باربیکیو سیمانی چیست

باربیکیو سیمانی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

باربیکیو از انواع مختلفی وجود دارد که بر اساس متریال به کار رفته در ساخت آن از هم متمایز میشوند. باربیکیو سیمانی چیست و چرا جزو باربیکیوهای ثابت دسته بندی می شود؟ این مدل از باربیکیو در کنار نوع سنگی و آجری از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و البته می توان گفت که یکی از ارزان ترین ابزارهای طبخ غذا نیز شناخته می شود. محل قرارگیری آن ثابت است و نمی توان آن را به مکان های مختلف حمل کرد. در این مطلب قصد داریم بگوییم که باربیکیو سیمانی چیست و ویژگی های آن چه می باشد؟

باربیکیو سیمانی چیست

باربیکیو سیمانی

متریال بکار رفته در ساخت باربیکیو سیمانی چیست ؟ همان طور که از نام این دستگاه پیداست از سیمان برای ساخت آن استفاده می شود. قبل از ساخت باید محل دقیق قرارگیری آن مشخص شود. زیرا امکان جابجایی آن وجود ندارد. اغلب افرادی که در خانه های ویلایی زندگی می کنند تمایل دارند باربیکیو گازی و ذغالی را به شیوه سیمانی، آجری یا سنگی راه اندازی کنند. زیرا جلوه بسیار زیبایی به خانه آن می دهد. ساخت یا خرید باربیکیو گازی ذغالی و باربیکیو آیلند از نوع سیمانی برای افرادی که در آپارتمان زندگی می کنند یا اجاره نشین هستند مقداری دشوار است. زیرا باید مکان آن ثابت باشد.
اگر به هر دلیلی تمایل به جابجایی باربیکیو دارید یا می خواهید از آن در مسافرت و پیک نیک استفاده کنید باید بگوییم که باربیکیو سیمانی گزینه مناسبی برای شما نیست. زیرا ابعاد بزرگی دارد و بکارگیری سیمان در ساخت آن باعث مستحکم شدن آن در جای خود می شود و دستگاه کاملا ثابت خواهد شد. مزایای باربیکیو سیمانی چیست ؟ مهم ترین مزایایی که شامل آن است مقاوم بسیار زیاد در برابر عوامل طبیعی می باشد. قطعا تغییرات جوی مانند وزش باد و بارش باران می تواند بر کیفیت باربیکیو تاثیرگذار باشد. اما اگر متریال بکار رفته در آن مرغوب باشد میزان تاثیرات به حداقل خواهد رسید.
هنگامی که سیمان کاملا خشک می شود تابش مستقیم نور خورشید و رطوبت هیچ آسیبی به آن وارد نمی کند. به همین دلیل اغلب مشتریانی که به ما مراجعه می کنند قصد احداث باربیکیو سیمانی را در فضای باز مانند محوطه، روف گاردن، حیاط خلوت و … دارند. باربیکیوهای سیمانی از نظر ظاهر ساده هستند اما می توان آن ها را مدرن و شیک دانست. برای افراد ساده پسند گزینه ای مناسب تلقی می شوند.

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

مزایای باربیکیو سیمانی

ساخت باربیکیو سیمانی بسیار سریع انجام می شود. اگر تمایل دارید یک سازه زیبا و حرفه ای داشته باشید بهتر است آن را به شرکت هایی نظیر یوزتک استیل بسپارید. زیرا تجربه و مهارت در ساخت آن بسیار مهم است. برند یوزتک استیل یکی از برترین برندهای موجود در زمینه تولید انواع باربیکیو می باشد که تا کنون توانسته پیشرفت چشمگیری در این زمینه داشته باشد. تیمی که در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند امکان ساخت انواع باربیکیو در مدل ها و ابعاد متنوع را دارند. برای اطلاع از لیست قیمت باربیکیو سیمانی می توانید با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.
نکته ای که در این زمینه حائز اهمیت می باشد این است که ساخت باربیکیو سیمانی به صورت ذغالی و گازی امکان پذیر است. همچنین می توانید به شرکت یوزتک استیل سفارش دهید که باربیکیو دوکاره را برای شما طراحی کنند تا بتوانید به طور همزمان از گاز و ذغال برای روشن کردن آن بهره بگیرید.

باربیکیو سیمانی چیست

نحوه ساخت باربیکیو سیمانی چیست ؟

در خصوص شیوه ساخت این نوع از باربیکیو باید بگوییم که سازه آن از متریال دیگری ساخته می شود. به این معنا که سازه اصلی آن باید از آجر، میلگرد و … باشد و در نهایت با سیمان پوشش داده شود. به همین دلیل ساخت سازه ای از میلگرد یا آجر کاری دشوار و تخصصی است که باید آن را به افراد متبحر بسپارید. همان طور که می دانید سیمان در دو رنگ طوسی و سفید موجود است که انتخاب هر کدام از آن ها می تواند بر اساس سلیقه مشتری انجام شود. روش دیگری نیز برای ساخت باربیکیو سیمانی وجود دارد که در آن از بلوک های سیمانی استفاده می شود. بلوک های سیمانی که در ساخت خانه یا ویلاهای شمال کشور مورد استفاده قرار می گیرند قابل بکارگیری در ساخت باربیکیو نیز می باشند. با این روش مراحل ساده تری برای ساخت در پیش خواهید داشت. فقط کافیست تعدادی بلوک تهیه کنید و از ملات برای چسباندن آن ها به یکدیگر استفاده کنید. این بلوک ها از نظر ظاهری ساده و معمولی هستند اما با می توانید با سیمان یا آجر اقدام به زیباسازی آن ها کنید. قبل از آنکه مراحل ساخت باربیکیو را آغاز کنید باید ابعاد مورد نظر باربیکیو را مشخص کنید و بر اساس آن اقدام به خرید بلوک کنید. سطح زمین مورد نظر باید صاف و مسطح باشد. اگر زمین دارای ناهمواری باشد در مراحل ساخت دچار مشکل خواهید شد. پس مسطح کردن زمین را انجام دهید و سپس با درست کردن ملات، کار بلوک چینی را آغاز کنید.
باربیکیو سیمانی چیست

نکات مهم در ساخت باربیکیو سیمانی

پس از آنکه گفتیم باربیکیو سیمانی چیست و چگونه ساخته می شود نوبت به این می رسد که اشاره به نکات مهم در ساخت آن داشته باشیم. بهتر است ارتفاع باربیکیو خیلی بلند یا خیلی کوتاه نباشد. برای ساخت آن قد فردی که می خواهد با آن کار کند را در نظر بگیرید.
اگر می خواهید قبل از ساخت باربیکیو، سطح زمین را صاف کنید بهتر است بعد از صاف کردن آن را با سیمان بپوشانید تا سطح از استحکام کافی برخوردار شود. بعد از آنکه کار بلوک چینی به اتمام رسید باید 48 ساعت منتظر بمانید تا کاملا خشک شوند. سپس از لایه دوم برای تزئین یا رنگ کردن باربیکیو استفاده کنید.
اگر می خواهید بعد از اتمام کار، سیمان دچار ترک خوردگی نشود باید به درصد ترکیب آب و سیمان توجه کنید. این دستورالعمل بر روی کیسه های سیمان نوشته شده است و باید آن را رعایت کنید تا کیفیت کار حفظ شود.

برای مشاهده قیمت های انواع باربیکیو میتوانید کاتالوگ زیر را دانلود کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *