باربیکیو دیواری چیست

مهم ترین نکات در هنگام خرید باربیکیو دیواری چیست ؟ باربیکیو دیواری را می توان به عنوان یکی از دستگاه های مدرن برای طبخ غذا دانست. این نوع از باربیکیو گازی و ذغالی برای مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرند که از مساحت کوچکی برخوردار هستند و نمی توان از دستگاه های بزرگ در آن محیط استفاده کرد. با ما همراه باشید تا به جوانب مختلفی از این سوال که  ” باربیکیو دیواری چیست ؟ ” بپردازیم.

باربیکیو دیواری چیست ؟

قبل از آنکه بگوییم باربیکیو دیواری چیست ، یک سوال مهم از شما می پرسیم. آیا تا به حال شده که قصد خرید باربیکیو گازی ذغالی را داشته باشید اما به دلیل محدودیت در فضا، از خرید آن منصرف شده باشید؟ نه تنها شما بلکه بسیاری از افراد با زندگی در آپارتمان های کوچک، از برخی امکانات محروم شده اند. اما نگران نباشید. زیرا هدف اصلی از ساخت باربیکیو دیواری این است که در فضاهای کوچک نصب شوند و تجربه طبخ غذایی دلچسب را برای شما فراهم کنند. این دستگاه ها به نحوی طراحی شده اند که فضای اضافه اشغال نمی کنند و افراد می توانند به راحتی آن ها را در تراس یا بالکن قرار دهند. اما این موضوع به این معنا نیست که باربیکیوهای دیواری را نمی توان در روف گاردن یا حیاط نصب کرد. بلکه هیچ محدودیتی در این امر نخواهید داشت.

باربیکیو دیواری چیست ؟ این دستگاه نوعی کباب پز است که بر روی دیوار نصب می شود. کاربرد آن مانند سایر باربیکیوهاست و تنها تفاوت آن، در محل نصب است. نحوه طراحی آن به این شکل است که تاشو می باشد و می توانید بعد از اتمام طبخ، صفحه گریل را از روی آن جدا کنید و بدنه را به دیوار بچسبانید. برخی از مدل های باربیکیو دیواری، قابلیت جابجایی و حمل دارند و می توانید آن را جدا کنید و در مکان های دیگر مورد استفاده قرار دهید.

ویژگی های باربیکیو دیواری

معمولا باربیکیو دیواری را به شکل گرد می سازند و از دو عدد میز کار تاشو در کنار آن استفاده می کنند. این دستگاه توسط برندهای مختلف از جمله باربیکیو یوزتک استیل و باربیکیو آیلند تولید می شود که دارای ویژگی های زیر است.

  • به منظور راحتی در تمیز کردن باربیکیو از یک سینی قطره چکان استفاده می شود. این سینی قابل حمل است و می توانید بعد از اتمام طبخ آن را از دستگاه جدا کرده و اقدام به شستن آن کنید.
  • برخی از افراد تصور می کنند که باربیکیو تاشو فاقد کشو و نظم دهنده برای قرار دادن وسایل است. در حالی که آن ها هم دارای گزینه های ذخیره سازی هستند و می توانید ابزارهای آشپزی تان را در آن قرار دهید.
  • در مدل های گازی و برقی شاهد وجود چندین شیر به منظور کنترل دما هستیم. اما اگر بخواهید از نوع ذغالی آن استفاده کنید نیازی به وجود این شیرها نمی باشد.
  • در تولید باربیکیوهای دیواری شاهد تنوع در مدل و رنگ هستیم. شما می توانید رنگ و شکل آن را بر طبق سلیقه، هماهنگی با دکوراسیون و . … انتخاب کنید و مبلغ آن را بپردازید. قطعا انتخاب باربیکیوهایی با طرح و رنگ ویژه، نیازمند پرداخت هزینه بیشتر است.
  • باربیکیوهای دیواری در برابر عوامل محیطی از جمله اکسیداسیون و خوردگی مقاوم هستند. زیرا غالبا در محیط های باز نگهداری می شوند و در معرض مشکلات محیطی قرار دارند. به همین دلیل جنس بدنه آن ها از ورق گالوانیزه یا استیل ضد زنگ تولید می شود.
  • در برخی از مدل های باربیکیو از دماسنج استفاده می شود تا میزان دما به راحتی قابل کنترل باشد. در هنگام سفارش این دستگاه می توانید از تولیدکننده باربیکیو بخواهید که دماسنج در دستگاه تعبیه کند.

 

 

 

مزایای باربیکیو دیواری چیست ؟

ایجاد طعم فوق العاده و دلچسب

طعمی که به واسطه باربیکیو به غذا داده می شود توسط هیچ دستگاه دیگری ایجاد نمی شود. به همین دلیل این طعم در سراسر جهان محبوب و دوست داشتنی است. باربیکیو دیواری قادر است انواع گوشت و کباب را به نحوی طبخ کند که آب میان بافتی آن از بین نرود. اگر می خواهید از نوع ذغالی آن استفاده کنید می توانید علاوه بر ذغال از چوب هم برای روشن کردن دستگاه بهره بگیرید. در مطالب قبلی وب سایت در خصوص انتخاب بهترین ذغال برای باربیکیو صحبت کردیم.

حفظ مواد مغذی غذا

بسیاری از افراد تصور می کنند که محبوبیت طبخ غذا با باربیکیو فقط به دلیل طعم دلپذیر آن است. در حالی که تحقیقات نشان داده پخت غذا بدون روغن می تواند مواد مغذی آن را حفظ کند و برای سلامت جسمانی بدن فواید بیشتری به همراه داشته باشد. این موضوع نه تنها در طبخ گوشت و کباب بلکه در انواع سبزیجات نیز صدق می کند. سبزیجاتی که دارای آب کم هستند مانند کلم بروکلی، مارچوبه و …. طعم بی نظیری پیدا می کنند.

تفاوت باربیکیو و کباب پز

تولید چربی کمتر

حتما تا به حال پخت گوشت در تابه را امتحان کرده اید. در این روش شاهد آزاد شدن مقدار زیادی از چربی هستید و در نهایت چربی به طور مجدد به گوشت باز می گردد. اما هنگامی که گوشت را بر روی صفحه گریل قرار می دهید چربی آن بعد از آزاد شدن بر روی سینی می چکد اما آب گوشت از بین نمی رود. این امر می تواند یک تکه گوشت آبدار را برای شما به ارمغان بیاورد. هم اکنون که به پاسخی جامع و کامل برای این سوال که ” باربیکیو دیواری چیست ؟ ” رسیدید امیدواریم که انتخاب بهتری داشته باشید.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *