مزایا باربیکیو فن دار

مزایا باربیکیو فن دار چیست؟

از مهم ترین مزایا باربیکیو فن دار این است که حرارت به طور یکنواخت در زیر مواد غذایی پخش می شود و جریان هوا نیز به طور مساوی به گردش در می آید تا تمام بخش های گوشت و انواع کباب پخته شود. عدم پختگی کباب و گوشت با باربیکیوهای معمولی از متداول ترین مشکلاتی است که افراد آن را تجربه می کنند. به همین دلیل با ارائه این مطلب به شما کمک خواهیم کرد که با مزایای  این باربیکیو  آشنا شوید.

مزایا باربیکیو فن دار

مزایا باربیکیو فن دار

مزایا باربیکیو فن دار کدام است؟ باربیکیو فن دار نوعی از باربیکیو می باشد که دارای یک فن برای باد زدن مواد غذایی از قبیل گوشت و کباب است. این فن، دمنده نیز نام دارد که دارای انواع مختلفی است. یکی از مشکلاتی که اغلب افراد در هنگام طبخ غذا با باربیکیو با آن مواجه می شوند این است که بخشی از غذا نیم پز باقی می ماند و بخش دیگر می سوزد. قطعا این مساله به دلیل عدم پخش یکنواخت حرارت و گردش هوا است. برای رفع این مشکل باربیکیوهایی طراحی و ساخته شدند که دارای فن یا دمنده می باشند.

طبخ غذا به طور مستقیم بر روی آتش طعم بسیار دلپذیری به آن می دهد. به همین دلیل بسیاری از افراد با خرید باربیکیو گازی ذغالی تلاش می کنند تا مواد غذایی را با بهترین کیفیت آماده و در اختیار عزیزان خود قرار دهند. استفاده از باربیکیو گازی  نیازمند دانستن اطلاعات و آگاهی است. زیرا روش پخت غذا با آن متفاوت از اجاق گاز، فر، کباب پزهای معمولی و … می باشد. یکی از مواردی که باید به آن آگاهی داشته باشید نحوه ایجاد حرارت یکنواخت برای مغز پخت شدن گوشت است. زیرا غذای نیم پز به هیچ عنوان باب طبع افراد نیست و می تواند مشکلات گوارشی مانند نفخ و درد معده را به وجود آورند. به همین دلیل راهکارهای مختلفی برای این موضوع وجود دارد که یکی از آن ها طراحی و تولید باربیکیو فن دار می باشد.

باد زدن به طور اتوماتیک

اگر از روش های سنتی و قدیمی برای طبخ غذا بر روی باربیکیو استفاده می کنید احتمالا زمان زیادی را صرف باد زدن به شکل دستی می کنید. این کار انرژی زیادی از شما می گیرد. زیرا باید ذغال ها را به طور مداوم باد بزنید تا غذا به بهترین نحو پخته شود. از مزایا باربیکیو فن دار این است که دیگر نیازی به استفاده از بادبزن های دستی ندارید و فن قادر است به طور خودکار باد زدن و پخت غذا را انجام دهد. لازم به ذکر است که باربیکیوهای فن دار فقط از نوع ذغالی هستند. زیرا دستگاه های برقی و گازی دارای مبنع سوخت متفاوتی هستند و نیازی به باد زدن ندارند.

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

دور ماندن از دود باربیکیو

طبخ غذا با باربیکیو ذغالی دود بسیار زیادی تولید می کند و اغلب افراد در هنگام قرارگیری در نزدیکی دستگاه و استفاده از بادبزن های دستی بسیار خسته می شوند و تمام لباس های آن ها بوی دود به خود می گیرد. اما زمانی که از فن برای باربیکیو آیلند، باربیکیو یوزتک استیل و … استفاده کنید از دود فاصله می گیرید و می توانید از راه دور بر پخت غذا نظارت داشته باشید.

تفاوت باربیکیو و کباب پز

صرف زمان کمتر برای آشپزی

معمولا در دورهمی های دوستانه و خانوادگی از باربیکیو استفاده می کنند. اگر بخواهید تمام مدت در کنار دستگاه قرار بگیرید و وقت خود را صرف باد زدن به شکل دستی کنید قطعا از معاشرت با عزیزان خود باز خواهید ماند. از مزایا باربیکیو فن دار این است که نیاز به صرف زمان زیاد برای آشپزی نخواهید داشت و وقت خود را با عزیزان می گذرانید.

انواع باربیکیو فن دار

پس از آنکه به مزایا باربیکیو فن دار پرداختیم نوبت به این می رسد که آن ها را از نظر نوع و شکل طراحی معرفی کنیم. فن هایی که برای این دستگاه تعبیه می شوند یا به طور دستی کار می کنند یا اتوماتیک. این فن ها در دو نوع باربیکیو ساده فن دار و باربیکیو مسقف فن دار هستند.

باربیکیو ساده فن‌دار

این نوع از باربیکیو دارای بخش های مختلفی از جمله صفحه باربیکیو، محل نگه داری چوب یا ذغال، پایه و فن می باشد. در اغلب مدل ها شاهد تعبیه فن در زیر صفحه باربیکیو هستیم. زیرا این بخش به عنوان بهترین مکان برای هدایت و گردش هوا، پخش یکنواخت حرارت و … می باشد.

باربیکیو مسقف فن‌دار

این نوع از باربیکیو از نظر ساختاری شباهت زیادی با باربیکیو ساده دارد اما تنها تفاوت آن در مسقف بودن است. این ویژگی سبب می شود تا از غذا در حین پخت محافظت شود. در بسیاری از مواقع پیش می آید که در حین طبخ غذا، شاهد بارش باران و برف هستیم. وجود سقف باعث می شود تا در این شرایط نیز غذا به بهترین وجه پخته شود.

باربیکیو فن دار آجری

باربیکیو فن دار آجری از آجر نسوز ساخته می شود. این متریال می تواند در فضاهای باز وسربسته مورد استفاده قرار بگیرد. باربیکیوهای آجری می توانند به شکل گازی، ذغالی و یا ترکیبی از این دو باشند. از آنجایی که باربیکیو گازی و ذغالی به عنوان دستگاهی دوکاره شناخته می شود مشتریان تمایل بیشتری برای خرید آن نشان می دهند و از نظر قیمت هم مقرون به صرفه تر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *