کاربرد باربیکیو سنگی

مهم ترین کاربرد باربیکیو سنگی پخت انواع کباب، جوجه کباب، سبزیجات، برگر و … می باشد. در واقع می توان گفت که هیچ محدودیتی در استفاده از این دستگاه وجود ندارد. باربیکیوی سنگی یا کباب پز سنگی، یکی از زیباترین دستگاه های طبخ غذا محسوب می شود که امروزه آن را در اغلب خانه ها و ویلاها شاهد هستیم. در این مطلب قصد داریم شما را با کاربرد باربیکیو سنگی آشنا کنیم.

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

باربیکیو سنگی

کاربرد باربیکیو سنگی بسیار متنوع است. هیچ فرقی نمی کند که شما قصد خرید باربیکیو گازی ذغالی را دارید یا می خواهید با خرید باربیکیو آیلند، تجهیزات آشپزی خود را توسعه دهید. بلکه مهم آن است که می توانید از متریال گوناگون برای ساخت باربیکیو استفاده کنید. سنگ های طبیعی یا مصنوعی از زیباترین متریال برای ساخت باربیکیو گازی و ذغالی محسوب می شود. این دستگاه ها از نظر منبع سوخت، عملکرد و شکل ظاهری تنوع زیادی دارند و می توانید آن ها را در مکان های مختلف از جمله تراس یا بالکن قرار دهید. اما اگر در خانه های ویلایی و بزرگ زندگی می کنید امکان نصب آن را در روف گاردن، محوطه و … نیز خواهید داشت.

باربیکیو سنگی یا کباب ‌پز سنگی؟

کاربرد باربیکیو سنگی به دلیل ویژگی هایی است که در آن وجود دارد. دستگاه هایی که با سنگ تولید می شوند مقاومت بی نظیری در برابر عوامل محیطی دارند. به طور مثال اگر در اقلیمی زندگی می کنید که بارش نزولات آسمانی زیاد است استفاده از سنگ در ساخت باربیکیو به شما کمک زیادی خواهد کرد. زیرا سنگ علاوه بر مقاومت در برابر سرما و گرما، به هیچ عنوان دچار زنگ زدگی و پوسیدگی نمی شود. همچنین تابش مستقیم نور خورشید نیز بر روی آن تاثیر منفی نخواهد گذاشت. جلوه ظاهری این دستگاه بسیار طبیعی و زیبا می باشد و ساخت آن در مدت زمان کوتاه تری نسبت به سایر متریال انجام خواهد شد.
شما هیچ محدودیتی در انتخاب نوع منبع سوخت در باربیکیو سنگی نخواهید داشت. برخی از افراد تمایل دارند تمام مواد غذایی از جمله برگر، کباب، مرغ، سبزیجات و … را ذغال طبخ کنند. به همین دلیل باربیکیو سنگی را به شکلی سفارش می دهند یا می سازند که بتوان از ذغال برای روشن کردن آن استفاده کرد. اما برخی دیگر از افراد علاقه ای به طعم ذغالی یا دودی ندارند و از تجهیزات بیشتر و هزینه بالاتر برای ساخت باربیکیوی سنگی گازی استفاده می کنند.

کاربرد باربیکیو سنگی از نظر شکل ظاهری

پس از آنکه باربیکیو سنگی را از نظر نوع منبع سوخت با یکدیگر مقایسه کردیم نوبت به این می رسد که آن را از نظر شکل ظاهری نیز با یکدیگر مقایسه کنیم. باربیکیوها در ابعاد و اشکال مختلف بر مبنای سفارش مشتری ساخته می شوند. یکی از برندهایی که در این زمینه پیشرو است برند یوزتک استیل می باشد. این برند با توجه به نیاز مشتری، طرح اولیه را در نرم افزار ترسیم می کند و بعد از آنکه توسط مشتری مورد تایید قرار گرفت مراحل ساخت آن را آغاز می کند. برند یوزتک استیل با توجه به کاربرد باربیکیو سنگی، تلاش می کند تا آن را با بهترین متریال و بالاترین کیفیت آماده سازی کند.

برای شناخت بیشتر باربیکیو کلیک کنید

باربیکیو روباز یا مسقف

باربیکیو سنگی می تواند به صورت روباز یا مسقف ساخته شود. البته دسته بندی دیگری نیز در خصوص شکل ظاهری این دستگاه وجود دارد که می توان به دایره ای، مستطیلی و مربعی اشاره کرد. لازم به ذکر است که در ساخت کباب پز سنگی روباز امکان استفاده از سقف نیز وجود دارد. این قابلیت برای مکان هایی مناسب است که در معرض عوامل محیطی قرار دارند و با استفاده از سقف می توان از آسیب های احتمالی جلوگیری کرد. به طور مثال اگر در حین طبخ غذا، شاهد بروز گرد و خاک یا بارش نزولات آسمانی بودیم بتوانیم سقف باربیکیو را بر روی آن بگذاریم و اجازه ندهیم تا کیفیت طبخ غذا کاهش پیدا کند.
کاربرد باربیکیو سنگی

باربیکیو ال شکل

باربیکیو ال شکل را می توان به نحوی طراحی کردن که دو طرف آن میز کار وجود داشته باشد و در قسمت میانی، تجهیزات باربیکیو را قرار دهیم. طراحی آن به شکلی است که دود ناشی از طبخ غذا به سمت بالا هدایت می شود و مانع از برهم زدن آسایش اطرافیان خواهد شد. باربیکیو ال شکل برای مکان هایی مناسب است که از کمبود فضا رنج می برند. به طور مثال اگر در آپارتمان ساکن هستید و فضای تراس یا بالکن به شدت محدود است می توانید با سفارش ساخت باربیکیو ال شکل از کاربرد باربیکیو سنگی بهره مند شوید و از فضا نیز حداکثر استفاده را ببرید.

مزایای باربیکیو یا کباب ‌پز سنگی چیست؟

ارزان و مقرون به صرفه

طراحی و ساخت باربیکیو سنگی نسبت به سایر مدل ها ارزان تر است. زیرا سنگ جزو آن دسته از متریال محسوب می شود که هزینه تهیه آن کم است. لازم به ذکر است که امکان استفاده از سنگ های طبیعی و مصنوعی در ساخت دستگاه مورد نظر وجود دارد. انتخاب هر کدام بر اساس سلیقه و سفارش مشتری انجام می شود.

اجرای آسان

همان طور که قبلا ذکر شد ساخت باربیکیو سنگی در مدت زمانی کوتاه انجام می شود. البته اگر بتوانید از یک فرد حرفه ای کمک بگیرید علاوه بر تسریع در روند ساخت، شاهد بهبود کاربرد باربیکیو سنگی نیز خواهید بود.

امکان نصب در مکان های مختلف

شما هیچ محدودیتی در محل نصب باربیکیو نخواهید داشت. این دستگاه قابل احداث در مکان هایی همچون آلاچیق، تراس، حیاط، بالکن، روف گاردن و … خواهد بود و زیبایی منحصر به فردی به آن مکان خواهد بخشید.

برای مشاهده قیمت های انواع باربیکیو میتوانید کاتالوگ زیر را دانلود کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *