ویژگی کباب پز ایستاده

آشنایی با ویژگی های یک باربیکیو عالی!

حتما شما هم به دنبال آشنایی با ویژگی های یک باربیکیو عالی هستید. باربیکیو دستگاهی برای پخت انواع کباب، گوشت و سبزیجات است که به دلیل طعم بی نظیری که به غذا می دهد از طرفداران ویژه ای برخودار است. باربیکیو در سایزها و مدل های مختلف تولید می شود که هر کدام از آن ها دارای خصوصیات منحصر به فرد می باشد. در این مطلب قصد داریم به بررسی ویژگی های یک باربیکیو عالی بپردازیم.

ویژگی های یک باربیکیو عالی

ویژگی های یک باربیکیو عالی

ویژگی های یک باربیکیو عالی چیست؟ خوردن کباب در مسافرت ها، مهمانی ها و فضاهای باز لذت زیادی به همراه دارد. مخصوصا در کشور ایران که کباب به عنوان یکی از خوشمزه ترین غذاهای اصیل شناخته می شود! برخی از افراد در هنگام خرید باربیکیو به توصیه دیگران یا قیمت دستگاه توجه می کنند و تصمیم نهایی را بر اساس این دو عامل می گیرند. در حالی که اغلب آن ها بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه از خرید خود پشیمان می شوند. اگر به دنبال خرید باربیکیو گازی ذغالی هستید باید به پارامترهایی همچون راحتی، سرعت در طبخ، ایجاد طعم دودی و … توجه داشته باشید. بهتر است قبل از پرداختن به ویژگی های یک باربیکیو عالی، به یک سوال مهم پاسخ دهیم و آن هم تفاوت بین باربیکیو گازی و ذغالی است.

برخی از افراد تصور می کنند که نحوه پخت کباب اهمیت ندارد و فرقی نمی کند که منبع سوخت دستگاه از ذغال باشد یا گاز! اما واقعیت این است که منبع سوخت می تواند نقش مهمی در کیفیت و طعم غذا داشته باشد. به همین دلیل بسیاری از مشتریان ترجیح می دهند از باربیکیو آیلند و از نوع ذغالی آن استفاده کنند. هنگامی که نام باربیکیو را می شنویم نخستین چیزی که در ذهن مان تداعی می شود طعم دودی آن است و این طعم محقق نمی شود مگر با باربیکیوی ذغالی!

سرعت و سهولت در طبخ غذا

اگر قصد دارید غذا را در مدت زمان بسیار کوتاه طبخ کنید توصیه می کنیم به سراغ خرید باربیکیو گازی بروید. این دستگاه برای روشن شدن نیازی به ذغال ندارد و فقط کافیست آن را به منبع گاز شهری یا کپسول گاز مایع متصل کنید و شیر آن را باز کنید تا گاز در لوله ها جریان پیدا کند. اگر تمایل دارید غذا برشته شود می توانید شعله آن را زیاد کنید و اگر می خواهید غذا به صورت آبدار طبخ شود باید از شعله ملایم و حرارت غیر مستقیم بهره بگیرید. معمولا باربیکیو گازی دارای سپرهای محافظ بر روی لوله ها می باشد تا از آسیب به غذا و سوختگی احتمالی آن جلوگیری کند. استفاده از باربیکیو گازی با سهولت بیشتری همراه است اما بعید می دانیم که طعم دلپذپر باربیکیو ذغالی را به غذا منتقل کند.

در استفاده از باربیکیو ذغالی نیاز به زمان بیشتری برای روشن کردن دستگاه خواهید داشت. زیرا باید ابتدا ذغال ها را روشن و گداخته کنید و اجازه دهید تا ذغال ها به رنگ قرمز در آیند. برای سرعت در گداخته شدن ذغال ها می توانید از انواع دمنده ها استفاده کنید. در مطالب گذشته تحت عنوان ” انواع دمنده باربیکیو کدامند؟ ” به معرفی این ابزار کاربردی پرداختیم. حرارتی از ذغال به غذا منتقل می شود از نوع تابشی و غیر مستقیم است که می تواند طعم دودی و دلچسبی را به آن بدهد. پس نتیجه می گیریم که اگر به دنبال سهولت و سرعت در پخت غذا هستید به سراغ باربیکیو گازی و اگر به دنبال دلپذیر کردن طعم کباب و گوشت هستید به سراغ باربیکیو ذغالی بروید.

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

نظافت آسان

اگر تا به حال از باربیکیوهای ذغالی استفاده کرده باشید به خوبی می دانید که بعد از هر بار طبخ غذا باید خاکسترهای ذغال را از کف دستگاه جمع آوری کنید. زیرا نمی توان ذغال های بعدی را بر روی آن ها روشن کرد. اما در استفاده از باربیکیو گازی این مشکل را نخواهید داشت. چون این دستگاه نیازی به ذغال برای روشن شدن ندارد. اما در خصوص باربیکیو گازی یک نکته مهم وجود دارد و آن هم چسبیدن باقی مانده غذا به میله هاست که نیاز به نظافت دارد. در مطالب قبلی به آموزش تمیز کردن باربیکیو پرداختیم. اگر نسبت به نظافت دستگاه بی توجه باشید شاهد تولید دود فراوان، تغییر طعم غذا و … در هنگام پخت های بعدی خواهید بود.

ویژگی های یک باربیکیو عالی

قیمت مناسب

اگر می خواهید با ویژگی های یک باربیکیو عالی آشنا شوید باید به قیمت آن هم توجه داشته باشید. باربیکیو ذغالی به دلیل ساده بودن مکانیزم و عدم استفاده از تجهیزات، از قیمت کمتری برخوردار است و به همین دلیل طرفداران بیشتری نیز دارد. اما باربیکیو گازی به دلیل استفاده از مشعل، شیرگاز و … قیمت بالاتری خواهد داشت. انتخاب هر کدام از آن ها بستگی به میزان بودجه و نیاز شما دارد.

قابل حمل و نقل

برخی از افراد تمایل دارند از باربیکیو در مسافرت ها استفاده کنند. به همین دلیل به دنبال نوعی از آن هستند که به راحتی حمل شود و وزن زیادی نداشته باشد. باربیکیو ذغالی به دلیل عدم نیاز به گاز شهری گزینه مناسبی محسوب می شود. در هر مکانی که حضور داشته باشید می توانید با استفاده از چوب، ذغال، کاغذ، مقوا و … اقدام به روشن کردن دستگاه کنید. اگر بر استفاده از باربیکیو گازی پافشاری می کنید باید حتما کپسول گاز مایع در سفرها همراه داشته باشید که خطرات جانبی خواهد داشت. پس توصیه می کنیم در مکان هایی که به گاز شهری دسترسی ندارید و مجبور هستید از کپسول کمک بگیرید به سراغ باربیکیو ذغالی بروید.

صفحات باکیفیت

صفحاتی که برای پخت انواع غذا مورد استفاده قرار می گیرد شامل آلومینیوم روکش دار، استیل ضد زنگ و چدن می باشد. هر کدام از این متریال ویژگی های خاص خود را دارند. در حال حاضر آلومینیوم روکش دار کاربرد بیشتری دارد و از نظر قیمت نیز مقرون به صرفه است. این صفحات قادرند حرارت را به خوبی به غذا منتقل کنند. در هنگام استفاده از آن ها باید مراقب باشید زیرا احتمال دارد به مرور زمان دچار شکستگی و از بین رفتن لعاب شوند و کیفیت خود را از دست بدهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *