نحوه استفاده از باربیکیو

نحوه استفاده از باربیکیو چگونه است؟

آیا با نحوه استفاده از باربیکیو آشنایی دارید؟ باربیکیو یکی از وسایلی محسوب می شود که در دورهمی های خانوادگی و دوستانه، نقش مهمی دارد. زیرا می توان انواع غذاهای کبابی را با آن طبخ کرد. باربیکیو از نظر نوع سوخت به چند دسته ذغالی، گازی و برقی تقسیم بندی می شود که اغلب افراد با خرید باربیکیو گازی ذغالی در هزینه های خود صرفه جویی می کنند. در این مطلب قصد داریم به بررسی نحوه استفاده از باربیکیو بپردازیم.

نحوه استفاده از باربیکیو

نحوه استفاده از باربیکیو

اگر با نحوه استفاده از باربیکیو آشنایی ندارید این مطلب برای شما مفید خواهد بود. قطعا یکی بهترین تفریحات در ماه های تابستان، دورهمی های خانوادگی و دوستانه می باشد. خوراکی ها و غذاها جایگاه ویژه ای در دورهمی ها و مهمانی ها دارند. به جرات می توان گفت که هیچ دورهمی را پیدا نمی کنید که در آن غذاهای خوش طعم و خوش رنگ یافت نشود. یکی از بهترین تجهیزات برای آماده سازی انواع کباب، باربیکیو است. باربیکیو گازی و ذغالی از محبوبیت بیشتری نسبت به باربیکیو برقی برخوردار است. زیرا طعم دلچسب تری به غذا می دهند. استفاده از این دستگاه نیاز به آموزش دارد. به همین علت این مطلب را به نحوه استفاده از باربیکیو اختصاص دادیم.

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

راه اندازی باربیکیو در یک فضای باز

از آنجایی که اغلب افراد تمایل به استفاده از باربیکیو ذغالی دارند توصیه می کنیم که این دستگاه را در یک فضای باز راه اندازی کنید تا بتوانید یک آتش مهار شده درست کنید. این فضا باید دور از درختان و مواد اشتعال زا باشد. به منظور جلوگیری از آسیب های احتمالی در حین کار توصیه می کنیم از تجهیزاتی مانند انبر دست استفاده کنید. انبردست هایی که دستگیره آن ها عایق است داغ نمی شوند و امکان کار طولانی مدت با آن ها وجود دارد.
به هیچ عنوان باربیکیو را بر روی سطوح ناهموار قرار ندهید. این موضوع در خانه هایی که دارای کودک یا حیوان خانگی می باشد اهمیت بیشتری پیدا می کند. زیرا قرار دادن دستگاه بر روی سطوح ناهموار می تواند به راحتی باعث سرنگون شدن آن شود و مشکلاتی از قبیل سوختگی برای افراد ایجاد کند. برای ارتقا سطح ایمنی حتما از یک کپسول آتش نشانی یا سطل آب در نزدیکی محل استفاده کنید.

نحوه استفاده از باربیکیو

استفاده از ذغال با کیفیت

فرقی نمی کند که شما قصد استفاده از باربیکیو قابل حمل را دارید یا باربیکیو آیلند ! زیرا انتخاب نوع ذغال در هر دو دستگاه اهمیت زیادی دارد. منظور از باربیکیو آیلند، آن دسته از باربیکیوهایی می باشد که در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرند. بهترین ذغال، از چوب ساخته می شود. اما افرادی که در زمینه خرید ذغال تخصص ندارند ممکن است نوع تخته ای آن را خریداری کنند. برای خرید ذغال مرغوب به دنبال برندی باشید که دارای تاییدیه کمیسیون جنلگداری است.

استفاده از دودکش گریل استارتر

اگر در هنگام طبخ غذا با باربیکیو، با مشکلاتی مانند باد مواجه هستید توصیه می کنیم از استارترهای لوله ای استفاده کنید. این استارترها به روشن کردن ذغال کمک می کنند. برای افزایش عملکرد این دستگاه می توانید مقداری روزنامه در آن ها قرار دهید تا ذغال ها را سریع تر آماده کند. پس از آنکه ذغال ها آماده شدند آن ها را در باربیکیو بریزید. معمولا هنگامی که چند ذغال روشن شدند به طور خودکار سایر ذغال ها را نیز روشن می کنند. با باد زدن شاهد جان گرفتن ذغال ها هستیم. اگر حرارت ذغال ها به مرور کم شد می توانید سرعت باد زدن را شدید تر کنید و با استفاده از یک انبر دسته بلند، ذغال ها را زیر و رو کنید. در مطالب گذشته راجع به جوانب مختلف باربیکیو از جمله ابعاد استاندارد، انواع کباب پزهای صنعتی، باربیکیو آیلند و … پرداختیم و گفتیم که در هنگام خرید این دستگاه، به مواردی از جمله استحکام بدنه، استفاده از متریال بادوام و … توجه کنید.

انتخاب نوع حرارت دهی

یکی از مواردی که در خصوص نحوه استفاده از باربیکیو وجود دارد این است که قبل از طبخ غذا، نوع حرارتی که به آن نیاز دارید را انتخاب کنید. روش چیدمان ذغال ها در این امر بسیار مهم است زیرا باعث کنترل روال حرارتی می شود.
نحوه استفاده از باربیکیو

حرارت دهی مستقیم

در حرارت دهی مستقیم باید لایه نازکی از ذغال را در باربیکیو قرار دهید. ایجاد یک لایه نازک باعث می شود که حرارت دهی در بیشترین حالت و پخت در کمترین زمان ممکن ایجاد شود. این روش از طبخ برای غذاهایی از جمله برگر، استیک های نازک مناسب است. توصیه می کنیم روش حرارت دهی مستقیم را برای غذاهایی که نیاز به زمان زیاد برای طبخ دارند استفاده نکنید. زیرا این غذاها مغزپخت نمی شوند و خام ماندن آن ها باعث ایجاد مشکلاتی در دستگاه گوارش خواهد شد.

حرارت دهی غیر مستقیم

در روش حرارت دهی غیر مستقیم باید تمام ذغال ها را در یک سمت باربیکیو قرار دهید تا محدوده لازم برای ایجاد حرارت غیر مستقیم ایجاد شود. این روش باعث می شود که طبخ غذا در مدت زمانی طولانی انجام شود و برای تکه های بزرگ گوشت مناسب است. جالب است که بدانید اغلب افراد در هنگام استفاده از ذغال برای پخت غذا، یک کتری را نیز در گوشه باربیکیو قرار می دهند تا یک چای دبش و خوش طعم آماده کنند.

حرارت دهی تلفیقی

در این روش از حرارت مستقیم و غیر مستقیم به طور همزمان استفاده می شود. برای ایجاد این حرارت باید ذغال ها را با شیب کم و ملایم بچینید. در بخشی که ذغال بیشتری دارد حرارت مستقیم ایجاد می شود و در بخش دیگر حرارت غیر مستقیم وجود دارد که طبخ غذا به طور جداگانه بر روی هر کدام از آن ها امکان پذیر خواهد بود.
در این روش از حرارت مستقیم و غیر مستقیم به طور همزمان استفاده می شود. برای ایجاد این حرارت باید ذغال ها را با شیب کم و ملایم بچینید. در بخشی که ذغال بیشتری دارد حرارت مستقیم ایجاد می شود و در بخش دیگر حرارت غیر مستقیم وجود دارد که طبخ غذا به طور جداگانه بر روی هر کدام از آن ها امکان پذیر خواهد بود.

برای مشاهده قیمت های انواع باربیکیو میتوانید کاتالوگ زیر را دانلود کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *