کباب پز صنعتی

کباب پز صنعتی چیست ؟

کباب پز صنعتی دارای چه ویژگی هایی می باشد و چه ساختاری دارد؟ کباب پزهای صنعتی یکی از دستگاه های طبخ غذا در رستوران ها و آشپزخانه های بیرون بر محسوب می شوند که از جنس آهن، ورق گالوانیزه یا استیل ضد زنگ می باشند. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع کباب پز صنعتی آشنا کنیم.

کباب پز صنعتی

کباب پز صنعتی

کباب پز صنعتی از تعدادی لوله ساخته شده که در یک ردیف قرار گرفته اند و هر کدام از آن ها سوراخ های ریزی دارند. این سوراخ ها به منظور خروج شعله های آتش و ایجاد حرارت برای پخت غذا در نظر گرفته شده اند. ساختار اصلی کباب پز صنعتی از استیل ضد زنگ، ورق گالوانیزه یا آهن می باشد. آهن به دلیل احتمال زنگ زدگی کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. لوله های مذکور به نام برنر شناخته می شوند و سنگ هایی از جنس چدن بر روی آن ها قرار می گیرد. وظیفه انتقال حرارت از برنر بر عهده سنگ های چدنی است. قطعا جنس سنگ ها و میزان ضخامت آن ها در کیفیت انتقال حرارت نقش مهمی دارد.
کباب به عنوان یکی از بهترین غذاهای ایرانی برای پخته شدن نیاز به حرارت دارد. در سال های گذشته طبخ این غذا به واسطه منقل های سنتی انجام می شود. اما از زمانی که تولید کباب پز و باربیکیو آغاز شد منقل های قدیمی جای خود را به کباب پزهای صنعتی و باربیکیو گازی و ذغالی دادند. قطعا نمی توان کیفیت پخت کباب با منقل های قدیمی را با کباب پزهای صنعتی مقایسه کرد. زیرا کباب پزهای جدید قادر به ایجاد طعم قدیمی کباب نخواهند بود. اما امروزه در اغلب رستوران ها و آشپزخانه های بیرون بر شاهد استفاده از آن ها هستیم.

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

استاندارد کباب پزهای صنعتی

تولید کباب پزهای صنعتی توسط برندهای ایرانی انجام می شود. البته در برخی از قسمت ها مانند تجهیزات، شیر، برنر از محصولات خارجی کمک گرفته می شود. قطعا طبخ یک غذای خوش طعم علاوه بر مهارت آشپزی، نیاز به استفاده از دستگاه های استاندارد دارد. دستگاه های استاندارد قادر به پخش یکنواخت حرارت هستند و می توانند کیفیت پخت غذا را به شدت افزایش دهند. کباب پزهایی که طبق آخرین استانداردهای روز دنیا طراحی و تولید می شوند از ورق استنلس استیل 304 استفاده می کنند. این نوع از ورق استیل کاملا ضد زنگ و ضد خوردگی باشد. سطح آن صاف و بدون منافذ میکروسکوپی است. به همین دلیل علاوه بر زیبایی، از تجمع آلودگی بر روی آن جلوگیری می شود و به راحتی شسته و تمیز خواهد شد.

انتخاب و خرید کباب پزهای صنعتی

همان طور که اشاره کردیم کباب پزهای صنعتی برای مکان های بزرگ مانند رستوران ها مناسب هستند. اما اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که تمایل دارید غذای خود را بر روی کباب پز تهیه کنید توصیه می کنیم به سراغ خرید باربیکیو گازی ذغالی یا باربیکیو آیلند بروید. این دستگاه ها در ابعاد و اندازه های مختلف تولید می شوند و قابل سازگاری با هر محیطی می باشند.
در خرید کباب پز صنعتی باید به چند نکته توجه کنید. این دستگاه ها در انواع ذغالی، گازی و ریلی ساخته می شوند. معمولا کباب پزهای ذغالی در رستوران هایی کاربرد که دارند که غذای سنتی سرو می کنند. اما کباب پزهای گازی که از برنرهای چدنی برخوردار هستند در تمام رستوران ها کاربرد دارند. زیرا می توان طیف وسیعی از غذاها را با آن پخت.
در رستوران ها و آشپزخانه های صنعتی باید از تجهیزات و دستگاه های مرغوب استفاده شود. در غیر این صورت منجر به ارائه یک غذای بی کیفیت خواهد شد. این موضوع نه تنها باعث کاهش تعداد مشتریان خواهد شد بلکه نقش پررنگی در بدنام شدن یک رستوران خواهد داشت.

قیمت کباب پز صنعتی

قطعا نمی توان یک قیمت ثابت برای کباب پزهای صنعتی اعلام کرد. زیرا پارامترهای بسیار زیادی در آن دخیل هستند. به طور مثال متریالی که در تولید آن بکار می رود در افزایش یا کاهش قیمت تاثیرگذار است. اگر بدنه دستگاه از استیل ضد زنگ یا ورق گالوانیزه تولید شده باشد از قیمت بالاتری نسبت به بدنه های آهنی برخوردار است. زیرا بدنه های آهنی در برابر عوامل محیطی از جمله رطوبت، تابش مستقیم نور خورشید و … مقاوم نیستند و به سرعت دچار زنگ زدگی و اکسیداسیون می شوند. اغلب رستوران ها از کباب پزهای استیل و گالوانیزه استفاده می کنند تا از طول عمر بالای آن ها برخوردار شوند.
از دیگر پارامترهای موثر در کباب پز صنعتی می توان به ابعاد آن اشاره کرد. اگر بخواهید این دستگاه را برای رستوران هایی با متراژ کوچک تهیه کنید مبلغ کمتری بابت خرید آن پرداخت خواهید کرد. اما اگر صاحب یک رستوران یا آشپزخانه بزرگ هستید قطعا نیاز به سرمایه گذاری بیشتری خواهید داشت. کیفیت تجهیزات از جمله شیر، برنر و … از دیگر عوامل موثر بر قیمت کباب پز صنعتی می باشد.

کباب پز صنعتی

کلام آخر !

اگر به دنبال برند معتبر برای خرید انواع کباب پز یا باربیکیو هستید توصیه می کنیم سری به نمونه کارها و خدمات برند یوزتک استیل بزنید. این برند با استفاده از آخرین تکنولوژی، تجهیزات و استانداردهای روز دنیا، دستگاه هایی را تولید کرده که کاملا مطابق با نیاز مصرف کننده می باشد. یکی از بهترین تولیدات این مجموعه، باربیکیو یونیک می باشد که علاوه بر دارا بودن 2 عدد باربیکیو، از تجهیزاتی مانند یخچال، سینک، کابینت و … نیز برخوردار است. متریال بکار رفته در بدنه این دستگاه از استیل استنلس 304 می باشد که مقاومت و طول عمری مثال زدنی دارد.

برای مشاهده قیمت های انواع باربیکیو میتوانید کاتالوگ زیر را دانلود کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *