغلب خریداران دستگاه های باربیکیو ترجیح می دهند نوع کابینت خور آن را انتخاب کنند تا از فضای کافی برای قرار دادن وسایل آشپزی برخوردار باشند. بدین منظور می توانید هزینه بیشتری بپردازید و دستگاهی را انتخاب کنید که علاوه بر کابینت، دارای قفسه های نظم دهنده، سینک، میز و .. نیز باشد. این نوع از باربیکیوها از ظاهر و جلوه زیباتری نیز برخوردارند.

برای مشاهده قیمت های انواع باربیکیو میتوانید کاتالوگ زیر را دانلود کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *