ویژگی های کباب پز خوب

بررسی ویژگی های کباب پز خوب

در این مطلب شما را با ویژگی های کباب پز خوب آشنا خواهیم کرد. کباب پزها که به نام باربیکیو نیز شناخته می شوند از دستگاه های محبوب برای طبخ غذا می باشند و قادرند انواع گوشت، مرغ، سبزیجات و کباب را در بهترین حالت ممکن طبخ کنند. قطعا در هنگام خرید باربیکیو گازی ذغالی و برقی باید با نکات مهم آشنا شوید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به بیان ویژگی های کباب پز خوب اشاره کنیم.

ویژگی های کباب پز خوب

ویژگی های کباب پز خوب

اغلب افراد با ویژگی های کباب پز خوب آشنا نیستند اما اقدام به خرید آن می کنند. انتخاب تصادفی این دستگاه می تواند پول شما را هدر بدهد. زیرا انواع باربیکیو و کباب پز در مدل ها، ظرفیت ها و ابعاد گوناگونی طراحی می شوند که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. به طور مثال خانواده هایی که از تعداد اعضای زیادی برخوردار هستند باید کباب پزهایی را انتخاب کنند که از ظرفیت بیشتری برخوردار است. اما خانواده های کم جمعیت بهتر است به سراغ کباب پزها و باربیکیو گازی و ذغالی کوچک تر بروند .معمولا در فضای باز و ویلاها، از باربیکیو آیلند برای طبخ غذا استفاده می کنند. این باربیکیوها مانند یک آشپزخانه مستقل هستند که از تمام امکانات آن برخوردار می باشند.
کباب پزها یا باربیکیوها از برندهای ایرانی و خارجی تهیه می شوند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که کباب پزهای خارجی هیچ مکانی برای قرار دادن سیخ کباب در آن ها تعبیه نشده است. زیرا در کشورهای خارجی فرهنگ استفاده از سیخ برای کباب کردن وجود ندارد و آن ها مواد غذایی را به شکل گریل مصرف می کنند. در این روش مواد غذایی را بر روی صفحات چدنی قرار می دهند تا با حرارت غیر مستقیم کاملا طبخ شوند. این شیوه برای برگرها، مرغ، سبزیجات، قارچ و … کاربرد دارد. اما برای کباب کردن گوشت در ایران از سیخ استفاده می شود.

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

ویژگی انواع کباب پز

کباب پز ذغالی

کباب پزها در انواع گازی، برقی و ذغالی طراحی و تولید می شوند که تمام آن ها از منبع حرارت بهره مند می شوند. هر کدام از این دستگاه ها طعم خاصی را در غذا ایجاد می کنند که برخی از این طعم ها با ذائقه افراد سازگار است و برخی دیگر سازگاری چندانی ندارند. به طور مثال کباب پزهای ذغالی بهترین طعم را در غذا ایجاد می کنند و کمتر کسی را پیدا می کنید که طعم ذغالی را دوست نداشته باشد. ذغال قادر است طعم دودی و طبیعی را به کباب بدهد اما در هنگام پخت غذا، با دود زیادی مواجه می شویم. به همین دلیل کباب پزهای ذغالی قابل استفاده در مکان های سربسته مانند فضای داخلی آپارتمان ها نیستند.
نکته مهمی که در استفاده از کباب پز ذغالی وجود دارد این است که حرارت تولید شده توسط ذغال ها از نوع غیر مستقیم است. هنگامی که حرارت غیر مستقیم ایجاد می شود زمان بیشتری برای طبخ غذا نیاز است. اما مواد غذایی کاملا مغز پخت می شوند و بسیار لذیذ خواهند بود.

ویژگی های کباب پز خوب

کباب پز گازی

کباب پزهای گازی یکی دیگر از انواع کباب پز می باشند که قادر اند حرارت مستقیم ایجاد کنند. زیرا شعله گاز به طور مستقیم به مواد غذایی برخورد می کند و زمان طبخ غذا را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. از ویژگی های کباب پز خوب گازی این است که امکان تنظیم حرارت را داشته باشد. جالب است بدانید که در کباب پزهای ذغالی امکان تنظیم حرارت وجود ندارد و اگر بخواهید میزان حرارت را تغییر دهید باید میزان ذغال را کم یا زیاد کنید. اما در کباب پزهای گازی تجهیزات مختلفی تعبیه شده که امکان تنظیم دستی حرارت را به شما می دهد. از آنجایی که تجهیزات بکار رفته در کباب پزهای گازی بیشتر از ذغالی است به نگهداری و مراقبت احتیاج دارد. به طور مثال باید از کاورهای برزنتی برای محافظت از آن استفاده کنید. این کاورها باعث می شوند تا تابش مستقیم نور خورشید، رطوبت و … سبب خرابی تجهیزات نشود. کباب پزهای گازی از قیمت بیشتری نسبت به نوع ذغالی برخوردار هستند و توصیه می کنیم برای حفظ طعم طبیعی مواد غذایی، اقدام به تمیز کردن میله ها و شعله ها کنید. اگر مواد غذایی در حین طبخ به میله ها بچسبد در طبخ های بعدی دود زیادی از خود تولید می کند و طعم غذا را نامطبوع می کند.
ویژگی های کباب پز خوب

کباب پز برقی

اگر در خانه های آپارتمانی زندگی می کنید و امکان استفاده از کباب پزهای گازی و ذغالی را ندارید می توانید به سراغ نوع برقی آن بروید. کباب پزهای برقی از نظر قیمت گران تر از سایر کباب پزها می باشند و از تکنولوژی پیشرفته تری برخوردار هستند. منبع سوخت این دستگاه، برق می باشد و گرمای تولید شده در آن توسط المنت است. المنت ها می توانند گرمای زیادی برای پخت غذا و گوشت فراهم کنند. اما بسیاری از افراد با طعم غذاهایی که در کباب پزهای برقی ایجاد می شود میانه خوبی ندارند. کباب پزهای برقی در مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند که افراد می توانند بر اساس نیاز، سلیقه و بودجه خود اقدام به تهیه مدل رومیزی، ایستاده و … کنند. طبخ غذا با کباب پز برقی نیاز به مهارت خاصی ندارد و فقط کافیست مواد غذایی را در آن قرار داده و آن را روشن کنید. در حالی که طبخ غذا با کباب پزهای ذغالی به بیشترین مهارت نیاز دارد. زیرا با شعله آتش سروکار داریم و اگر نتوانیم به خوبی از آن استفاده کنیم با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

وسایل جانبی کباب پز !

پس از آنکه با ویژگی های کباب پز خوب آشنا شدیم نوبت به این می رسد که به وسایل جانبی انواع کباب پز اشاره کنیم. معمولا کباب پزهای ذغالی دارای بیشترین و کباب پزهای برقی دارای کمترین وسایل جانبی هستند. از مهم ترین وسایل جانبی می توان به بادبزن، دمنده، انبر و … اشاره کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *