کباب پز بدون دود چیست

کباب پز بدون دود چیست ؟

کباب پز بدون دود چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ زندگی آپارتمانی باعث شده تا اغلب افراد برای طبخ غذا به سراغ کباب پزهای بدون دود بروند. این دستگاه ها که اغلب با گاز یا برق کار می کنند قادرند انواع کباب، گوشت و سبزیجات را بدون تولید بو و دود طبخ کنند. در این مطلب قصد داریم بگوییم که کباب پز بدون دود چیست و بهترین نوع آن کدام است؟

کباب پز بدون دود چیست

بهترین کباب پز بدون دود

دلیل استفاده از کباب پز بدون دود چیست ؟ در سال های گذشته که افراد در خانه های ویلایی و بزرگ زندگی می کردند از دستگاه هایی به نام منقل، باربیکیو و کباب پزهای ذغالی برای طبخ غذا بهره می بردند. اما امروز اغلب افراد در خانه های آپارتمانی و کوچک زندگی می کنند و این امر سبب شده تا دچار محدودیت هایی شوند. برای اینکه هیچگونه محدودیت هایی نداشته باشید میتوانید از منقل و باربیکیو گازی و ذغالی استفاده کنید. پس جای خرید کباب پز بدون دود خرید باربیکیو گازی ذغالی را به شما پیشنهاد می کنیم . 

خرید انواع باربیکیو گازی و ذغالی با قیمت عالی

کباب پز گازی

پس از آنکه متوجه شدیم کباب پز بدون دود چیست نوبت به این می رسد که به کباب پز گازی و نکته مهمی در هنگام خرید آن اشاره کنیم. توصیه می کنیم قبل از انتخاب و خرید، فضا و بودجه خود را در نظر بگیرید. زیرا کباب پزهای بدون دود در ابعاد مختلف طراحی و تولید می شوند. برخی از آن ها گازی و برخی دیگر برقی هستند. امکان کنترل حرارت در هر دوی آن ها وجود دارد. نکته دیگری که باید مدنظر داشته باشید این است که کباب پزهای بدون دود از ذغال برای طبخ غذا استفاده نمی کنند. به همین دلیل طعم ذغالی یا باربیکیو به آن نمی دهند. اما در ساختار آن از چدن استفاده شده تا در هنگام طبخ غذا شبیه سازی طعم ذغال را ایجاد کند. به جز چدن، از استیل هم برای طراحی و تولید این دستگاه استفاده می شود.

کباب پز بدون دود چیست

کباب پز برقی

کباب پزهای گازی شباهت زیادی به کباب پزهای برقی دارند و تفاوت آن ها در منبع سوخت شان می باشد. کباب پزهای برقی برای افرادی مناسب هستند که به سرعت و سهولت آماده سازی کباب ها اهمیت زیادی می دهند و توجهی به طعم دودی آن ندارند. اما اگر می خواهید کباب طعم دودی به خود بگیرد می توانید از سیخ های چدنی استفاده کنید.

کباب پز مادون قرمز

یکی از ایده آل ترین انتخاب هایی که می توانید داشته باشید کباب پز بدون دود مادون قرمز می باشد. در این دستگاه از امواج مادون قرمز برای طبخ غذا استفاده می شود. برخی از افراد تصور می کنند که اشعه مادون قرمز یک اشعه مضر برای سلامت انسان می باشد. در حالی که مادون قرمز کاملا بی ضرر است و می تواند هر نوع کباب و گوشت را مغز پخت کند. به همین دلیل غذا ترد و کاملا پخته خواهد شد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که کباب پزهای مادون قرمز قابلیت تنظیم ندارند و اشعه مذکور به طور یکنواخت بر روی سطح سیخ ها تابیده می شود. اشعه مادون قرمز به هیچ عنوان کباب و گوشت را نمی سوزاند. به شرط آنکه سیخ ها به موقع از آن جدا کنید.

کباب پز هیبریدی

منظور از واژه هیبریدی در تعریف کباب پز بدون دود چیست ؟ همان طور که متوجه شدید امکان استفاده از ذغال در کباب پزهای بدون دود وجود ندارد. اما اگر می خواهید طعم غذا دودی شود می توانید از کباب پزهای هیبریدی کمک بگیرید. جالب است بدانید که در این دستگاه امکان استفاده از ذغال و گاز نیز وجود دارد. معمولا در آپارتمان از گاز و مسافرت و فضای باز از ذغال استفاده می شود. برخی از کباب پزهای هیبریدی قابل حمل هستند اما برخی از آن ها را نمی توانید به راحتی حمل کنید. به همین علت توصیه می کنیم در هنگام خرید به قابلیت حمل و سهولت در استفاده توجه داشته باشید.

کلام آخر !

در استفاده از کباب پز بدون دود، امکان تنظیم حرارت وجود دارد. برخی از مواد غذایی مانند سبزیجات، قارچ، کدو و … نیاز به زمان کمی برای طبخ دارند. اما استیک، گوشت و مرغ باید در زمان طولانی تری طبخ شوند تا کاملا پخته شوند. اگر مطالب قبلی وب سایت ما را دنبال کرده باشید به خوبی می دانید که باربیکیو آیلند و انواع کباب پز را باید از برندهای معتبر تهیه کنید. برندهایی همچون یوزتک استیل به عنوان یک انتخاب مناسب معرفی می شود.

برای مشاهده قیمت های انواع باربیکیو میتوانید کاتالوگ زیر را دانلود کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *