کباب پز اتوماتیک

آشنایی با کباب پز اتوماتیک

کباب پز اتوماتیک چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ کباب پزها به دو نوع دستی و اتوماتیک تقسیم بندی می شوند که هر کدام از آن ها دارای کاربردهای منحصر به فرد هستند. کباب پز اتوماتیک از بهترین کباب پزهاست که می توان از آن در رستوران ها و آشپزخانه های صنعتی استفاده کرد. با ما همراه باشید تا علاوه بر معرفی کباب پز اتوماتیک، به مزایای آن نیز اشاره کنیم.

کباب پز تابشی اتوماتیک

کباب پز اتوماتیک برای پخت به صورت تیراژ مورد استفاده قرار می گیرد و از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است. به طور کلی کباب پزها در دو نوع دستی و اتوماتیک تولید می شوند. کباب پز تابشی اتوماتیک در رستوران ها، پادگان ها، آشپزخانه های صنعتی، دانشگاه ها و … کاربرد دارند و می توانند حجم عظیمی از غذا را در مدت زمانی کوتاه آماده سازی کنند. کاربرد کباب پز اتوماتیک فقط در مکان های مذکور نیست. بلکه شما می توانید آن را در خانه نیز مورد استفاده قرار دهید.
برخی از افراد به جای استفاده از باربیکیو گازی و ذغالی یا باربیکیو آیلند ترجیح می دهند با پرداخت هزینه ای بیشتر، اقدام به تهیه کباب پزهای اتوماتیک و تابشی کنند و از مزایای بیشتری بهره مند شوند. این دستگاه ها در ظرفیت ها و ابعاد مختلفی تولید می شوند. اگر مطالب قبلی وب سایت ما را دنبال کرده باشید به خوبی می دانید که نوع رومیزی آن نیز موجود می باشد. این مدل برای خانه های آپارتمانی مناسب است و می تواند جایگزین مناسبی برای خرید باربیکیو گازی ذغالی باشد.

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

پخت چند نوع غذا با کباب پز تابشی اتوماتیک

نکته مهمی که در خصوصر کباب پزهای اتوماتیک وجود دارد ثابت بودن حرارت و متغیر بودن سرعت کانوایر می باشد. منظور از کانوایر همان زنجیر است که سرعت آن توسط اینورتر کباب پز تنظیم می شود. بسیاری از افراد در هنگام خرید کباب پز تابشی اتوماتیک این سوال را می پرسند که آیا می توان چند نوع کباب را به طور همزمان در این دستگاه پخت؟ پاسخ منفی است. زیرا زمان پخت انواع کباب و مواد غذایی با یکدیگر متفاوت است. به طور مثال زمان مورد نیاز برای طبخ کوبیده 6 دقیقه و برای جوجه کباب 8 دقیقه است. در حالی که سرعت کانوایر یا سرعت زنجیر در یک حالت ثابت تنظیم می شود.

کباب پز اتوماتیک

مزایای کباب پزهای اتوماتیک

کباب پزهای اتوماتیک از مزایای زیادی برخوردار هستند. به همین دلیل از جایگاه ویژه ای در بازار بهره مندند. لازم به ذکر است که اغلب مدل های آن در ابعاد و حجم های بزرگ ساخته می شوند از نظر قیمت بسیار گران اند. اما برخی از تولیدکنندگان اقدام به طراحی ابعاد کوچک تر آن کرده اند و قیمت های مناسب تری برای آن ها در نظر گرفته اند. در واقع هیچ فرقی نمی کند که شما قصد استفاده از کباب پزهای اتوماتیک را در خانه دارید یا می خواهید آن را در رستوران های بزرگ قرار دهید. اگر مدیر یک رستوران هستید راهکارهای زیادی برای افزایش رضایت مشتریان وجود دارد که یکی از مهم ترین آن ها بهبود کیفیت پخت غذاست. کباب پز اتوماتیک امکانی را برای شما مهیا می کند که بتوانید انواع کباب را به طور آبدار و خوش طعم طبخ کنید. این شیوه از پخت غذا باعث وفادار کردن مشتری به رستوران شما خواهد شد. محدودیتی در نوع غذا ندارید و می توانید انواع کباب کوبیده، کباب بختیاری، کباب سلطانی و … را با آن طبخ کنید. پخت انواع غذا با کباب پزهای اتوماتیک در محیط های سربسته امکان پذیر است. زیرا هیچ دودی از آن تولید نمی شود و باعث سلب آسایش اطرافیان نخواهد شد. منبعی که برای روشن کردن آن مورد نیاز است گاز شهری یا کپسول گاز مایع می باشد.

انواع کباب پزهای اتوماتیک

ریلی

کباب پزهای ریلی یکی از انواع کباب پزهای اتوماتیک می باشد که دارای کشو یا ریل برای قرار گرفتن سیخ هاستو سینی تعبیه شده در دستگاه به شکل ریل است و می توان آن را در زیر مشعل قرار داد. حرارتی که این دستگاه ساطع می کند کاملا یکنواخت است و می تواند انواع کباب را بدون هیچ گونه سوختگی و در کوتاه ترین زمان ممکن آماده کند.

سالاماندر

کباب پزهای سالاماندر از انواع کباب پزهای چند منظوره شناخته می شود که به نام آسانسوری نیز در بازار معرفی شده اند. این دستگاه ها در ظرفیت های مختلفی تولید می شوند و امکان تنظیم سینی تا مشعل برای آشپز فراهم است. با استفاده از این دستگاه می توان از انواع برگر، استیک، ماهی، کباب و … را آماده سازی کرد. این دستگاه فاقد سیخ است.

نحوه کار کباب پز اتوماتیک

اگر بخواهیم نحوه کار باربیکیو را با کباب پزهای اتوماتیک تابشی را مقایسه کنیم باید بگوییم که در باربیکیو حرارت از زیر به غذا تابانده می شود اما در کباب پزهای تابشی، حرارت از بالا ساطع می شود. در این دستگاه ها از آجر یا سرامیک های نسوز استفاده می شود. سطح آن ها به قدری داغ می شود که به راحتی انواع مواد غذایی را مغز پخت می کند. حرارت مورد نیاز برای پخت کباب از طریق سوخت گاز در مشعل های تابشی ایجاد می شود. سرامیک های نسوز می توانند حرارت را به خود جذب کنند و به حدود 900 درجه سانتی گراد برسانند. با گداخته شده سرامیک ها تابش اشعه مادون قرمز آغاز خواهد شد. نحوه کار با کباب پزهای اتوماتیک بسیار ساده است و از اصول خاصی پیروی نمی کند. کافی است بعد از خرید دستگاه نگاهی به دفترچه یا دستور العمل استفاده از آن بیندازید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *