انواع کباب‌پز بر اساس منبع سوخت

بررسی انواع کباب پز بر اساس منبع سوخت

 انواع کباب پز بر اساس منبع سوخت شامل گازی، ذغالی، برقی و هیزمی می باشد. کباب پز که همان باربیکیو می باشد در ابتدا نام یک روش پخت غذا بود. اما به مرور زمان به وسیله ای گفته می شد که افراد از آن برای طبخ غذاهای مختلف مانند کباب، گوشت، مرغ و … استفاده می کردند. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع کباب پز بر اساس منبع سوخت آشنا کنیم و ویژگی های هر کدام را نیز ذکر کنیم.

انواع کباب‌پز بر اساس منبع سوخت

انواع کباب پز

 انواع کباب‌پز بر اساس منبع سوخت، متریال، محل قرارگیری و … به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شوند. به طور مثال انواع کباب پز بر اساس منبع سوخت به کباب پز ذغالی، گازی، برقی طبقه بندی می شود و اغلب افراد علاقه زیادی به نوع ذغالی آن دارند. از این دستگاه برای طبخ انواع گوشت، مرغ، سبزیجات، کباب و … استفاده می شود. طعمی که توسط کباب پز ذغالی ایجاد می شود هیچ کدام از منابع سوخت قادر به ایجاد آن نخواهند بود. پارامترهای دیگری نیز برای تقسیم بندی کباب پزها نیز وجود دارد که می توان به متریال، مدل، محل نصب و … اشاره کرد. برخی از افراد که در محیط های آپارتمانی زندگی می کنند باید از کباب پزهای رومیزی و برقی استفاده کنند. زیرا ابعاد کوچک تری دارند و دود زیادی از خود تولید نمی کنند.

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

کباب پز گازی

باربیکیوهای گازی می توانند علاوه بر گاز طبیعی و شهری از کسپول های گاز مایع نیز استفاده کنند. اگر بخواهید این کباب پز را در منزل مورد استفاده قرار دهید می توانید از گاز شهری و در مسافرت و پیک نیک از کپسول ها بهره بگیرید. توجه داشته باشید که در هنگام حمل و نقل کپسول گاز نکات ایمنی را در نظر بگیرید. از مزایای باربیکیو گازی می توان به قابلیت حمل و نقل، استفاده سریع، سهولت در بکارگیری، تولید کمتر دود و بو نسبت به کباب پزهای ذغالی، قابلیت تنظیم حرارت و … اشاره کرد. به همین دلیل برخی از افراد به سراغ دستگاه هایی مانند باربیکیو گازی و ذغالی می روند. خرید باربیکیو گازی ذغالی این امکان را به افراد می دهد تا هر زمان که خواستند از سوخت مورد نظر برای طبخ انواع غذا استفاده کنند.
انواع کباب پز بر اساس منبع سوخت گاز دارای معایبی نیز هستند. برخی از افراد طعم غذاهای طبخ شده با این روش را دوست ندارند. زیرا این دستگاه نمی تواند طعم ذغالی را به غذا اضافه کند. نگهداری از کباب پز گازی از اهمیت بیشتری نسبت به سایر کباب پزها برخوردار است. در این دستگاه از تجهیزاتی مانند شیلنگ، شیر و … استفاده شده است که خراب شدن هر کدام از قطعات می تواند عملکرد کل سیستم را مختل کند. توصیه می کنیم برای نگهداری از آن از کاورهای برزنتی استفاده کنید تا بر اثر تابش مستقیم نور خورشید، بارش برف و باران و … دچار آسیب نشود.

انواع کباب‌پز بر اساس منبع سوخت

کباب پز زغالی

محبوبیت کباب پزهای ذغالی نسبت به سایر مدل ها بسیار زیاد است. طعمی که به واسطه ذغال در کباب ایجاد می شود با هیچ طعمی قابل مقایسه نیست. علاوه بر ذغال می توان از هیزم یا چوب نیز برای روشن کردن این کباب پز استفاده کرد. برخی از باربیکیوهای ذغالی دارای سوخت دوگانه هستند که در بخش قبل به آن اشاره کردیم. حرارتی که توسط هیزم، چوب یا ذغال تولید می شود از نوع حرارت غیر مستقیم است. به همین دلیل باید زمان بیشتری را برای آماده سازی مواد غذایی صرف کنید.
برخی از این کباب پزها دارای صفحه گریل از جنس چدن هستند که به شما امکان گریل کردن مواد غذایی ماند قارچ، سبزیجات، برگر و … را می دهد .از مهم ترین مزایای باربیکیو ذغالی، قابل حمل بودن آن هاست. این دستگاه ها در ابعاد مختلف ساخته می شوند و می توان به عنوان باربیکیو آیلند نیز از آن ها استفاده کرد. اگر در یک محیط کوچک مانند آپارتمان زندگی می کنید و از فضای کافی برای نصب باربیکیو برخوردار نیستید توصیه می کنیم به سراغ مدل های دیواری آن بروید.
کباب پز ذغالی در مدل های مختلف از جمله ایستاده، دیواری و … طراحی و ساخته می شود. کباب پزهای دیواری علاوه بر زیبایی، از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار هستند. به طور مثال می توانید بعد از اتمام طبخ غذا، صفحه چدنی یا گریل آن را جدا کنید و کباب پز را به دیوار بچسبانید. معمولا این دستگاه ها به شکل گرد ساخته می شوند تا زیبایی آن ها دوچندان شود.

انواع کباب‌پز بر اساس منبع سوخت

کباب پز برقی

کباب پزهای برقی از انواع کباب پز بر اساس منبع سوخت می باشند که فاقد شعله هستند. این موضوع وجه تمایز آن ها با باربیکیو گازی و ذغالی می باشد. قدرت آن مقداری کمتر است و قادر به ایجاد طعم ذغالی در غذا نمی باشند. منبع سوخت آن ها برق است و بسیار راحت تمیز می شوند. کباب پزهای برقی از ابعاد کوچکی برخوردار هستند و می توان از آن ها به شکل باربیکیو رومیزی استفاده کرد. در حین پخت مواد غذایی دود و بویی از آن تولید نمی شود و برای محیط های سرپوشیده مانند آشپزخانه و آپارتمان مناسب هستند. کباب پزهای برقی به وسیله المنت هایی که در آن ها تعبیه شده گرم می شوند و دمای مورد نیاز برای طبخ غذا را فراهم می کنند. امکان تنظیم حرارت به واسطه دکمه هایی که بر روی آن تعبیه شده امکان پذیر می باشد.

کباب پز هیزمی

همان طور که کباب پزهای ذغالی می توانند طعم دلچسبی به غذا اضافه کنند، باربیکیوهای هیزمی نیز چنین شرایطی دارند. برای کم و زیاد کردن حرارت آن ها باید میزان هیزم را تغییر دهید. لوازم مختلفی برای برافروختن آتش در هیزم وجود دارد که می توان به ژل آتش زا، روزنامه، بنزین، نفت و … اشاره کرد. این کباب پز برای استفاده در فضای باز مناسب است.

برای مشاهده قیمت های انواع باربیکیو میتوانید کاتالوگ زیر را دانلود کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *