الزام طراحی باربیکیو در ساختمان

الزام طراحی باربیکیو در ساختمان چیست؟

الزام طراحی باربیکیو در ساختمان موضوعی است که قصد داریم در این بخش به آن بپردازیم. معمولا باربیکیو در فضاهای باز ساخته می شوند تا دود حاصل از طبخ غذا آزاردهنده نباشد. فضایی که برای طراحی این بخش در نظر می گیرید از نوع سرباز یا سرپوشیده می باشد و باید برخی از فاکتورهای مهم را در آن لحاظ کنید. الزام طراحی باربیکیو در ساختمان به دلیل کاربرد، سهولت پذیرایی از مهمانان، زیبایی و … می باشد.

الزام طراحی باربیکیو در ساختمان

الزام طراحی باربیکیو در ساختمان

الزام طراحی باربیکیو در ساختمان چیست؟ چرا اغلب افراد تمایل دارند بخشی از خانه را به این دستگاه محبوب اختصاص دهند؟ با گرم شدن هوا افراد علاقه دارند تا اوقات فراغت خود را در محیط های باز بگذرانند. خوردن انواع خوراکی ها و غذاها در حین تفریح می تواند آن را لذتبخش تر کند. در کشور ایران برخی از غذاها مانند کباب طرفداران بسیار زیادی دارد و تقریبا هیچکس وجود ندارد که تمایلی به سرو کباب نداشته باشد. بهترین دستگاه برای طبخ این غذا، باربیکیو است. الزام طراحی باربیکیو در ساختمان به دلیل شبیه سازی یک فضا همانند آشپزخانه است تا بتوانیم پخت انواع غذا از جمله گوشت، سبزیجات، ماهی و … را در آن انجام دهیم.

طراحی باربیکیو در تراس

معمولا خانه های آپارتمانی دارای تراس و بالکن هستند. این بخش از ابعاد زیادی برخوردار نیست. پس چیدمان آن اهمیت پیدا می کند. زیرا باید علاوه بر قرار دادن باربیکیو، میز گریل و فضای نشیمن، آن ها را به نحوی چیدمان کنیم که کوچک تر از چیزی که هست نشان داده نشود. توصیه می کنیم از سقف برای تراس استفاده کنید تا از خطر تابش مستقیم نور خورشید در امان بمانید. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که خرید باربیکیو گازی ذغالی را ترجیح می دهید و از کپسول گاز مایع استفاده می کنید باید حتما کپسول را به دور از تابش نور خورشید قرار دهید تا خطراتی مانند انفجار متوجه آن نشود.

باربیکیو گازی و ذغالی به عنوان دستگاه چندمنظوره معرفی می شود که شما می توانید از ذغال یا گاز برای روشن کردن آن و پخت غذا استفاده کنید. بهتر است به جای انتخاب باربیکیو تک کاره، اقدام به انتخاب و خرید نوع چندمنظوره آن کنید و به سراغ برندهای معتبر مانند باربیکیو آیلند بروید.

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

انتخاب متریال باربیکیو در طراحی آن

اگر در اقلیمی زندگی می کنید که شاهد بارش برف و باران زیاد هستید توصیه می کنیم از بهترین متریال برای طراحی باربیکیو در فضای باز استفاده کنید. زیرا برخی از متریال می توانند مقاومت بسیار زیادی داشته باشند و عمر دستگاه را افزایش دهند. به طور مثال استیل، سنگ و آجر برای تولید انواع باربیکیو مناسب اند. اما به طور کلی و در خصوص الزام طراحی باربیکیو در ساختمان باید گفت که بهتر است باربیکیو را در یک مکان مسقف بسازید حتی اگر در تراس نباشد و در محوطه ویلا قرار داشته باشد. این طراحی می تواند یک آشپزخانه کوچک اما مجهز را تداعی کند. در یک آشپزخانه کوچک قفسه هایی برای ذخیره سازی وسایل و مواد غذایی وجود دارد. همچنین آون پیتزا، گریل و کانتر می تواند به شما در یک آشپزی سریع و مفرح کمک کند.

الزام طراحی باربیکیو در ساختمان

افزایش جذابیت و محوطه سازی در ویلا

اگر نگاهی به تصاویر موجود در این مطلب و سایر مطالب بیندازید متوجه می شوید که باربیکیو در سبک ها و مدل های مختلفی ساخته می شود که هر کدام از زیبایی و جذابیت منحصر به فرد برخوردار می باشد. اگر می خواهید سبک روستیک را اجرا کنید باید به سراغ متریالی همچون آجر بروید. اگر تمایل به سبک هایی نظیر مینیمال دارید توصیه ما استفاده  از سنگ و فلز است.

بسیاری از افراد در طراحی باربیکیو تمایل به استفاده از چوب دارند. واقعیت این است که چوب از جذابیت بسیار زیادی برخوردار است و می تواند حس طبیعت را به شما منتقل کند. اما این متریال زیبا، از مقاوم کمی در ساخت و استفاده از باربیکیو برخوردار است. به همین دلیل بهتر است به سراغ گزینه های دیگر همچون آجر، سنگ، فلز و سیمان بروید

نکات مهم در ساخت باربیکیو

  • پس از اینکه به الزام طراحی باربیکیو در ساختمان اشاره کردیم نوبت به این می رسد که نکات اساسی در ساخت آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم. اگر قصد دارید این بخش را در فضاهایی مانند پشت بام و روف گاردن بسازید باید از قبل مکان مناسب را برای آن در نظر بگیرید. باربیکیو گازی به دلیل سرعت و سهولت در پخت غذا، برای برخی از افراد جذاب است. به همین دلیل باید توجه داشته باشید که با انشعاب اصلی گاز فاصله زیادی نداشته باشید. در غیر این صورت مجبور خواهید بود اتصال را به شکل ناایمن برقرار کنید.
  • یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که حدالامکان فضای اطراف کباب پز باشد و اجسام سوختی مانند دیوار، میز، صندلی و … در آن حوالی نباشد. زیرا به محض غفلت، شاهد بروز حادثه خواهیم بود. باربیکیویی که انتخاب می کنید باید از تمام جوانب از جمله ابعاد، جنس، رنگ و … با محیط اطراف سازگاری داشته باشد تا خللی در زیبایی و محوطه سازی منزل وارد نکند.

در ساخت باربیکیو نباید از اهمیت دودکش غافل شد. حتی اگر در باربیکیو را در روف گاردن می سازید باید اقدام به تعبیه دودکش مناسب برای آن کنید. اگر فضای مورد نظر به قدری باز است که هیچ مشکلی از بابت پخش شدن دود به وجود نمی آید نیازی به تعبیه دودکش نخواهد بود. اما این موضوع در تراس و بالکن اهمیت پیدا می کند تا دود به داخل خانه برگشت پیدا نکند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *