انواع کباب‌پز بر اساس منبع سوخت

آشنایی با کباب پز تابشی رومیزی

کباب پز تابشی رومیزی گزینه مناسبی برای آشپزخانه می باشد. زیرا به طور کلی کباب پزهای تابشی در رستوران ها و آشپزخانه های صنعتی کاربرد دارند و در ابعاد بزرگ ساخته می شوند. کباب پز تابشی رومیزی از ابعاد کوچک تر و قیمت ارزان تری برخوردار هستند. در این مطلب قصد داریم شما را با این دستگاه و ویژگی های آن آشنا کنیم.

کباب پز تابشی رومیزی

کباب پز تابشی رومیزی

کباب پز تابشی رومیزی از اشعه مادون قرمز برای طبخ غذا استفاده می کند. این اشعه همانند یک منبع گرمایی شناخته می شود که می تواند مدت زمان پخت انواع غذا را بسیار کوتاه کند. به طور کلی از کباب پزهای تابشی در رستوران های بزرگ و آشپزخانه های صنعتی استفاده می شود. اما از آنجایی که مردم عادی تمایل به استفاده از آن در خانه خود دارند نوع کوچک و ارزان آن نیز تولید شده است. اشعه مادون قرمز با برقراری ارتباط میان شعله و المنت، به غذا تابیده می شود و حرارت را از بالا به طور یکنواخت ساطع می کند. از این تکنولوژی می توان برای گرم کردن یا طبخ غذا استفاده کرد. در حال حاضر افرادی که در محیط های آپارتمانی زندگی می کنند و نمی توانند به سراغ خرید باربیکیو گازی ذغالی بروند، دست به خرید کباب پز تابشی رومیزی می زنند.
این دستگاه بسیار کاربردی است. سرعت و راندمان آن بالاست و تاکنون رضایت مشتریان را به خود جلب کرده است. کباب پزهای تابشی می توانند طعم غذا را لذتبخش کنند و برای افرادی مناسب هستند که به هر دلیلی تمایلی به استفاده از باربیکیو گازی و ذغالی یا باربیکیو آیلند ندارند. اگر زمان کمی برای آشپزی در اختیار دارید می توانید با خرید این دستگاه از مزایای آن بهره مند شوید.

مکانیسم کباب پز تابشی

اگر در خصوص ویژگی های این دستگاه اطلاعات کافی ندارید توصیه می کنیم قبل از خرید این اطلاعات را بدست آورید. زیرا هنگامی که به بازار یا فروشگاه اینترنتی مراجعه می کنید با برندها و مدل های مختلفی مواجه خواهید شد که انتخاب را برای شما دشوار می کند. نحوه طبخ غذا با کباب پز تابشی به روش پخت همرفت می باشد. به این معنا که در هنگام پخت یا گرم کردن غذا، هوای گرم در اطراف غذا می چرخد و شما باید درب ظرف را ببندید تا از خروج این هوا جلوگیری کنید. با این اوصاف، دما در حد ثابت باقی می ماند تا پخت غذا کامل شود.
اشعه مادون قرمز که وظیفه اصلی در کباب پزهای تابشی را بر عهده دارد بخشی از طیف الکترومغناطیسی می باشد که سرعت و طول امواج را اندازه گیری می کند. این امواج در طول کوتاه قابل رویت نیستند. اما در طول موج های بلند به شکل گرما احساس می شوند و اثر آن را متوجه می شویم. واقعیت این است که اشعه مادون قرمز شباهت زیادی به نور خورشید دارد. انرژی خورشیدی از 50% اشعه مادون قرمز تشکیل شده است.

کباب پز تابشی رومیزی

محبوبیت کباب پز تابشی رومیزی

از نظر شما دلیل محبوبیت کباب پزهای تابشی چیست ؟ متاسفانه در عصری زندگی می کنیم که اغلب مردم دارای سبک نادرستی در زندگی خود هستند. مصرف غذاهای چرب و مضر باعث کاهش طول عمر و بروز بیماری های مختلف از جمله چربی خون، فشار خون، قند خون و … می شود. برای اصلاح سبک زندگی باید به سراغ تغییر سبک آشپزی برویم و از دستگاه هایی استفاده کنیم که هیچ نیازی به روغن یا کره نداشته باشند. کباب پز تابشی رومیزی یکی از این دستگاه هاست که می تواند انواع مواد غذایی را بدون قطره ای روغن برای شما طبخ و آماده کند. از مهم ترین ویژگی های این دستگاه، عدم سوختگی مواد غذایی، آبدار نگهداشتن گوشت و جلوگیری از تولید مواد سمی است.
کباب پزهای تابشی رومیزی یا صنعتی امکان تنظیم حرارت را دارند و به شما کمک می کنند تا حرارت دلخواه را برای طبخ انواع مواد غذایی ایجاد کنید. قطعا هر کدام از مواد نیاز به حرارت خاصی دارند. با حرارتی که استیک طبخ می شود نمی توان سبزیجات را طبخ کرد. سبزیجات خیلی سریع پخته می شوند و نیاز به حرارت بسیار ملایمی دارند. از آنجایی که این دستگاه ها دود تولید نمی کنند گزینه مناسبی برای محیط های آپارتمانی و سربسته می باشند. تولید آن ها در ابعاد رومیزی باعث استقبال بی نظیر مشتریان شده است.

مهم ترین ویژگی های کباب پز تابشی

سرعت

اگر بخواهیم سرعت پخت غذا با کباب پز تابشی رومیزی را با دستگاه هایی مانند باربیکیو ذغالی و گازی مقایسه کنیم باید بگوییم که از سرعت بسیار بالایی برخوردار است و برای مواقعی که می خواهید غذا را در کوتاه ترین زمان ممکن طبخ کنید گزینه ایده آلی خواهد بود. همچنین استفاده از آن در مکان هایی مانند رستوران و آشپزخانه های صنعتی باعث افزایش رضایت مشتریان خواهد شد.
کباب پز تابشی رومیزی

دمای بالا

دمایی که توسط کباب پز تابشی تولید می شود چندین برابر گرمای حاصله از ذغال می باشد. در نتیجه پخت انواع استیک، برگر و … به وسیله آن بهتر است کباب پزهای ذغالی است. اشعه مادون قرمز به نحوی به گوشت نفوذ می کند که رطوبتی آن را بر هم نمی زند و گوشت را آبدار نگه می دارد. در حالی که اغلب دستگاه های پخت غذا فاقد این ویژگی هستند و آب گوشت را بخار می کنند.

صرفه جویی در مصرف انرژی

کاهش زمان پخت غذا با کباب پزهای تابشی رومیزی باعث می شود که شاهد صرفه جویی در مصرف انرژی هایی همچون گاز، ذغال و برق باشیم. افرادی که از دغدغه محیط زیستی برخوردار هستند به سراغ این دستگاه ها می روند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *