کاربرد باربیکیو گازی

کاربرد باربیکیو گازی چیست ؟

مهم ترین کاربرد باربیکیو گازی، سهولت استفاده از آن است. زیرا به وسیله یک شیر گاز روشن و خاموش می شود و در مدت زمانی کوتاه، غذا را آماده می کند. این نوع از دستگاه ها از قیمت بالاتری نسبت به مدل های ذغالی برخوردار هستند و این امر به دلیل استفاده از تجهیزات مختلف در آن است. با ما همراه باشید تا به بررسی کاربرد باربیکیو گازی بپردازیم.

کاربرد باربیکیو گازی

آیا با کاربرد باربیکیو گازی آشنا هستید؟ باربیکیو گازی به عنوان یکی از دستگاه های پرکاربرد در میان افراد شناخته می شود. زیرا مدت زمان آماده سازی غذا را کوتاه می کند و دود کمتری ناشی از پخت غذا به همراه دارد. استفاده از آن نیز آسان است و نیازی به روشن کردن ذغال و گداخته کردن آن نیست. اگر بتوانید یک صفحه گریل به این دستگاه اضافه کنید حرارتی یکسان برای طبخ غذا به وجود می آید و می توانید انواع گوشت، کباب، سبزیجات و … را بر روی آن بپزید.

در مطالب قبل به معرفی باربیکیو گازی و ذغالی به عنوان دستگاه های چندمنظوره اشاره کردیم. معمولا باربیکیوهای ذغالی به دلیل انتشار گاز دی اکسید کربن دارای کم ترین سازگاری با محیط زیست هستند اما افرادی زیادی وجود دارند که طعم غذای ذغالی را دوست دارند.

در باربیکیو گازی امکان تنظیم حرارت شعله ها وجود دارد و به دلیل عدم تولید گاز دی اکسید کربن، می تواند یک غذای سالم تر به شما ارائه دهد. همچنین غذای پخته شده با انواع باربیکیو گازی، آبدارتر خواهد بود. افرادی که تمایل به مصرف غذاهای آبدار دارند می توانند اقدام به خرید باربیکیو گازی ذغالی کنند.

کاربرد باربیکیو گازی

فاکتورهای مهم در کاربرد باربیکیو گازی چیست؟

کارایی

اگر می خواهید از کاربرد باربیکیو گازی بهره مند شوید باید به پارامترهای مختلفی در هنگام خرید توجه کنید. به طور مثال برخی از باربیکیوها دارای صفحه گریل در دو سمت می باشند. این مدل ها بسیار ایده آل هستند و این قابلیت را در اختیار شما قرار می دهند تا غذاها را با دمای مختلف طبخ کنید و از سوخته شدن آن ها جلوگیری کنید. دستگاه های گازی امکان تنظیم حرارت را به شما می دهند و به خوبی دما را حفظ می کنند.

استحکام

در ساخت باربیکیو گازی از متریال مختلفی مانند فولاد، استیل، گالوانیزه و … استفاده می کنند. کیفیت متریال باعث دوام و مقاومت دستگاه در برابر حرارت و شرایط محیطی می شود. امروزه گالوانیزه و استیل بیشترین کاربرد را دارند. دستگاه هایی که از بدنه مقاوم برخوردار هستند تمیز کردن و نظافت آن ها آسان تر خواهد بود.

کاربرد باربیکیو گازی

پخش یکنواخت حرارت

اگر می خواهید در پخت انواع گوشت و کباب موفق عمل کنید باید باربیکیویی را خریداری کنید که از قدرت کافی در پخش یکنواخت حرارت برخوردار باشد. این ویژگی در دستگاه های استیل و چدن وجود دارد. همچنین صفحات گریل تولید شده از چدن نیز عمر بالایی دارند و می توانند غذا را با سرعت بیشتری آماده کنند. توجه داشته باشید که مصرف گوشت نیم پز می تواند به شدت بر سلامت گوارش شما تاثیر منفی بگذارد. زیرا هضم آن با سختی مواجه خواهد شد. به همین دلیل توصیه می کنیم در پخت غذا با انواع باربیکیو دقت کافی را به خرج دهید.

وجود لوازم جانبی

اگر باربیکیو از لوازم جانبی برخوردار باشد کاربرد بیشتری خواهد داشت. به طور مثال برخی از مدل ها همراه با هود به فروش می رسند. هودهایی که توسط برند یوزتک استیل طراحی می شوند در دو نوع تک شیب و سه شیب هستند که هر کدام از آن ها داری ویژگی های منحصر به فرد خود می باشند. برخی دیگر از مدل های باربیکیو گازی، دارای دماسنج به منظور نشان دادن دمای دستگاه می باشند. همچنین وجود ترموکوپل در باربیکیو می توانند در هنگام خاموش شدن شعله ها، به طور خودکار جریان گاز را قطع کند. این ویژگی در باربیکیو آیلند و یوزتک باعث افزایش امنیت دستگاه خواهد شد. 

ابعاد

برای بهره مندی از کاربرد باربیکیو گازی، باید به ابعاد آن توجه داشته باشید. نکته مهمی که باید در هنگام خرید به آن دقت کنید محل قرارگیری باربیکیو است. اگر می خواهید آن را در فضاهای کوچک مانند تراس و بالکن تعبیه کنید باید از ابعاد کوچک تر استفاده کنید. اما اگر فضایی مانند روف گاردن را برای آن در نظر گرفته اید هیچ محدودیتی در ابعاد ندارید و می توانید برای تکمیل دکوراسیون روف گاردن از میز و صندلی، فلاور باکس و … نیز استفاده کنید. باربیکیوهایی که دارای 3 الی 4 شعله هستند برای خانواده های کم جمعیت مورد استفاده قرار می گیرند. اما اگر می خواهید برای تعداد زیادی از افراد غذا تهیه کنید باید به سراغ باربیکیو 6 شعله بروید.

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

تمیز کردن باربیکیو گازی

معمولا تمیز کردن باربیکیو گازی آسان تر از باربیکیو ذغالی است. زیرا ذغال بعد از اتمام طبخ غذا، خاکستر شده و آلودگی زیادی ایجاد می کند. اما این موضوع در خصوص باربیکیو گازی وجود ندارد. اما برای تمیز کردن آن باید ابتدا از سرشعله و لوله ها شروع کنید. سپس صفحه گریل را بشوئید و چربی هایی که بر روی این صفحه قرار گرفته را از بین ببرید. روش های مختلفی برای از بین بردن این چربی ها وجود دارد که می توان به استفاده از شوینده های مختلف شیمیایی و خانگی، برس، اسفنج و … اشاره کرد.

برای روشن کردن باربیکیو گازی از گاز شهری یا کپسول گاز مایع استفاده می شود. اگر کپسول گاز دچار زنگ زدگی یا پوسیدگی است در اسرع وقت اقدام به تعویض آن کنید زیرا خطر انفجار در کمین است. توصیه می کنیم تمام بخش های باربیکیو گازی را به طور مداوم تمیز نگه دارید تا در طبخ های بعدی دود کمتری تولید شود و طعم غذا بهبود پیدا کند.

برای مشاهده قیمت های انواع باربیکیو میتوانید کاتالوگ زیر را دانلود کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *