کباب پز تابشی چیست

کباب پز تابشی چیست و چگونه کار می کند؟

کباب پز تابشی چیست و نحوه عملکرد آن چگونه است؟ کباب پز تابشی یکی از انواع دستگاه های پخت و پز محسوب می شود که از انرژی الکترومغناطیسی استفاده می کند. این انرژی به طور مستقیم به غذا هدایت می شود و بعد از گرم کردن آن، طبخ شروع می شود. توستر، مایکرویو و اجاق های الحاقی نمونه ای از این روش پخت به شمار می آیند. با ما همراه باشید تا به سوال ” کباب پز تابشی چیست ؟ ” پاسخ دهیم و جوانب مختلف آن مانند ویژگی ها و مزایا را مورد بررسی قرار دهیم.

کباب پز تابشی چیست

کباب پز تابشی چیست ؟

مزایای استفاده از کباب پز تابشی چیست و چرا از این روش پخت در منازل و رستوران ها استفاده می شود؟ استفاده از روش تابشی برای طبخ انواع غذا، مزایای زیادی دارد و به همین دلیل است که اغلب افراد و سرآشپزها ترجیح می دهند برای پخت یک غذای لذیذ و دلچسب از آن استفاده کنند. امواج الکترومغناطیسی به عنوان مهم ترین عامل در طبخ غذا محسوب می شود. هنگامی که مواد غذایی از جمله گوشت حرارت زیادی ببیند به تدریج گداخته می شود و امواج مادون قرمز از خود ساطع می کند.

این امواج قادر هستند با نفوذ به مولکول های مواد غذایی آن ها را به ارتعاش درآورند. جالب است بدانید که پخت و پز با ذغال نمونه ای از پخت تابشی محسوب می شود. برای اطلاع از ویژگی های باربیکیو گازی و ذغالی یا خرید باربیکیو گازی ذغالی به مطالب قبل مراجعه کنید. باربیکیو آیلند یکی از بهترین برندهای موجود در بازار است که توانسته با تولید انواع دستگاه های طبخ از جمله باربیکیو بدون دود، به شما کمک کند تا بهترین تجربه را از آشپزی کسب کنید.

مزایای استفاده از کباب پز تابشی

مهم ترین مزایای طبخ غذا با کباب پز تابشی چیست ؟ پخت و پز به این روش سه برابر سریع تر از سایر روش های سنتی می باشد. به این معنا که شما می توانید در مدت زمانی کوتاه اقدام به تهیه غذا و انواع کباب کنید. به همین دلیل است که از انواع کباب پز تابشی در مکان هایی مانند رستوران استفاده می شود تا بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن، غذای مشتری را حاضر و زمینه را برای جلب رضایت او فراهم آورند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از کباب پز تابشی این است که مانع از گرم شدن محیط می شود. این ویژگی سبب می شود تا خانم های خانه دار با خیال راحت از این دستگاه در آشپزخانه استفاده کنند. در صورتی که استفاده از  اغلب دستگاه های پخت و پز مانند کباب پز ذغالی در آشپزخانه مقدور نیست.

پخت یکنواخت از دیگر ویژگی های کباب پز تابشی محسوب می شود. پخت یکنواخت در غذاهایی مانند گوشت، برگر و … اهمیت زیادی دارد. زیرا خام ماندن بخشی از کباب می تواند سبب بروز مشکلات گوارشی برای افراد شود. پخت غذا با باربیکیو گازی و ذغالی نیز دارای این مزیت مهم می باشد.

برخی از افراد اذعان دارند که استفاده از روش های سنتی در پخت گوشت، سبب می شود تا تمام رطوبت آن از بین برود و در نهایت یک غذای خشک در اختیار آن ها قرار بگیرد. در خصوص مزیت استفاده از کباب پز تابشی باید بگوییم که این دستگاه رطوبت مواد غذایی در آن نگه می دارد و به عبارتی دیگر، یک غذای آبدار و دلپذیر در اختیار شما قرار خواهد داد. علاوه بر این باید سازگاری انرژی گرمایی این دستگاه با محیط زیست اشاره کرد و هیچگونه آسیبی برای آن به همراه نخواهد داشت.

البته در کنار این مزایا ، باربیکیو گازی ذغالی کاربرد های بیشتری دارد که شما میتوانید برای خرید باربیکیو گازی ذغالی با ما در ارتباط باشید.

نحوه عملکرد کباب پز تابشی

چگونگی کارکرد کباب پز تابشی چیست ؟ برای تامین انرژی لازم به منظور پخت غذا، شاهد سوختن گاز در مشعل های تابشی هستیم که به دنبال آن اشعه مادون قرمز ایجاد می شود. سطح رویه مشعل ها از متریالی مانند سرامیک پوشانده می شود. استفاده از سرامیک های نسوز سبب می شود تا عملکرد دستگاه در بهترین حالت خود قرار بگیرد. روزنه هایی که بر روی سرامیک های نسوز قرار دارد بسیار کوچک هستند و قطر آن ها به 1 میلی متر می رسد. گاز با اکسیژن ترکیب شده و از این روزنه ها خارج می شود. جالب است بدانید که حرارت ناشی از سوختن انرژی گاز، به واسطه سرامیک ها جذب شده و حرارت تولید شده از آن به 900 درجه سانتی گراد نیز می رسد. با این مکانیزم، شاهد سرخ شدن سطح سرامیک ها هستیم و اشعه مادون قرمز شروع به تابش می کند.

نکته ای که باید در خصوص کباب پز تابشی مدنظر داشته باشیم این است که محل قرارگیری مشعل و زاویه تابش آن اهمیت زیادی دارد. بهتر است مشعل ها در قسمت بالا قرار بگیرند تا امواج الکترومغناطیسی از بالا به پایین بتابند. در شروع پخت کباب، یک لایه سخت بر روی آن ساخته می شود تا رطوبت آن و همچنین مواد مغذای از بین نرود.

کباب پز تابشی چیست

آیا کباب پز تابشی دود می کند؟

کباب پزهای تابشی جزو کباب پزهای بدون دود شناخته می شوند. به همین دلیل گزینه مناسبی برای استفاده در آپارتمان، بالکن و تراس می باشد. به دلیل مکانیزم و نوع طراحی آن، هیچ گونه چربی و روغن بر روی سطوح داخلی آن ریخته نمی شود و یک عدد سینی نیز در کف آن تعبیه شده که بهتر است بعد از هر بار پخت و پز، اقدام به تمیز کردن آن کنید.

در کباب پزهای چدنی و ذغالی یک مشکل بزرگ وجود دارد و آن هم دود ناشی از ریختن روغن یا آب کباب می باشد. این موضوع باعث می شود تا co2 تولید شود و با جذب شدن به کباب، وارد سیستم گوارش ما شود. قطعا این شرایط باعث می شود تا افراد به مرور زمان آسیب های فراوانی از نظر سلامتی ببینند. کباب پز تابشی به دلیل طراحی مناسب و جلوگیری از دود، کمک زیادی به سلامت افراد و حفظ کیفیت مواد غذایی می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *