انواع دمنده باربیکیو

انواع دمنده باربیکیو کدامند؟

استفاده از انواع دمنده باربیکیو باعث می شود تا زحمت اضافه بابت روشن کردن آتش، ذغال و باد زدن آن از دوش شما برداشته شود. انواع دمنده باربیکیو با ایجاد جریان هوای یکنواخت در تمام بخش های باربیکیو سبب می شود تا ذغال ها بهتر روشن و گداخته شوند و روند پخت انواع کباب سریع تر اتفاق بیفتد. با ما همراه باشید تا به بررسی این وسیله بپردازیم.

انواع دمنده باربیکیو

انواع دمنده باربیکیو

انواع دمنده باربیکیو چه ویژگی هایی دارند؟ بسیاری از افراد بعد از خرید باربیکیو گازی ذغالی دچار یک دغدغه مهم می شوند و آن هم روشن کردن و گداخته کردن ذغال هاست. شاید برای شما این کار بسیار لذت بخش باشد اما افراد زیادی هستند که از انجام این کار سر باز می زنند و تمایل دارند از ابزار جایگزین استفاده کنند. انواع دمنده باربیکیو بدین منظور طراحی شده و با ایجاد جریان هوای یکنواخت، به شما کمک می کند که نیازی به باد زدن مداوم ذغال ها نداشته باشید. اگر بخواهیم عملکرد دمنده های باربیکیو را با یک ابزار قدیمی مقایسه کنیم باید مثال بادبزن را بزنیم.

بادبزن یکی از مهم ترین ابزارها برای روشن کردن ذغال است. زیرا می تواند جریان هوای مورد نیاز برای گداخته کردن ذغال ها را فراهم کند. در دمنده ها یک پروانه تعبیه شده که از طریق نیروی خارجی به حرکت در می آید و می چرخد. چرخش آن باعث می شود تا هوا تولید کند و به عنوان جایگزین بادبزن عمل کند. این وسیله در مدل ها، ابعاد و انواع مختلف طراحی و تولید شده اند که می توانید بر اساس نیاز خود اقدام به انتخاب آن ها کنید.

دمنده دستی و قابل حمل

دمنده های قابل حمل با استفاده از یک اهرم دستی کار می کنند. این اهرم باید با دست به چرخش درآید تا پروانه آن شروع به حرکت کند و هوا تولید کند. برای استفاده از این دمنده باربیکیو، نیاز به منبع انرژی ندارید و می توانید بدون محدودیت از آن استفاده کنید. برخی از افراد از این وسیله در مسافرت ها استفاده می کنند اما از آنجایی که به اندازه بادبزن های قدیمی از شما انرژی می گیرند خستگی زیادی به همراه خواهند داشت. پس به سراغ بررسی سایر دمنده ها می رویم.

دمنده های برقی

یکی دیگر از انواع دمنده باربیکیو، نوع برقی آن است. این وسیله مستقیما به جریان برق وصل می شود و برای کار کردن نیاز به انرژی الکتریکی دارد. قطعا این دستگاه مزایای زیادی از جمله سهولت و سرعت در کار دارد و می تواند مانند یک فن قدرتمند عمل کند. اما یک عیب بسیار بزرگ دارد و آن هم برقی بودن است!

برقی بودن این دمنده ها باعث می شود تا نتوانید در هر مکانی از آن استفاده کنید. بخش عمده ای از مسافرت ها در فضای آزاد می گذرد که فاقد سیم کشی برق است. پس نمی توانید در مسافرت ها روی آن حساب کنید و بهتر است نوع باطری خور آن را انتخاب کنید.

انواع دمنده باربیکیو

دمنده قابل حمل باطری خور

دمنده هایی که باطری خور و قابل حمل هستند جزو بهترین انواع دمنده باربیکیو محسوب می شوند. چون انرژی خود را از باطری تامین می کنند و می توانید در تمام مکان ها از آن استفاده کنید. ابعاد این دمنده به میزانی است که به راحتی در دستان شما جای می گیرد و شکل ظاهری آن مانند تفنگ است. دمنده تفنگی نام دیگر این وسیله می باشد. قطعا مزایای این دستگاه بیشتر از معایب آن است اما اگر بخواهیم تنها یک ایراد را برای آن متصور باشیم باید بگوییم که محدودیت باطری نقطه ضعف آن خواهد بود. اما این مشکل با حمل باطری اضافه مرتفع می شود.

دمنده شومینه ای

برای استفاده از دمنده شومینه ای نیاز به استفاده از نیروی دست دارید. به همین دلیل این گزینه برای افراد مطرح نیست. این وسیله از نظر ظاهری مانند یک تیوپ بزرگ می باشد که با فشرده شدن و رها کردن، هوا را به بیرون هدایت می کند. قابل حمل بودن  و عدم نیاز به نیروی برق از مزایای دمنده شومینه ای محسوب می شود.

پارامترهای انتخاب دمنده باربیکیو

پس از اینکه انواع دمنده باربیکیو را معرفی کردیم نوبت به این می رسد که پارامترهای مهم را در انتخاب آن مورد بررسی قرار دهیم. بسیاری از افراد در هنگام خرید باربیکیو گازی و ذغالی به جوانب مختلف آن توجهی نمی کنند و نیاز خود را در نظر نمی گیرند. باربیکیو آیلند به عنوان یکی از بهترین برندها در حوزه تولید انواع کباب پز، باربیکیو و … فعالیت می کند که در حال حاضر توانسته جایگاه ویژه ای در این بازار بدست بیاورد.

  • در هنگام خرید انواع دمنده باربیکیو باید به سایز باربیکیو توجه کنید. قطعا دمنده های کوچک هیچ کاربردی برای دستگاه های بزرگ ندارند. در ضمن باید دقت داشته باشید که باربیکیوهای گازی و برقی نیازی به دمنده ندارند زیرا برای طبخ غذا از ذغال استفاده نمی کنند. به همین دلیل نیازی به پرداخت هزینه اضافی بابت خرید این وسیله نیست.
  • اگر قصد خرید دمنده را برای مصارف خانگی دارید بهتر است نوع برقی آن را انتخاب کنید. زیرا دردسر کمتری برای شما به همراه دارد. اما اگر می خواهید آن را برای مسافرت تهیه کنید باید به سراغ نوع باطری خور و قابل حمل آن بروید.
  • قبل از خرید دمنده، میزان بودجه خود را تعیین کنید. زیرا این وسیله با قیمت های مختلفی در بازار موجود هستند. برای خرید آن می توانید از فروشگاه های حضوری و فروشگاه های آنلاین کمک بگیرید. در سال های گذشته که خبری از فروشگاه های آنلاین نبود برای خرید محصولات مختلف باید به طور حضوری مراجعه می کردید. اما امروز با زدن چند کلیک، خرید را انجام می دهید و آن را درب خانه تحویل می گیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *