نکات ساخت باربیکیو در روف گاردن

مهم ترین نکات ساخت باربیکیو در روف گاردن

نکات ساخت باربیکیو در روف گاردن چیست؟ قطعا ساخت باربیکیو در روف گاردن می تواند محیطی دنج و دلپذیر را برای شما به وجود آورد. شما می توانید از انواع باربیکیو گازی و ذغالی در این فضا استفاده کنید. همچنین هیچ محدودیتی در انتخاب باربیکیو آجری، سیمانی، استیل و … نخواهید داشت. با ما همراه باشید تا به نکات ساخت باربیکیو در روف گاردن بپردازیم.

نکات ساخت باربیکیو در روف گاردن

نکات ساخت باربیکیو در روف گاردن

آیا با نکات ساخت باربیکیو در روف گاردن آشنا هستید؟ اگر تمایل دارید در روف گاردن باربیکیو بسازید حتما نیاز به ایده های جذاب خواهید داشت. موضوع مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در احداث یا خرید باربیکیو گازی ذغالی باید سازگاری آن با سبک روف گاردن را مدنظر قرار دهید. در غیر این صورت منظره ای زیبا و جذاب نخواهد داشت. باربیکیو و انواع کباب به شما این امکان را می دهد تا در یک فضای صمیمی و دوستانه، اقدام به پخت غذاهای دلچسب کنید و خاطره ای لذت بخش را در ذهن دوستان خود حک کنید. از  مهم ترین نکات ساخت باربیکیو در روف گاردن انتخاب متریال است. شما می توانید از چوب، فلز، سنگ، آجر نسوز و … استفاده کنید. انتخاب هر کدام از این متریال به دقت بالایی احتیاج دارد.

در ساخت باربیکیو می توانید به سراغ طرح های پیچیده یا ساده بروید. اما طرح های کاربردی دارای محبوبیت بیشتری هستند. منظور از طرح های کاربردی این است که شما می توانید از کابینت، سینک ظرفشویی، قفسه نگهداری وسایل و … در باربیکیو استفاده کنید و آن را مانند یک آشپزخانه مستقل اما کوچک درنظر بگیرید. همان طور که می دانید باربیکیو بر اساس نوع سوخت، جنس بدنه و … دسته بندی می شود.

طراحی باربیکیو آجری در روف گاردن

قبل از اینکه اقدام به طراحی باربیکیو آجری در روف گاردن کنید باید محل مناسبی برای آن در نظر بگیرید. معمولا این کار در فضاهای بزرگ راحت تر است. اگر پشت بام شما سبز است توصیه می کنیم از یک فضا میان فلاورباکس و گلدان برای قراردادن باربیکیو استفاده کنید. ارتفاعی که برای دستگاه درنظر دارید باید به قدری باشد که فرد بدون خم شدن بتواند به راحتی با آن کار کند. توجه داشته باشید که در اطراف دستگاه مواد اشتعال زا وجود نداشته باشد.

از نکات ساخت باربیکیو در روف گاردن استفاده از صفحه های مشبک فلزی است. اما قبل از آن باید ابعاد دقیق دستگاه را اندازه گیری کنید. بدین منظور باید آن را بر روی سطح زمین قرار دهید و آجرها را دور آن چیدمان کنید. برای این کار نیاز به بیش از 100 آجر دارید. در گام اول باید بدون استفاده از ملات چیدمان را انجام دهید و اگر بر طبق سلیقه و میل تان بود با استفاده از ملات آجرها را مستحکم کنید.

علاوه بر آجر می توانید از سنگ های طبیعی یا چوب و فلز نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید که سنگ های بکار رفته در ساخت باربیکیو باید دارای سطحی صاف باشند. در غیر این صورت دچار مشکلات فراوان خواهید شد. برند یوزتک استیل و باربیکیو آیلند جزو بهترین تولیدکنندگان باربیکیو در کشور شناخته می شوند که تا کنون توانسته اند طرح های بی شماری برای این دستگاه ارائه دهند. 

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

طراحی باربیکیو چوبی در روف گاردن

شاید تصور کنید که منظور از باربیکیو چوبی این است که از چوب برای ساخت تمام بخش های آن استفاده شده است. در صورتی که از چوب برای ساخت پایه ها و میز باربیکیو استفاده می شود. غالبا بدنه دستگاه از لایه های محافظ بهره مند است که در هنگام روشن کردن آتش، هیچ آسیبی به آن وارد نشود. زیرا چوب جزو متریال اشتعال زا محسوب می شود. لایه هایی که برای محافظت از دستگاه در برابر آتش بر روی آن کشیده می شود مقاومت زیادی دارد. اگر تمایل دارید که طبخ غذا را به طور نشسته انجام دهید می توانید از یک میز گریل چوبی در طراحی استفاده کنید.

نکات ساخت باربیکیو در روف گاردن

طراحی باربیکیو سیمانی در روف گاردن

اگر قصد دارید از سیمان برای ساخت باربیکیو استفاده کنید باید توجه داشته باشید که جابجایی دستگاه غیر ممکن خواهد شد و تحت هیچ شرایطی نمی توانید مکان آن را تغییر دهید. ساخت باربیکیو سیمانی نیاز به تخصص دارد و افرادی که در این زمینه مهارت و تجربه دارند به خوبی می دانند که از چه نوع حلال یا موادی برای ترکیب در سیمان استفاده کنند تا تحت تاثیر شرایط محیطی قرار نگیرد.

برخی از افراد تمایلی به باربیکیوهای سیمانی ندارند. به همین دلیل در بسیاری از مکان ها، شاهد حضور آن نخواهید بود. به عبارتی دیگر طرح های سیمانی جزو طرح های خاص محسوب می شوند که اگر مجری آن ماهر باشد می تواند یک طرح ویژه و چشمگیر بسازد.

باربیکیو را در کدام قسمت روف گاردن قرار دهیم؟

از ضروری ترین نکات ساخت باربیکیو در روف گاردن این است که محل صحیح قرارگیری آن را تشخیص دهید. این موضوع می تواند به ایمنی و کیفیت پخت غذا ارتباط مستقیمی داشته باشد. اگر جوانب ایمنی را نادیده بگیرید قطعا احتمال بروز مشکلاتی از جمله ترکیب آتش با سوخت های منفجره افزایش پیدا خواهد کرد. اگر روف گاردن منزل شما سبز است باید فاصله باربیکیو با فلاورباکس و درختان را درنظر بگیرید.

جهت وزش باد

بهتر است باربیکیو در بخشی از روف گاردن قرار بگیرد که دود حاصل از طبخ غذا، به سمت مهمانان متمایل نشود. دود به عنوان بخش لاینفک باربیکیو محسوب می شود. به همین دلیل وزش باد نقش مهمی در آسایش یا عدم آسایش مهمانان شما خواهد داشت. دودها دارای گاز مضر دی اکسید کربن هستند که استنشاق طولانی مدت آن ها می تواند سبب آسیب به ریه، چشم، مو و … شود.

آفتاب و سایه

معمولا استفاده از باربیکیو در ماه های گرم سال مانند تابستان که افراد تمایل دارند اوقات خود را در فضای باز بگذرانند رواج بیشتری دارد. باربیکیو را در سایه قرار دهید و از سایه طبیعی درختان بهره مند شوید. توجه داشته باشید که شاخه درختان آویزان نباشد تا احتمال آتش سوزی به صفر برسد.

برای مشاهده قیمت های انواع باربیکیو میتوانید کاتالوگ زیر را دانلود کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *