وسایل مورد نیاز باربیکیو ذغالی

وسایل جانبی مورد نیاز برای باربیکیو ذغالی کدامند؟

در این مطلب شما را با وسایل مورد نیاز باربیکیو ذغالی آشنا می کنیم. باربیکیو یکی از دستگاه های پخت غذا به شمار می رود که از تجهیزات جانبی برخوردار است و استفاده از آن ها می تواند به روند آشپزی شما کمک کند. گریل کردن یا کباب کردن یک روش مناسب برای حفظ طعم اصلی غذایی به شمار می رود که علاوه بر آن می تواند مزه غذا را دلچسب تر و لذیذتر کند. با ما همراه باشید تا وسایل مورد نیاز باربیکیو ذغالی را معرفی کنیم.

وسایل مورد نیاز باربیکیو ذغالی

باربیکیو ذغالی

بهتر است قبل از آنکه به معرفی وسایل مورد نیاز باربیکیو ذغالی بپردازیم به نکات مهم قبل از خرید آن اشاره کنیم. در هنگام خرید باربیکیو گازی ذغالی اطلاعات و دانش کافی داشته باشید. در غیر این صورت توصیه می کنیم دستگاه مورد نظر خود را از برندهایی تهیه کنید که امکان کسب راهنمایی از آن ها وجود دارد. برند یوزتک استیل به دلیل دارا بودن تیم پشتیبانی و مشاوره این امکان را برای خریداران فراهم کرده تا آن ها بتوانند قبل از خرید باربیکیو، اقدام به مشاوره کنند. بسیاری از افراد ویژگی های باربیکیو گازی و ذغالی را نمی دانند و هیچ معیاری برای اندازه گیری کیفیت آن ندارد. همچنین با وسایل مورد نیاز باربیکیو ذغالی آشنا نیستند.
اگر به دنبال یک دستگاه لوکس و مدرن هستید پیشنهاد ما این است که اقدام به خرید باربیکیو یونیک از برند یوزتک استیل کنید. برای کسب اطلاعات لازم در خصوص این دستگاه می توانید به بخش محصولات سایت مراجعه کنید. باربیکیو یونیک که یکی از محصولات سفارشی برند یوزتک استیل می باشد از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است. به طور مثال در این دستگاه شاهد تعبیه یخچال، سرخ کن، دو عدد باربیکیو، سینک و … خواهید بود. طول این دستگاه به 4.5 متر می رسد و می توان از آن به عنوان باربیکیو آیلند استفاده کرد. ترکیب استیل و چوب ترموود در تولید این دستگاه، جلوه ای بسیار شیک و لوکس ایجاد کرده که نظر هر بیننده ای را به خود جلب خواهد کرد.

وسایل مورد نیاز باربیکیو ذغالی

آتش زنه

وسایل مورد نیاز باربیکیو ذغالی نسبت به سایر باربیکیوها از جمله برقی و گازی بیشتر است. چون روش پخت غذا با این دستگاه سنتی است. یکی از این وسایل، ژل آتش زا می باشد. با استفاده از این ژل می توانید در مدت زمانی کوتاه اقدام به روشن کردن تمام ذغال ها کنید. البته می توانید بدین منظور از کبریت یا فندک هم استفاده کنید اما باید زمان زیادی را برای روشن شدن تمام ذغال ها صرف کنید. یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر از ژل استفاده می کنید فاصله بیشتری میان ذغال ها و ماده غذایی در نظر بگیرید. تا بوی ژل آتش زا بر روی طعم غذا تاثیر نگذارد.

ذغال

ذغال به عنوان یکی از مهم ترین وسایل مورد نیاز باربیکیو ذغالی به شمار می رود. این ماده که در دو نوع چوبی و فشرده تولید می شود از کیفیت های مختلفی برخوردار است. در مطالب گذشته راجع به ویژگی های یک ذغال کبابی خوب برای باربیکیو صحبت کردیم و گفتیم که برخی از تولیدکنندگان، اقدام به فروش چوب های معمولی به جای ذغال می کنند و این امر می تواند مصرف کنندگان را با دردسر مواجه کند. چوب های معمولی نمی توانند در طبخ غذا به شما کمک زیادی کنند چون نامرغوب اند و طعم خوبی به کباب و گوشت نمی دهند. بهترین ذغال، ذغالی است که دیر خاکستر شود و دوام مناسبی داشته باشد.

بادبزن

یکی از تفاوت های باربیکیو ذغالی با باربیکیو برقی و گازی در این است که باربیکیو ذغالی قادر نیست حرارت را به طور یکنواخت زیر کباب و گوشت پخش کند. حرارتی که از ذغال تولید می شود از نوع حرارت غیر مستقیم به شمار می رود. به منظور ایجاد گرمای یکنواخت و پخت بهتر مواد غذایی، باید از بادبزن استفاده کرد. این وسیله در انواع ساده، چرخان و چینی در بازار موجود هستند. از آنجایی که استفاده از بادبزن نیاز به زمان و زحمت فراوان دارد اغلب افراد از دمنده های باربیکیو استفاده می کنند. دمنده ها نوعی فن هستند که می توانند کار بادبزن را انجام دهند. فن ها در چند نوع مکانیکی، برقی و اتوماتیک طراحی و تولید می شوند و قادراند حرارت مورد نیاز برای طبخ غذا را به طور یکنواخت پخش کنند. در حال حاضر استفاده از دمنده ها یا فن باربیکیو، بسیار متداول شده است. برخی از آن ها شارژی هستند و برخی دیگر برقی می باشند. استفاده از نوع شارژی و دستی آن ها در مسافرت توصیه می شود.
وسایل مورد نیاز باربیکیو ذغالی

سایر وسایل مورد نیاز باربیکیو ذغالی

وسایلی که در بخش قبل به آن ها اشاره کردیم به طور ویژه برای باربیکیو ذغالی ضروری است. اما برخی دیگر از وسایل جانبی نیز وجود دارد که در هنگام کار با باربیکیو برقی و گازی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

روکش باربیکیو

کاورهایی که برای باربیکیو طراحی می شوند از نوع برزنتی و وینیل می باشد. هنگامی که قصد استفاده از باربیکیو را نداریم باید کاور را بر روی آن بکشیم تا از سرما، گرما، تابش مستقیم نور خورشید و … در امان باشد. استفاده از کاور و روکش برای این دستگاه می تواند از آسیب های احتمال مانند زنگ زدگی، ضربه و … محافظت کند و طول عمر دستگاه را افزایش دهد.

انواع سیخ کباب

در فرهنگ ایرانی، طبخ انواع کباب با سیخ انجام می شود. استفاده از سیخ می تواند سرو کباب را لذت بخش تر کند. این موضوع یکی از تفاوت های باربیکیو ایرانی و خارجی می باشد. زیرا در طراحی های خارجی، هیچ محلی برای تعبیه سیخ کباب در نظر گرفته نمی شود و فقط صفحه گریل در آن قرار دارد. زیرا در کشورهای اروپایی از گریل کردن برای طبخ غذا استفاده می کنند. انواع سیخ کباب از دیگر وسایل مورد نیاز باربیکیو ذغالی، گازی و برقی می باشد. سیخ ها در شکل ها و ابعاد گوناگون از جمله سیخ نازک سوزنی، سیخ با پهنای 1 سانت، سیخ با پهنای 2 سانت و سیخ هایی از جنس چوب تولید می شوند. معمولا کباب کوبیده یا چنجه را بر روی سیخ هایی با پهنای 2 سانتی متر طبخ می کنند.

صفحه گریل

هنگامی که نخواهید از سیخ برای طبخ مواد غذایی استفاده کنید می توانید آن ها را بر روی صفحه گریل قرار دهید. صفحه گریل فاصله ای مناسب میان ماده غذایی و شعله آتش ایجاد می کند تا از سوختن آن جلوگیری شود. بهترین متریال برای توری های گریل، فولاد ضد زنگ یا چدن می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *